Blir inte nöjd!
Hej!
Vad och hur jag än ritar så blir jag inte nöjd. Det är ett STORT problem för mig eftersom jag verkligen vill lära mig och bli bättre. Jag ritar mest hästar.
Har ni några tips till mig? Det skulle uppskattas enormt!
Glada hälsningar från lilla mig! 
I'm du visar nåt du har ritat så skulle det vara enklare att e tips! ^^" du kan ju skicka ett PM till mig så hjälper jag dig? :3
Säger som #1, visa gärna en bild på det du har ritat. Mycket enklare att ge tips då! 🙂
Ett tips är att inte ha för stora krav på dig själv. Och var inte rädd för att göra massvis med fula snabba kladder. Det brukar hjälpa att lösa upp sådana där knutar. :)
Tex. rita en gullig liten streck häst. Ge den ett namn. Så ritar du den när du känner att allt annat bara blir fel. :)
Allt behöver inte vara snyggt för att vara snyggt, om du förstår vad jag menar.
Jag brukar själv rita/måla naivt och i bland väldigt slarvigt när jag inte kan få till mina bilder så som jag vill ha dem, och jag tycker att även det kan vara snyggt ibland. Jag gillar faktiskt det faktum att även om jag inte anstränger mig det minsta kan mina "fula" teckningar säga lika mycket som mina "fina", och vara snygga på sitt sätt.
Jag har exakt samma problem. Jag är perfektionist och kräver mer av mig än vad jag klarar av.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.