Paint tool Sai
Hej! Jag har just köpt Paint tool Sai och jag ska få min systers Ritplatta, då hon inte ritar mer (18 år snart 19). Så vi ska ''lägga'' in plattan till datorn idag. Men jag är ju helt ny med tecknarprogram på datorn (Om man inte räknar med paint då 😉). Så jag undrar om någon här skulle kunna förklara lite mer om sai och hur man får päls och så ritat. Lite nybörjare info helt enkelt 🙂
om det är ren lineart osv så kan jag hjälpa dig, men när det kommer till att få till målade effekter är jag rädd att jag inte är rätt person tyvärr
#1 Vill få hjälp med allt möjligt. Så jag tar emot alla tips 🙂
kan slå igång en livestream om visa ^^
#3 Jag vill gärna se jag med. :)
Fattar ingenting med Sai 🤦♂️
Har även gimp.. Men vilket är bättre ?
#5 SAI är lättare än gimp. Försökt lära mig GIMP i 5-6 år utan resultat, SAI lärde jag mig på 2-3 dagar. Mitt tips till dig är att utforska allt i SAI så lär du dig snart!
-
#6 Jo, gimp är mer invecklat. Har också försökt lära mig i cirka 4 år nu. Och har lärt mig som 2 saker.. 😟
Men ska försöka lite mer på SAI. Men undrar en sak, finns det något sätt man kan ''smeta'' ut saker med i SAI. Isåfall var ?
#8 Tack 😃
tycker ni att jag borde skaffa Sai? :) funderar nämligen på det, använder för tillfället GIMP fast jag vill gärna köpa sai :)
#11 Det är väldigt enkelt program. Lärt mig det mesta nu på 1 ½ dag 🙂
Värt pengarna tycker jag 😃
#12 ok :) så du tkr att jag ska köpa det? :)
#13 Jo, mina vänner har det även och de tycker det är toppen! 🙂
#14 oki! ^_^
Hur mycket kostar det? :)
Är jag den enda som tycker att gimp är lätt? xP