Försöker (egen tråd)
Försöker att måla som ni lärt mig (ja vem det nu var som visade mig). Denna sköldpadda skall ju ha plattor men det struntar jag i just nu.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Den va ju jättesnygg! :D fast kanske lite slarvigt färglagt, och sen kanske det ska va med mer skuggor? :P
Vaddå slarvigt? Fanns direkt inga skuggor på bilden jag ritade av. Ljuset kommer från kamerans vinkel.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Cool! Jag diggar hur du fick till huvudet. Riktigt ballt. Bra jobbat.
Tack.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Hur gör man då? Har jag för vassa pennor?
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Ja, jag tänkte också lite på att kanske göra så att färgerna smälter in lite mer. Fast det kanske var så du tänkte att det skulle vara. Det finns många sätt att rita på.
Jag tycker iaf att det ser jätte bra ut som det är! :)
Men som sagt det finns många sätt att rita på. Mina kompisar har ju ibland kommenterat till mig "men asså om du ritar det sådär istället så ser det mer realistiskt ut" men jag ritade den för att inte vara realistisk.
Det finns många sätt att rita på. Det finns inget rätt och fel när man ritar. Om man som skaparen inte tycker det.
Ifall man tänker på att en teckning ska se ut på ett speciellt sätt men det inte är ritat på det då tror man att det är ritat fel eller dåligt gjort, så man får sluta tänka att det ska se ut på ett speciellt sätt. När man ritar så ser det ut som det ser ut, det är sitt eget sätt. Man borde inte se det på ett annat sätt än vad det är.
När man kollar på en teckning så tycker jag att man inte ska tänka "det skulle se bättre ut om det var ritat så här" man ska tänka på det som att teckningen är i sitt eget sätt, inte något annat. Och då blir det vackert om man kan se det som det är, istället för som det inte är.
Jag tycker inte du borde skugga den TS.
Den är jätte jätte fin som den är! Den är i sitt eget sätt perfekt. Den är som du tänkte dig att den skulle vara, och den är perfekt i din syn för du är skaparen, du vet vad du har ritat och du ville rita den så. Den ska se ut så. Inte på något annat sätt om du inte tänkte dig det.
Hoppas ni fattar vad jag menar xP Skriver lite slarvigt.
Jag tycker att din bild är väldigt fin :) Bra jobbat! :)
#8 Men jag vill ju lära mig att det skall se bra ut. Jag trodde det skulle se ut så så jag blev lite förvånad när andra inte tyckte så.
#7 Hur gjorde du det där?
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
huvudet är riktigt coolt!
Gud vad bra jag stavar…
#10 Okej jag skall testa att hålla pennorna längre ut.
#11 Tack. 🙂
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Måla linjerna tätare inpå varandra c väldigt löst. Eller testa att göra små, små cirklar istället för streck kanske :)
Jag tror inte att du tryckt för hårt på bilden i #0 utan att du helt enkelt inte lagt strecken tillräckligt nära varandra. Testa att skugga på olika sätt på ett papper; i cirklar - täta, korta streck -långa, glesare streck - långa täta streck - i kryss osv, och testa att trycka olika hårt. Så får du snart en känsla för vad som funkar för dig rent tålamodsmässigt, och kanske utvecklar du även ett öga för att se vad som bör ändras om det inte blir som du tänkt :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Tack. Skall pröva. Nä i bilden i #0 är det inte hårt tecknat bara konturerna.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *