wilmawikers bildtråd
Här är min bildtråd. Jag ritar mest på datorn i GIMP med Ritplatta.
Kritik är välkommet!
Börjar med en bild på en häst.
snygg! ^^
kritik: ögat är liite för stort, huvudet lite för smalt, och enligt mig(detta är en smaksak :P)manen för kort.
men resten är skitsnyggt!!! ;D mulen är riktigt bra :0
Huvudet är lite för litet på hästen, tycker jag :)
Och försök att göra lite mjukare linjer men fortfarande tydliga på hunden :)
Coolt. :)
Portal Is Love, Portal Is Life.
Ååh, älskar pianohästen! 😃
#3 #5 #7 Tack! 🙂
piano hästen är definitivt intressant :D
generellt ser dom ut att ha lite små huvuden. Använder du dej av Referenser något? det är ju bara att googla på hästar så finns det ett överflöd av bra referens bilder :)
jag brukar ofta göra ett par Anatomi studier och sen några på djuret i rörelse, sen försöka rita från minnet och se vad jag kommer ihåg.
#9 Jo just huvuden blir små jämfört med kroppen. Referens bilder använder jag ibland men jag ska försöka komma ihåg att leta fram några redan innan jag börjar ritar :) Tack!
Tänk på att hästar inte har utåtbuktande hals🙂
-
hoppas du inte har något emot att jag kommer med en liten skiss över dina bilder här, ville bara visa lite vad du kan göra med din Anatomi :)
kolla på ett skelett hur frambenen och bogen ser ut, du verkar inte ge dina hästar så mycket armbåge.
jag är absolut inget proffs på hästar dock så tänk på kolla referensbilder ^^
Trevlig tråd :)
Generellt har du ganska smala och långa huvuden, och ögat - speciellt på de första - sitter nära nog i mitten i höjdled. Om du tittar på riktiga djur och foton ser du att ögat sitter ganska högt upp i profil. :)
På de senare bilderna är det bättre, bredare huvud och eftersom du - gissar jag - har lyssnat på kritiken och sen tänkt dig att huvudet breddats underifrån, så har ögat per automatik kommit högre upp. (upp = mot pannan/nosrygen, inte upp mot öronen, där der det ut att vara lagom i relation till resten av bilden)
Det är bra att du jobbar med skuggor och färger. Den första bilden har ett fint djup pga färgerna som använts även om jag tycker mig ana lite blek/brännverktyg? Helt ok att använda då och då, men man bör akta sig från att fastna i användandet av det :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#14 Det ligger en ganska stor muskel över armbågen som gör så att den inte syns riktigt så när hästen står rakt med benet 🙂
Hursomhelst, wilmawiker, här är en bra bild som visar musklerna. Det skadar aldrig att iallafall veta lite om hur musklerna sitter. Tror nog att det skulle kunna hjälpa dig en del!
Tack för alla svar och bilderna! Uppskattar all hjälp och kritik enormt! 🙂
Några bättringar på dom här två hästarna innan jag målar av dem på datorn? 🙂 Den här första hästen känns fel med bakbenen, hästen skrittar men det ser ut som den travar med bakbenen, tror det främre bakbenet ska gå mer framåt och det bortre bakbenet ska nog vara i marken? Jag har aldrig varit bra på att rita hästar med cirklar men efter att sett hur rumpenstiltzkin gjort prövade jag så och det gick bra! Dessutom är jag bättre på att rita upp hästen för hand och sen rita av den i datorn.
#16 jaa jag tror jag skrev lite fel, va nyvaken :P egentligen menade jag nog att det är lite mer utstickande bog mer än armbåge :(
#20 va fint! tycker det blev ett väldigt stort steg frammåt faktiskt! det gör så mycket med lite grundläggande kosntruktion i kroppen! :D
sadeln känns lite platt bara, mest för att du skuggat hästen och inte sadeln, men det följer heller inte riktigt hästens former.
Wow vilken skillnad. Jätte bra jobbat ju. :D
#21 och #22 Tack! :D
Du har verkligen blivit bättre på att rita häst kroppar! Jätte kul att se. 😃
Japp, du har blivit bättre!
Shit vilken utveckling du gjort i denna tråd! Och härligt ljust-till-mörkt havsdjup du fick till! Har ingen bra kritik att ge dessvärre. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#33 Tack! 🙂