Teckning iFokus

Teckning

Etikettövrigt
Läst 1690 ggr
elli-kleo
0

tips billig ritplatta

Jag har ganska nyligen upptäkt ritplattan och har nu bestämt att jag vill köpa en att prova rita med. Vill nu ha tips på billiga ritplatter som är så bra som möjligt för sitt pris såklart. Sätt ritplatter mellan någon hundring upp till en tusenlapp som verkar få bra recensioner. Och det är nog i den prisklass jag tänkt mig.

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Sugar Mist
0

Wacom Bamboo Fun helt klart.

-

[Lilyz]
1

Denna köpte jag precis, fick hem den i förrgår! Känner mig väldigt nöjd än så länge 👍

Det ingår Photoshop Elements och ArtRage :)

http://www.dustinhome.se/product/5010609752/wacom-bamboo-fun-pen-touch-small-usb-new/

choiicho
1

Ja den mest prisvärda plattan måste nog vara Wacom Bamboo fun pen & touch (räcker egentligen utan touch). Det är en platta som typ alla brukar börja med.  Den håller i flera år och har bara fått bra recentioner. Går idag på mellan 790:- - 1690:- beroende på vilken storlek du väljer. Vilken Ritplatta som helst från Wacom är bättre än dem flesta. :)

Själv började jag med en Trust som har fått rätt dåliga betyg, brukar tydligen krongla och så. Men dem ligger på en billigare prisklass och du får större rityta för pengarna. Men håller kanske inte lika länge som en wacom.

Jag gjorde just en poll på Deviantart och frågade vad folk använde för ritplattor och resultatet kan man se i länken nedan.

http://choiicho.deviantart.com/journal/poll/3837674/

Sugar Mist
0

Trust är dyr(För att vara i den kvalitén) och går sönder på 2 veckor och rekommenderar det absolut inte.

-

choiicho
1

Jag hade en trust tablet i A4 storlek som då gick på typ 800kr, levde i 5 år funkade bra tills jag hade tappat pennan för många ggr i golvet så den typ började glappa. Men har hört mycket dåligt om dem som sagt i övrigt. Själv köpte jag en Wacom cintiq 21ux (generation 2) efter de. Är fruktansvärt nöjd. :P 

Men som sagt wacom är ett säkert kort. Vilken du än tar så är det bättre än mycket. Du får bra kvalité för pengarna. Så det är helt klart värt de extra kronorna.

"wacom for life" !

elli-kleo
0

Wacom verkar alla tycka är bäst.. blir en liten "för liten"? Någon som kan rekommendera en annan så får ni gärna göra det också :)

Sugar Mist
1

#6 Jag tycker de större är för stora för min smak, hehe. Smått känns smått de första 2-3dagarna sedan funkar allt super :)

-

[rumelle]
1

Håller med om att Wacom är toppen! Skaffade mig nyligen en Bamboo Pen (liten), som fungerar riktigt bra. Hade tidigare en äldre modell som införskaffades 2002. Den fungerar egentligen än idag, men mjukvaran krånglar lite med dagens datorer. :P

[Lilyz]
0

Den lilla passar mig perfekt, var tveksam på om den skulle räcka men chansade och känner mig helnöjd med mitt beslut. Men det är ju en smaksak :)

elli-kleo
0

Vad skönt att den inte känns för liten Finns det olika wacom (små)?

elli-kleo
0

Använder ni touch funktionen eller går det lika bra att köpa utan den? Det skiljer en del i pris också