Teckning iFokus

Teckning

Etikettannonser
Läst 2858 ggr
soflo120
0

söker tecknare till barnbok

Hej

Jag söker en tecknare till en barnbok med spökhistorier. Det gäller ett privat pilotprojekt. Boken kommer att tryckas och distribueras. Det kan komma att bli fler böcker på sikt. Jag ser gärna att opublicerade tecknare hör av sig som är intresserade av att få ut sina bilder på marknaden. Även erfarna illustratörer är välkomna naturligtvis. Projektet är tidspressat, så är du intresserad måste du ha tid att lägga på tecknandet. Du måste även ha sinne och talang för att rita passande bilder i färg. Verkar det intressant? Skicka ett arbetsprov som visar upp vad du kan - som passar in i kategorin. Då skickas även mer info ut till dig om projektet, vilka bilder som ska ritas, tidsplan osv. 

Hör av dig till: soflo120@gmail.com

Tråden är från 2013 och antagligen inte längre aktuell, därför låses tråden. Söker Trådstartaren fortfarande efter tecknare så får ni gärna skapa en ny tråd 🙂
//admin

• Redigerat 2022-05-26 04:44 av [Tismon]
VildaVittra
0

Nu har jag inga pennor hemma (hungrig hund) men kan i alla fall fråga efter vilken typ av barnbok, ex är det en rysare/äventyr/humor, då det påverkar vilket typ av "spöke" man ritar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

soflo120
0

Det är tio berättelser/sägner - nutid varvat med svensk folktro. Bilderna ska kunna komplettera sagorna på ett bra sätt. Stil och uttryck i bilderna bör vara tydliga - eftersom boken riktar sig till barn. Men det är upp till tecknaren att lägga in sin egen stil i varje bild. Bilderna ska kännas sagoboksaktiga eller vara mer åt det realistiska hållet. Det viktiga är att bilderna höjer sagorna. I liknande böcker är bilderna lika viktiga som berättelsen.

valorous.kid
0

alltså jag är bara 13 men min dröm är att bli illustratör men jag undrar om jag bara kan få prova? bara för träning? maila berättelserna så kan jag försöka? som sagt, vill bara försöka… ^^"

Zabbio
1

Hade varit intressant. Fast har lite ont om tid. Vilket medium önskas? Digitala illustrationer eller traditionella? Storlek osv? Är det in bild per berättelse eller flera?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

tusstuss
0

Åh gud… Är intresserad, men jag antar att ingen vill ha en 12-årig illustratör…

Portal Is Love, Portal Is Life.

soflo120
0

För att besvara lite kort - ALLA oavsett ålder är välkomna att visa upp teckningar och arbetsprov. Det viktigaste är att du är trygg i ditt tecknande och stil. Dina teckningar måste tydligt hålla samma drag och stil. 

Det är en bok med spökhistorier. Tio fristående spökhistorier som alla grundar sin i svensk folktro och riktiga sägner. Bilderna ska komplettera berättelserna - i en bok som denna är bilderna lika viktiga som sagan. Därför måste det kännas helt uppenbart att det är samma illustratör som har ritat.

Det är tio sagor och varje saga ska representeras av en större bild - mer detaljerad och en till två mindre. De mindre kan röra sig om en avbild på en person/spöke/gast/troll……

Boken är finansierad som klar. Det är en chans för en oetablerad tecknare att få sina bilder och namn tryckta och publicerade. Men när man tackar ja till projektet måste man vara seriös - vara villig att lägga ner den tid som krävs och hålla sig till tidsplanen.

tusstuss
0

Jag är då intresserad, och skulle gärna vilja försöka. Kan du skicka historierna till mig? Du får gärna skriva vart du vill ha bilderna och på ett ungerfär hur dem ska se ut? Vill du ha digitale eller traditionella bilder?

soflo120
1

Arbetsprover behöver inte ha med historierna att göra. Jag se gärna att du ritar en människa, ett barn och ett valfritt väsen (troll, spöke, häxa osv)

tusstuss
1

Vill du ha det i färg eller i svartvitt?

tashiie
0

Åh intressant :) om man testar kan man lägga upp bilderna här eller skicka till dig? :)

Odd
0

Har skickat ett email men är inte säker på om det kom fram, säg gärna till om du inte har fått något så skickar jag det här istället.

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Zabbio
0

Det handlar alltså om 20-30 bilder, vad är deadlinen/tidsramen ni hänvisar till? :)

Det är ju lättare att bedöma om man har tid och möjlighet att klara den ifall man vet när den löper ut.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

jossan...
0

å gud vad kul.. jag måste testa igallafall

Gud vad bra jag stavar…

JuTsu
0

Ska sätta mig och rita lite nu. Det här var ju rätt bra insperation!

Om det blir något kanske jag kunde skicka det via post, om man kan få en adress? Annars kommer det bara bli dåliga Iphone-bilder, men det kanske inte spelar någon större roll?

/Allee

bonowme
0

Sjukt intresserad! Har bara lite snabba frågor.

• Undrar bara vilken typ av stil du letar efter?
  • Hur ska det vara färglagt? (Akvarell, digitalt, markers osv)

Blev sjukt inspirerad nu!

/ Ellen Bajsnåmi

mogfarm
0

När ska du ha arbetsproverna? Eller du bestämmer dig när "rätt" bilder har kommit? Som du fastnar för alltså? /Monica.

Odd
0

Tror att de antingen hittade någon eller har glömt bort den här tråden, var ett tag sen man hörde nåt ifrån dem.

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Inlägget är låst för nya kommentarer