Teckning iFokus

Teckning

Etikettövrigt
Läst 1825 ggr
Shelsy
0

Hur gör ni?

Jag har tappat suget helt på att teckna, vilket är jobbigt för jag vill teckna… Men ser går bara inte. Jag börjar rita så blir allt bara så dåligt och jag ger upp. Det jag ritar mest är hundar och natur. Vad gör ni när det här händer er och vad ska jag göra?

Odd
3

Går igenom samma sak just nu, för mig gäller det bara att vänta tills det går över.

Brukar också titta på TV-serier eller filmen jag tycker om, eller läsa mycket, brukar känna mig inspirerad då.

Sen även om det inte ser bra ut sitter jag och kladdar mycket i skissblocket, behöver inte ens rita något, drar bara pennan fram och tillbaka för att jag tycker det känns skönt 😂

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[MsHammer300]
0

Jag brukar göra som #1 säger 🙂 titta på några bilder eller TV, något som inspirerar, och kanske kladdar om det är nödfall 😛 även om det inte alltid blir bra kan man ju försöka förbättra bilden i stället för att slänga den (något jag har märkt på senare tid 😂 )

JuTsu
0

Lyssnar på musik, oftast. Two steps from hell, till exempel.

rumpenstiltzkin
0

ibland väntar jag bara ut det, men på senaste tiden försöker jag faktiskt tvinga genom det, mest för att det behövs när man jobbar med det, så det är en bra övning för mej att inte bara, "suck, jag känner inte för att rita, gör något annat" - utan verkligen tvingar till mej nån inspiration, ritar det jag är mest van vid och tycker är som roligast, sen försöker göra nåt mer av det, och oftast brukar suget komma tillbaks ganska snabbt igen :)

eksess
1

Brukar tvinga mig själv till att träna mycket på något specifikt, något slags djur t.ex. Sen brukar viljan att rita igen komma automatiskt efter ett tag pga att jag lärt mig rita något jag inte kunde rita förut

[MikeW]
0

Kollar på speed paint videos på youtube, går in på deviantart och lyssnar på musik :P
Bästa sätten för mig.

Fast är bra för mina vänner vill att jag ska rita av dom så jag har hela tiden något att göra :) Jag behöver inte så mycket inspiration för jag vet redan vad jag ska göra.

[MsHammer300]
0

#6 LYLLO! >.< vill vara som dig XD rena paradiset!

Shelsy
0

Okej, då vet jag hur ni gör. Brukar också titta på film, lyssna på musik/ljudbok. Får en massa idéer och inspiration men när jag väl sätter igång och teckna så slocknar alla idéer. Brukar nästan teckna efter en bild, för kan typ inte rita på frihand. Haha, jo men det blir inte lika bra… :-) Just nu går det bara inte att rita även fast jag vill. Så irriterade!!

aneri
0

Du har ju det viktigaste, viljan. När det tar emot för att man har för stora krav på sig själv, så ska man ta ett steg tillbaka. Leta upp någon enkel teckningskurs på internet och följ den så kommer du att få självförtroende. Då känner du att du gör framsteg.

Lycka till!🙂

Shelsy
0

#9 Vet du nån bra gratis teckningskurs? Hehe, det med stora krav stämmer in på mig. Jag vill att allt ska bli perfekt och måste se verklighetstroget ut… Tack! :-)

rumpenstiltzkin
1

här har dom några "kurser" som kan vara roliga tycker jag http://www.wysp.ws/practice/ några av dom är gratis, och dom som kostar är väldans billiga.

annar har jag samlat massa tutorials, guider, och annat smått och gott här som är helt gratis http://ebba.deviantart.com/favourites/3454219 :)

aneri
1

Här finns massor av bra gratis lektoner. Många är om djurteckning.

http://www.drawspace.com/lessons/free

Lycka till.🙂

jossan...
1

you tube

Gud vad bra jag stavar…

jullisan
0

Jag brukar gå ut och gå nån runda och funderar hur jag skulle kunna göra de bättre :) sen kan jag kolla ganska mycket på andras skisser/teckningar så brukar jag oftast bli inspererad till att försöka rita nåt iaf ;)

Boel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag 'klottrar' i marginalerna på kollegieblock, i programblad m.m låter bara handen rita ngt enkelt. Utan krav. Denna bild är gjord på knappa minuten, men mina idéer för bilden skrivs även ner. Just denna är från min 'klotterbok' som jag har med mig när jag vet att det kommer att bli många korta pauser.