Teckning iFokus

Teckning

Etikettmaterial-och-teknik
Läst 4377 ggr
AliceJ00
0

papper till polychromos?

Jag har köpt mig några Faber castell polychromos. Någon annan som använder de och kan rekommendera något bra papper som passar pennorna? Jag har nu ett helt vanligt "tekningspapper" men tycker att det blir för mycket "vita små hål" i färgen, vill lixom ha det slätt!

Något tips? :)

Gemela
0

Jag använder två sorterts papper som är väldigt olika. Canson, 180g/m2 (85lbs), extra white, light grain blir som du säger ''vita små hål'' men det går att arbeta bort om man jobbar lite med det. Det tar även ett tag att få fägerna att smälta samman. 

För några veckor sedan skaffade jag även ett annat papper, Stonehenge. Det är färgat men borde gå att köpa i vitt (jag har Fawn och Cream). Det är grövre men helt underbart att rita på. Inga vita fläckar och enkelt att skugga och blanda färger.

AliceJ00
0

#1 tack så hemskt mycket! Och du använder också Faber castell polychromos-pennor? :)

Vart får du tag i de pappren? Beställer du?

Gemela
0

Ja jag använder polychromos :) Beställde stonehenge-pappren från nätet och fick stora ark (över en meter i både bredd och längd) som jag sedan klipper till lagom storlek. Vilken sida minns jag inte, men det är bara att googla så hittar du det nog. 

Canson köpte jag i en vanlig affär med konstnärs materiel.

Gemela
0

Hittade hemsidan som jag beställde från: http://www.jacksonsart.com/

Ett tips som kan göra att det blir mindre kornigt är att inte trycka så hårt med pennorna utan att istället jobba i flera lager.

AliceJ00
0

#4 tack så hemskt mycket! :)