Teckning iFokus

Teckning

Etikettmaterial-och-teknik
Läst 3375 ggr
valorous.kid
0

promarkers VS Copics?

hej! :D jag fyller snart 14 och önskar mig (såklart ;P) ritgrejer. det jag saknar mest är markers! MEN jag är lite delad… vilka bör jag önska mig? Copic eller Promarkers? av det jag har förstått är promarkers lite sämre kvalitet än Vopics och har lite mindre bläck i än Copics? Copics är ju dock dyrare men om do håller längre blir väl det billigare i längden? jag undrar då vad ni tycker? :) en fråga till har jag… hur köper man SAI? XD man köper en licens väl? men var?

Zolah
0

http://www.systemax.jp/en/sai/

där har du deras egna hemsida, antar du får annars googla på pant tool sai licens

Gerbilles
0

Jag ritar ju med promarkers och tycker dom är bra. Har ritat med dom i nästan ett och ett halvt år, och bara ett fåtal har gått sönder (för att jag inte satt på locket ordentligt hehe). 😇 Jag ritar nästan bara med promarkers så dom används mycket, och ändå har dom inte gått sönder på grund av det än. 

Copics har jag ingen erfarenhet av, men dom verkar väldigt bra! Dock är dom alldeles för dyra för mig och det verkar vara svårt att få tag där jag bor, vilket är synd. 😕 

Jag tror det blir bra vilken du än väljer att önska dig, dom är bra båda två. 🙂

valorous.kid
0

okej :) men hur mycket kostar EN promarkers penna?

Gerbilles
0

#3 Runt 30 kr, på panduro kostar dom 33!

Siri!
0

jag använder både promarkers och copicmarkers och jag tycker att det går bra att använda dem tillsammans. jag hittar ingen skillnad mellan dem men nu när jag köper nya köper jag oftast copic sketch eller copic ciao som båda har en pensel på ena sidan av pennan. copicmarkers tror jag blir dyrare i längden även om de har mer bläck i sig. :)

Tovsefyr
0

Promarker! Brukar köpa på panduro.