Köpa ritplatta
Hej, ville gärna ha lite hjälp! Jag vill köpa en rit platta, men har ingen aning vilken jag ska köpa, vilken som är bäst och vart man kan köpa de.
Jag kommer mest använda den till paint tool sai och gimp. Vilken är bäst? och vart kan man köpa den? :)
tack så mycket =D
det går att hitta billiga varianter på blocket, och egentligen tror jag inte märke spelar så stor roll, haft lite olika varianter genom åren och har inte direkt haft problem med någon.
hemma har jag en ubergammal wacom graphire som jag hittade på blocket för massa år sen, på jobbet sitter jag med en bamboo pen, som jag tror är en rätt billig variant, och kanske nåt att köpa om man vill köpa en för att lära sej/vänja sej/testa på och så.
annars finns det på webhallen eller kanske dustin.se :)
Tack så mycket! =D
Kolla runt lite, du kan hitta en nästan var som helst :)
Själv har jag hemma en Wacom bamboo pen small (har haft den i två ½ månad), funkar prima, fast det tog ett tag innan jag visste att jag måste ladda ner drivers till den för att tryckkänsligheten skulle fungera :P
Enda nackdelen med den är att spetsen på pennan sliter jättesnabbt. Fast rekommenderar den ändå :) Rekommenderar faktist alla Wacom's modeller xD
Har du haft en Ritplatta förr?
Glada hälsningar från lilla mig! 
Jag själv har en wacom bamboo Ritplatta, har ingen aning om vad den heter mer och så. Men den är rätt billig, runt 4-500 kr om jag minns rätt hehe :P men det spelar nog ingen jättestor roll vilken du köper, vill man ha fler funktioner så finns det ju, men vill man bara rita och inte ha massa andra funktioner på den så är den jag har väldigt bra, enligt mig! Det finns massor, tex sådana med touch och så, ifall man vill ha det. Men jag nöjer mig med min! :)
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Jag har en Wacom Bamboo pen and touch small, köpt på Dustin. Jag är verkligen supernöjd med den! Men jag använder inte touchfunktionen så hade lika gärna kunna köpt utan :)
Jag skulle säga att safe bet är en wacom, det är vad som är mest använt skulle jag tro samt att man ofta får nåt extra program med plattan ^^