Penselinställningar...
Jag försöker hitta penselinställningarna på mitt Adobe Photoshop Elemets 8.0 för att ändra tryckkänsligheten, men inte hitta det. Är det någon som möjligtvis kan hjälpa mig? Just nu är det ingen tryckkänslighet på och det är jätte svårt att få till en bra teckning då. Använder Ritplatta. En sak till, märkte nu att det inte blir någon färg när jag målar… Det blir antingen svart eller vitt. Hoppas nån kan hjälpa mig!
Tryckkänsligheten ändrar du inte i PS.
-
#1 Vart ändrar man den då?
#2 Beror på vilken Ritplatta du använder. För mig, med Wacom Bamboo Pen & Touch, så går jag in på ritplattans inställningar och sedan pennans inställningar och sedan från soft till Firm.
-
#3 Jag har också den. Hur kommer man in på ritplattans inställningar?
Den lilla rutan som kommer upp när man startar ritplattan, "Draw to open", sedan klickar man på kugghjulet och "Tablet properties" eller nå, typ inställningarna och sedan Pen
-
#5 Lustigt, så blir det inte hos mig.
Har du installerat skivan?
-
#7 Aa, det har jag. Vet dock inte vart skivan finns nu… :-/
Om du inte får färg kan det bero på en inställning i Photoshop. Nu har inte jag samma version som du men för mig kan man gå in på "Bild" i menyn och sedan under "Läge" och där välja vilken typ av färgläge man vill ha. Om den inte står på RGB kan det vara en anledning till att du inte får det i färg. Annars vet jag inte.