Wacom Intuos Pen & Touch
I morgon ska jag beställa en Wacom Intuos Pen & Touch Small. Jag längtar till jag får den! 🙂
Är det någon här som har en sådan, och vad tycker ni i så fall om den?
Efter mycket sökande lyckades jag få tag på den svartgröna Wacom Intuos Pen & Touch Small. Den byts ut mot den silversvarta på allt fler ställen och är svår att få tag på, och vilken du har beställt vet jag inte, men skillnaden kan inte vara allt för stor. Det var just att det var den svartgröna jag läst mycket om och som alla berömt så mycket.
Nu när jag har den har den blivit ett ovärderligt tillskott i min arsenal. Som en första Ritplatta fungerar den utmärkt, den är liten men ändå större än jag hade föreställt mig. De fyra programmerbara knapparna är till stor hjälp och ytterligare två programmerbara knappar på pennan ger verkligen mycket kontroll. Att den är touch gör den klart överlägsen andra ritplattor, då man kan flytta, zooma och rotera med handen samtidigt som man ritar med pennan.
Jag använder den i Photoshop CS6, och har genom knapparna tillgång till alla de verktyg jag vanligtvis använder.
Ett minus är att programvaran inte kommer ihåg vad du programmerat knapparna till, utan måste programmera dem igen varje gång du kopplar in ritplattan. Det skulle underlätta om det fanns en sparfunktion. Men det är det enda minus jag kan komma att tänka på.
Hoppas att du också blir nöjd med din Ritplatta.
#1 Tack för ditt svar, och vad kul att du trivs med din Ritplatta.
Jag beställde den silver-svarta. 🙂
Hämtar ut den i dag.