En drös hästar
Brukar undvika att lägga upp hästar här så gott der går, vet inte riktigt varför. Kanske känner att det redan läggs upp så mycket hästbilder utan att jag ska hålla på och spamma er med mina också. Men, men, nu får ni stå ut i alla fall. För här kommer en hel flock.
Kritik är mer än välkommen som vanligt. Speciellt på den bilden jag lagt upp här i första inlägget, hade väldiga problem med benen, så tips till framtida liknande bilder kan behövas.
Hm… Trodde jag hade något annat än stillastående hästar på gråaktiga bakgrunder att visa, men tydligen inte. Kanske ligger på andra datorn. Avslutar väl för nu med en bunt övningsskisser efter foton (förutom den lila då). Spenderade några minuter åt varje, så inga mästerverk, men jag tycker de är värda att visa i alla fall.
Otroligt fina hästbilder! 
Kanske letar kritik senare, vill bara inflika att de är väldigt trevliga :) Gillar ffa #0 och skisspappret :) Alltid kul att se skisser^^
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Gillar första bilden något enormt! Så snyggt med de vita partierna!
Hästar är ALLTID kul att kolla på :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
här kommer min kritik på dina fina bilder :)
#0 det är nog det närmsta frambenet som krånglar, sök efter galoppörer och se hur de tar sitt kliv. tror det är hoven som måste se mycket mer nedsjunken ut, nu går den lite på tån medans knäet fortfarande är böjt.
#1 shettisen: jättefin bild, kanske lite konturer på hovisarna?
andra hästen: charmig karaktär, kan inte peka ut något - utom möjligen att bortre bakbenet ser lite väl långt borta, som om hästen står bredbent.
tredje hästen eller ja åsnan: för stel kan tyvärr inte sätta fingret på vad men den ser lite förlamad ut, kanske se lite på hur hästarna stegrar i samma ställning? bakhovarna på tok för små :)
#2 första rutan: superfin, kan inte ge kritik på någonting, du har fångat hela hästens Anatomi och uttryck jättebra!
andra rutan t.v: en sådan sorts nosben finns men inte på ponnys, så jag skulle rekomendera att forma den som hos en vanlig ponny :) sen vet jag inte hur du har tänkt men benen och hovarna är så små 
ruta 3: den beskriver nog någons personlighet, men återigen näsbenet och att halsen är lite för lång i mina ögon, den ser lixom framtung ut
jättefina bilder för övrigt, resten är ju bara eventuella småsaker :)
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
#4, #5 & #6: Tack! :D
#7: Tackar för utförlig kritik!
Huga! Vet inte hur många bilder av hästar i rörelse jag kollade på för att försöka få benen på #0 rätt, men fokuserade nog mest på bakbenen då. Och du har rätt det är något skumt med frambenet, någonting i kottrakten tror jag. Får se över det.
Ingen av de tre bilderna i #1 är ju direkt menade att vara 100% anatomiskt korrekta. Men det gör ju ingenting att de får kritik också eftersom jag säkert gör samma fel i bilder som är menade att vara realistiska. När det gäller åsnan så har han två av samma framben (blev less på att försöka få till det bortre så jag kopierade det främre och satte dit det som det bortre) så det kanske är det som gör att den ser lite stel ut? Sedan vet jag inte riktigt exakt hur åsnor ser ut för att vara ärligt ^^'
De två med minifötter och tapirnäsor är ritade i min "slöstil" (dvs. den stilen jag vanligtvis använder för att rita centimeterlånga hästar i mina skolbock) så de är lite felaktiga på flit. Håller med om att huvtröje hästen är lite framtung. Kan vara en kombination av huvan och en för lång/bred hals som gör det.
Åter igen tack för kritiken, inte varje dag någon tar sig tid att skriva så där mycket!
Bjuder på en till tapirpålle, med minifötter och hjorthals när jag ändå är här och skriver!
Jag gillar de tecknade bilderna där de är "fel anatomiskt sätt" med överdrivet stora eller små kroppsdelar! Det är charmigt tycker jag :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vilka jättefina bilder
söta :) vist är det grävling på den guldiga hästen?
#13 Grävling? Om du menar den gulblå med vigar så hade jag tänkt att den skulle likna en blåmes… men det kanske den inte gör? ^^'
jaha, det var nog randen där vid ögat som fick det att verka så
kanske om du tittar mer på hur du kan få det att se ut som en blåmes så blir det mer tydligt :)
Blåmesar har ju en sådan där rand över ögat, så om jag tar bort den blir det ju mindre blåmeslikt. Men, det är inte så extremt viktigt att den ska se ut exakt som en blåmes, i så fall hade jag ju ritat en fågel och inte en häst X'D
# 16 nej de va inte så ja menade :) jag menade att det var randen vid ögat som fick mig att först tro att de var en grävling. men den var väldigt fin nu när jag insåg att det var en blåmes, den är väldigt söt ^^
Jag såg direkt att det var en blåmes i alla fall 
Men den blåa med röd man var fantastisk.
Underbar stil på dem!
Witches don't get mad, they get even.
#17 Åh, ok ^^'
#18 Tack :D
Ååh jag älskar åsnan <3 sötaste!
~ Bara döda fiskar följer strömmen.
Älskar stilarna på dina hästar! :d Dom påminner mig om såna där barnboksillustrationer :)
Snyyyygg!! :D
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
åååh! den var ju riktigt bra den med! :D originalet alltså. med riktigt svåra perspektiv och allt. i alla fall som jag ser det. glad är den också! vilken härlig bild! :D
#26: Haha, ja, jag försökte få till ett liknande leende på den nya bilden men misslyckades. Så jag var nog till och med bättre förr ;P
Fina, fast originalegt var ju the one and only ;D
Den här gjordes för att träna lite på muskler (hade denna som hjälp). Vet inte riktigt hur bra den blev i det hänseendet, och halsen blev lite strul. Färgerna är lite halvskumma också för att jag testade att rita i gråskala och sedan lägga på färg, jag är inte så värst hajj på det… Om någon tycker den verkar bekant på något sätt så är den lite inspirerad av en anime karaktär, men jag säger inte vilken…
#31 fastnade jag för väldigt mycket! Jätte tjusig bild verkligen!
#35 var superfin! Gillar stilen och färgerna :)
#39: Tack! Den bilden är nog även nästan den som tagit kortast tid av alla i tråden (förutom skisserna längre upp) ^^'
Tyckte den blå hade riktigt fina former :)
Jag tycker att alla var väldigt fina.Men det jag tycker på #0 är att det ser ut som att den balanserar på frambenet!!Jag tycker att du ska försöka tänka på hur det ser ut när en häst galoperar…Men det är väldigt fina bilder! Fortsätt lägga ut dom.
http://m.youtube.com/#/watch?desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DOcD1_jvhc_g&v=OcD1_jvhc_g&gl=SE där kan du se det :) dock bara skymta det för när man ser det så är det precis i början och slutet
Okeej!! du har rätt!
#47 :P
#42: Tack!
#43 & #44: Det är något skumt med frambenet (har konstaterat det tidigare)… eller egentligen med alla ben och har redan fått tips om att kolla på foton längre upp i tråden. Den befinner sig i alla fall inte i ett naturligt galoppsprång, vi kan låsas att den har snubblat
Här kommer en till häst när jag ändå är här och skriver.
får jag bara fråga.. är du med i howrse ?
#50: Japp 

Jättefina bilder, jag gillar åsnan (såklart). Men den första var som du skrev helt fel i benen, om han inte snubblar så klart:)
#53 m.fl. Det är inget tekniskt fel på benen, jag har sett foton på hästar i den positionen.
Fast ur foto och utseende perspektiv är det inte den vackraste fasen i ett galoppsprång ;)
Den gillade jag skarpt! Snyggt!
Witches don't get mad, they get even.
#56 har du gjort något porträtt på ett gotlandsruss som är rödskäck?
#56 Naej vad söt!!! :D

Går det att beställa? Jag vill se mer åsnor, gärna stora lurviga bruna åsnor:)
Jag vet, det var jättelängesen någon skrev på denhär tråden, men vilket program ritar du i!? Jag har tänkt skaffa Ritprogram till datorn men jag vet inte vilket. Några tips?
#65: Jag ritar i Photoshop CS4. Har testat ArtRage också och tyckte att det var bra och smidigt att använda. Har prövat SAI också, men tyckte det var krångligt, jag är ju i och för sig mest van vid Photoshop, och jag vet att det går att rita minst bra i det för de som kan. Testa att ladda ner testversioner, då kan du kolla hur du själv tycker att de funkar
Här kommer en ny häst när jag ändå är här och skriver…
du har verkligen talang för att rita hästar! alla är sjukt fina men de som jag fastnade mest för är helt klart 22, 35, 56!
underbart gjorda, och med bra tanke bakom? :)
Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..
den där sista är min ponny när han inte får äta gräs! XD Älskar den ;)
Vilket program använder du?
Jättefina bilder!
joheck: Tack!
Hyvens: 
.Jylle.: De flesta av de digitala bilder i den här tråden är ritade i Photoshop CS 4, några i CS och en i Paint Tool SAI.
Allt är ju så himla vackert! :D Älskar att du får in hela den lilla "cartoony" känslan i dina bilder och finner mycket inspiration i dina fina små pållar! :)
Fantastiska bilder :O vilka penslar använder du?
brallis123: Väldigt olika från bild till bild. Allt i den här tråden är gjort med penslar som finns i PS. Klicka runt och testa lite olika inställningar tills du hittar något du gillar 
#80 tack! Ska testa runt lite
Sitter och föröker komma ihåg alla som jag ÄLSKAR men till slut märkte jag att jag hade räknat med ca ALLA bilder!
Fint som alltid! :)
Jätte fina!! Jag fullkomligt ÄLSKAR din stil!!!
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram
LOVE dessa teckningar<3<3<3

Väldigt inspirerande! :)
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Älskar din stil!
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
Blev helt kär i hästen med halsduk… c'::
Åååh Gud vad fint! Älskar den där bilden med en häst som har en tjej på ryggen!
Men Gud förlåt! Det kanske var en kille på ryggen!!! Förlåt tusen ggr men tittade inte ordentligt på bilden! Förlåt!
Alltså förlåt är det en tjej!? Gud vad jag skäms!
Menar du den i inlägg #34? I så fall tänkte jag mig att det skulle vara en flicka när jag ritade den, så den första gissningen var rätt 🙂 Men jag blir inte ledsen om folk tycker att det ser ut som en kille, jag kan ju inte direkt bestämma över hur folk ser saker 😉
Här är en plugghäst som jag ritade i höstas när skolan började…
Vilken fin, och förlåt, man ser att det är en tjej…
#22 äääääälskar bilden !!!
Alla dina hästar är helt underbara! 🙂
#48 Gud va fin!!! Din Rose är också superfin!!! Skulle du vilja göra en häst till mig som är i samma stuk som #48 men mer PRE och gärna svart, fyra höga strumpor och rund stjärn? Det är en häst jag hade som liten så jag skulle gärna vilja ha en teckning på honom som är bättre gjord än mina streckhästar (haha)
😂
#93 Bra med bakgrunden :) Svårt att hitta nåt att ändra på :P
Fantastiska bilder! 😍
#99, 100 & 103: Tack! 🙂
#101: Ritar tyvärr inte hästar på beställning för tillfället.
#102: Haha, ja, jag är alldeles för lat när det gäller att rita bakgrunder ☺️Men ibland händer det alla fall.
Man blir så glad av att titta på dina hästar :D jättefina!
Asså, hur ritar du tapirpållar?! det är ju jättesvårt!
PS. Älskar dina bilder!💋
Glada hälsningar från lilla mig! 

längtar efter fler åsnor..😊
#111: Tack, x1000 ggr mycket!😃
Glada hälsningar från lilla mig! 
jäääätttteeeesnygga pållar! :D
jag är lite nyfiken, vilket program använder du? :D
#114: Tack! Har redan svarat på vilket program jag använder i den här tråden, så jag saxar från inlägg 75: "De flesta av de digitala bilder i den här tråden är ritade i Photoshop CS 4, några i CS och en i Paint Tool SAI" 🙂
Här är några nya bilder. Den första är gjord med vattenfärger men utklippt i Photoshop för att bakgrunden blev lite skum efter skanningen.
Wow! Alla bilder är superfina :D
//Lisa :)
vilka härliga bilder, gillar din stil väldigt mycket måste jag få säga :)
Snygga hästbilder dör lite :D specielt 56 enhörningen :D
Plugghäst *ASG*
SUPERFINA bilder!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Vad heter din Ritplatta? :)