Lilyz bildtråd
Oj oj vad jag samlat mod för att göra en egen bildtråd, men eftersom jag tycker det är så roligt med andras trådar så borde även jag dela med mig av mina bilder :)
Lite info:
Jag är 24 år och har ritat i hela min uppväxt. För ca 5 år sedan tappade jag helt inspirationen och tyvärr slutade jag då helt med mitt ritande/tecknande.. Jag har alltid haft väldigt höga krav på mig själv och eftersom jag så sällan levde upp till dom så beslutade jag helt enkelt att ge upp.
På senare tid har jag dock känt att jag måste få göra utlopp för min kreativitet och har provat lite olika tekniker för att komma igång med tecknandet igen. Inget har riktigt fungerat… Tills nu!
Jag har fått upp ögonen för digitalt tecknande och för några veckor sedan beställde jag hem en Ritplatta! Jag känner att det nog är det bästa köpet jag gjort på länge och äntligen tycker jag att tecknandet är roligt igen!
Och eftersom jag är nybörjare på detta så är det också okej att jag inte är bäst :)
Mitt självförtroende är inte på topp men ni får gärna komma med lätt kritik då jag verkligen vill satsa på att bli bättre nu :) Såhär i början handlar det mest om att lära sig ritplattan och programmet jag använder samt att hitta min egen stil.
Jag ritar mest fantasy för att det är roligt och inspirerande att själv bestämma hur bilderna ska se ut.
Först ut är min alldeles första bild ritad med Ritplatta :D
Gud va duktigt du är på att använda färger, tycker jag! 😃
Bilderna blir så mjuka, lugna och fina. Jag gillar även dina linjer. Just att dem har varierad tjocklek.
#5 Men oj, tack! Att färglägga mina bilder är nytt för mig, och väldigt roligt!
Det är så härligt att ha inspiration igen :)
Jättefina bilder! 😍 Känns som man blir lugn av dem på något sätt. Vad använder du för Ritprogram och Ritplatta?
Glada hälsningar från lilla mig! 
#7 Åh men tack! ❤️
Jag har en Wacom pen and touch small som jag äääälskar och jag ritar i ArtRage 4 :)
Btw så är turkos, blå och lila mina favoritfärger, ifall det inte framgår av bilderna ;)
Du är jätteduktig! ❤️Har själv höga krav på mig själv så har också varit nära på att ge upp. Bra att du börjat igen! Att du är duktig syns tydligt!
Tycker att du har en bra grund att stå på :)
Nästa steg skulle kunna vara lite anatomi/proportioner i samband med rörelse. Varför inte testa figure drawing som vi har en artikel om på sajten? :) Jag tror att det skulle kunna hjälpa dig att hitta lite mer dynamik i dina poser.
Snygg hantering med linjerna och färgen, speciellt ansikten verkar vara din starka sida. :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#10 Tack för dina vänliga ord :) Ja det är bara att kämpa på och ta pauser när det blir för mycket så ska det nog gå bra :)
#11 Tack! Ja precis, Anatomi ska jag lägga fokus på! Just nu har jag mest satsat på ljussättningen i bilderna då jag inte har brytt mig så mycket om det förut :) Sen är jag alltid så ivrig på att börja färglägga så jag slarvar med linjerna! Inte bra ;) Ska absolut kolla upp den artikeln, tack för tipset!
Fler tips välkomnas! :D
fin fina bilder, väldigt ljusa och liksom lugna sköna färger :) som redan sagts så är väl nästa steg att kolla upp Anatomi och proportioner, bra övningar är ju då Kroki, och även skelett/muskler.
övningar som jag brukar göra är att titta på en del av kroppen och inte hela kroppen med en gång, t ex, bara axel/nacke/hals partiet och rita av anatomiska bilder en stund, sen försöka mej på dom från minnet och sen rita något eget och se vad jag lärt mej av det.
#13 Tack så mycket för dina tips! Väldigt smart att fokusera på en del i taget, det ska jag absolut prova på :)
hehe känner igen situationen på den där sista :D
Wow! Vad duktig du är!!!👍
Hålle rmed dom andra…man blir lugan av dina bilder.🙂
https://jazzans.wordpress.com/
#18 Tack snälla Jassan :)
#18 Men oj vad stavfel det blev då……..skyller på att jag var väldans trött😴
#20 Haha lugnt de, fattade vad du menade ändå ;)
Vad fina!!! :D jag gillar sjöjungfrun och katterna jättemycket :) ;)
//Lisa :)
Åh superfina! 😃
Herregud vad duktig!!
Jag vill också lära mig att rita/måla :( tycker inte det är kul just nu för allt jag gör blir så brutalt fult.
#22 #23 #24 #25
Men ååh tack allihopa, vad söta ni är :D
och #25 Meen du alla är nybörjare nån gång! Jag har ritat för hand hela livet typ och har fortfarande massor att lära! Så det är bara att "kämpa" på :)
#27 Åh, vad söt den är!! 🙂