bakgrund
Hej! Jag har lite problem med att få till bra bakgrunder i mina bilder, jag jobbar mest digitalt och ritar mest naturbakgrunder och jag undrar om ni har lite bra tips på hur man kan jobba upp bakgrundsarbetet?
visa nån bild så vi vet vad vi kan tipsa om? lite jobbigt för dog om vi upprepar sådant du kan :3
är kass på digital teckning.. men jag tycker du är duktig! :)
När man tecknar bakgrund osv är det bra om man tänker lite på oppositions färger samt förgrund, mellangrund och bakgrund.
Tex, för att få känslan av djup ska man ha mer färgstarka färger nära och sedan ju längre bort man kommer dovare.. och blå för den delen.
om du tex kollar på ett foto med berg miljö, så ser man att bergen blir mer och mer blå ju längre bort dom är. om manhar en färg ide som du verkar ha i den här, så kan du istället låta saker tona bort i grönt.
extrem förgrund innebär att du har något som är lite ivägen allra närmast bilden, tex en blomma . Den kan man ha skarp eller göra oskärpa på , beror på hur man vill göra ^^
har haft en lektion i detta rätt nyligen så kan försöka dela med mig av det jag lärt mig
#4 tack så mycket, jag ska försöka göra en bild snart igen och visa för att se om jag har snappat upp något :)