Teckning iFokus

Teckning

Etikettdigitala-ritprogram
Läst 689 ggr
Shelsy
0

Frustrerad!!

Hej! Ja, nu är jag både frustrerad och ledsen. Jag har ju tagit fram min Ritplatta och skulle måla. Men tryckkänsligheten är borta, så jag laddade ner en driver till min Ritplatta. Men det vill inte fungera?!?! Jag blir verkligen arg, nu när jag verkligen känner för att måla med den så funkar inget… :-( Det kommer upp den här texten: There is a problem with your tablett driver. If the problem persist reinstall or uppdate the driver. Min Ritplatta heter: Bamboo Pen CTL-460 Jag hoppas någon kan hjälpa mig…

Odd
0

Är du säker på att du har laddat hem rätt drivrutiner? Jag hade själv problem med att hitta rätt till min eftersom det serienumret jag hade inte fanns på hemsidan.

Vad använder du för ritpogram? Du kan behöva ändra inställningarna där också.

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Shelsy
0

Jag har mitt älskade program Adobe Photoshop Elements 8.0 :-)

Odd
0

Har du testat att ändra inställningarna där? Nu har jag inte Elements, men i CS6 måste jag alltid ändra inställningarna i Brush Panel - Shape Dynamics - Control: Pen Pressure

Shelsy
0

Tyvärr finns inte de alternativen på mitt photoshop…

Odd
0

Då vet jag inte vad du kan göra 🤔

Gjorde en snabb googling och hittade det här på Deviantartforum:

Elements 8 recognizes pen pressure fine. There are a couple things for you to do.

1) Unplug the tablet, shut down your computer, plug it back in, then start the computer back up. Unplugging the tablet while your computer is on or plugging it in during your computer's startup process can cause driver malfunctions.
2) Install the latest updated driver for your tablet from Wacom.com. Be sure to uninstall the previous driver before you install the new one.
3) Reset Element's preferences. Hold Control-Alt-Shift while starting up Elements until a dialog box pops up asking if you want to delete the Preferences. Click Yes.
4) Contact Adobe for support.

Du kan ju se om något av det funkar.

Shelsy
1

Nu har jag tryckkänslighet på plattan!!! :-D Så glad!

Odd
0

Vad bra 😃 Vad var det som var fel?

Shelsy
0

Jag hade laddat upp flera drivers, då avinstallerade jag alla och ladda ner en driver på nytt. Så nu funkar det! 😃

Min art blogg: http://qracki.blogg.se/