Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-medel
Läst 1318 ggr
Sodaduck
1

Kritik på häst.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle gärna vilja ha lite kritik på hästen jag ritat nedanför. Jag har ritat den med Promarkers. Och svansen är jag medveten om att den inte är den finaste. 😉

Min blogg: linaspyssel.blogg.se :)

linn8
0

Tycker den var jätte fin. Tänkte inte på svansen fören jag läste vad du skrev.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Sodaduck
0

Okej, tack så mycket! 🙂

lili3337
0

Tycker att den är jättefin! 🙂

Det enda jag har att kommentera är att magen är lite platt. 😉

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Gerbilles
0

Hade redan sett den på din blogg .. 😇 Den är väldigt fin!

Sodaduck
0

#3, #4 Tack så mycket! :D

Hallonsmurfen
0

Superfin! Det enda jag tycker är lite mindre bra är magen, ser lite konstig ut. Lite för rak eller något, men är inte bra på att ge kritik, så jag ska egentligen inte säga något. 😛

Medarbetare på Pokémon iFokus

Cahira
0

Magen är lite platt som de andra säger, hade gärna sett lite mer fart och flöde i svansen, och så har du inte satt nån vikt på benet hästen står på. Hoven nuddar marken men det är lite som att den svävar i luften för att kotan över hoven är så rakt ovanför om du förstår vad jag menar?

Men jag måste säga, herregud vad duktig du är!!! 

Tillägg: hittade en bild som visar vikten på bakbenet och hovledens vinkel som jag försöker beskriva. :) http://www.allwalls.net/running-horse/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sodaduck
0

#6 Tack så mycket!! 🙂

#7 Tack så mycket!! Jag förstår precis hur du menar. :D

Cahira
0

Måste bara säga att jag fick glo på bilden länge för att hitta nåt kritiskt att påpeka. xD

Sodaduck
0

#9 Hahaha! Det får jag ta som något positivt. 😉

Cahira
0

Det var så det var menat! 🤗

eksess
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det mesta har väl blivit sagt, men det finns en sak till som jag skulle vilja påpeka! Om du vill sikta mot mer realistiska målningar så är det jätteviktigt att du tänker på ljuskällor. Formen beskriver du redan så att man kan se att hästen existerar i rum, men det är omöjligt att hitta en ljuskälla. Vi ser ju att hästen är utomhus i dagtid, och då är ju solen den primära källan. Gjorde en rätt slarvig liten paintover som kanske visar skillnaden lite bättre ^^' det bästa vore att observera hur ljuset faller på riktiga hästar, såklart.

Men jag tycker att du fick till musklernas utplacering jättebra! Nyanserna är också väldigt snygga (:

Sodaduck
0

#12 Jag förstår hur du menar, tack så mycket! 🙂