Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-djur
Läst 1481 ggr
Shelsy
0

Vad är det för färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gjorde nån effekt på datorn och vad tror ni man ska ha för färger för att få ett liknande resultat? Det är jag som fotat hunden.

Odd
0

Är inte riktigt säker på vad du menar? Har du redigerat den här bilden i datorn och du vill måla den? Skulle man kunna se hur bilden såg ut innan du redigerade den i såna fall?

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

dermot
0

Akvarellfärger kanske?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Shelsy
0

#1 Om man infogade en bild så gjorde den där hemsidan så bilden blev målad, så jag infogade en bild på min ena hund och tyckte att det blev så fint. Men på hemsidan stod det att det var vattenfärger? Kan det stämma?

#2 Ja… Kanske.

Odd
0

#3 Ja, tror att akvarellfärger eller gouache skulle ge närmast resultat. 🙂

Shelsy
0

#4 Gouache? Vad är det? Det finns så många olika akvarellfärger… Vet inte vilken som är bäst och vill ha billigt.

Odd
0

#5 Gouache är typ som vattenfärg fast mer täckande.

Jag köpte en dosa med 15 vattenfärger i, från märket Van Gogh, kommer inte ihåg hur mycket den kostade men det var inte särskilt mycket. Tycker de färgerna är väldigt bra, och kakorna håller rättså länge.

Du behöver ju inte skaffa det allra dyraste på en gång om det här är första gången du målar med vattenfärger, ta någonting som du tycker verkar bra för ett lågt pris och testa dig fram 🙂

Shelsy
0

#6 Hm… Vet inte riktigt vad jag ska ta… :-/

Shelsy
0

Nu har jag hittat en akvarellfärg jag skulle vilja ha: http://www.clasohlson.com/se/Akvarellfärgsats-Winsor-&-Newton/Pr341580000 & http://www.clasohlson.com/se/Akvarellfärgsats-Plus-Set,-Winsor-&-Newton/34-4613, jag vill ha i såna "hårda tabletter", vet inte vad det heter, inte i flyttande färg.

Vet ni om det finns billigare eller bättre alternativ? Skicka gärna länkar! Eller är någon av de länkarna jag skickat bra? 😃

Odd
0

#8 Ser bra ut 😃 Det var en sån jag pratade om, men var nog lite otydlig 😂

CamillaS
0

#3 Vad är det för hemsida? Skulle gärna vilja prova. :)