Ritar gärna av ditt djur
Halloj allihopa!
Jag vet att det redan nu finns många sådana här trådar men vad spelar det för roll med en till? 🙂
Alla ritar ju olika och jag vill ju inte kapa någon annans tråd för mina teckningar.
Jag har nu för en gång skull rotat fram mitt gamla skissblock och mina pennor (målar vanligtvis digitalt) och kände ett väldigt sug att få måla på papper.
Sen kom ju såklart nästa tanke, vad ska jag rita?😐 Man blir så inspirerad av att se alla andra trådar här inne där folk laddar upp foton till en person som ritar av deras bilder. Därför tänkte jag göra detsamma. ^^
Jag kan inte lova att jag ritar allas bilder och jag kommer även att ta mig friheten att rita den bilden jag känner för för tillfället. Alltså kommer jag inte att ha någon speciell rit ordning som jag går efter.
Men jag vill ha bilder på alla möjliga olika sorters djur, så det är bara att bomba med bilder på era sötnosar. 🙂
Ett litet krav är dock endå att bilden är i hyfsad kvalité så man ser vad den föreställer. ;)
Här får ni ett smakprov på första bilden jag komponerade ihop.
#1 Hade varit en fördel om den var åt rätt håll. ;)
#4 Japp. :)
Hållt på med din ninis i några timmar nu haha! Proportioner och jag går inte ihop. ^^
Inga fler som har några söta djur som vill bli av tecknade? 🙂
#6 har ju lagt upp en bild på ponnyn med ;-) #7 Åh gud vad fin den blev!! :3
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Tänkte jag kan ju bidraga med ett alternativ på min lilla Guldisflicka Grace =)
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Vad roligt att det här kommit in lite bilder i tråden. Får se hur många jag orkar och hinner göra i morgon. :) #10 Tycker själv inte att jag är så bra på att rita fåglar, men jag är beredd att anta utmaningen. ;D #11 Roligt att du blev nöjd. Yes jag har sett din andra bild på hästen, men som ja jag sa i första inlägget så ritar jag bilderna i den ordning jag känner för. ;)
#14 ja absolut! :) Menade mest där du frågade efter fler bilder ;-)
/ Cornelia Andersson,
#15 Ok. :)
Rita gärna av boss :) om du vill
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Oj nu blev det många djur hehe, kul! ;)
Håller just nu på med #3 och #8. Ganska svåra vinklar på båda två så får se hur bra/dåligt resultaten blir. 😃
#23 haha ;)
Ta den tid du behöver!!;))
Jaså?:P
Försökte ta det ur en ganska enkel vinkel ;) Men iofs, jag kan ju inget om att måla o,s,v. ;)
/ Cornelia Andersson,
#24 Tack. Har fått göra om den några gånger nu. :P
Jo kroppen är ok vinkel från sidan, det är huvudet jag har mest problem med just nu. ;)
Haha awwe x''3
/ Cornelia Andersson,
Hmm ska nog köpa ett nytt skissblock när tillfälle ges. Gillar inte att det är så grov porigt, skuggningen ser bara konstig ut. 😐
#27 hihi awwe :3
/ Cornelia Andersson,
Det blev ju jätte fint! :) Skulle vara kul om du ville måla av min andra bild sen också! :)
Följ mig på instagram, filippaaohlsson 
Här strömmar bilderna in minsann. Jag försöker att rita lite varje dag då jag har tid och lust. Eftersom jag jobbar i flera timmar/dagar med en bild så kan det hända att det tar ett tag att få en den färdig. Men jag gör dom i den tid och mån jag hinner. Tack för ert tålamod. :)
Snyggt Camilla! 😃
Ohh så fin bild på Grace =)
Då bidrar jag med en till ;)
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
#41 Tack så mycket! 😃
Det hade varit kul om du kunde rita av min hund sen! 🙂 (det är såklart inte bråttom, och du behöver inte heller haha, hade bara varit roligt att se honom avritad. Och du är riktigt duktig också, av det jag har sett på dina bilder du har ritat!)
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Ser att du har påbörjat att rita Izor, var skoj! Ser fram emot att få se resultatet. 😃
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#49 jupp, kul att det syns.😃 Ja vi får se när jag blir klar med honom. ^^
Skulle du inte rita min katt också?:)
#52 Jo det kan jag göra, men du har ingen annan bild? Den där vinkeln som katten är fotad i är knepig att rita. Proportionerna blir inte bra.
Ni som fortsätter att sätta in bilder i tråden vill jag ge lite riktlinjer för att du ska ha större chans att få just din bild avritad. Om jag ska rita av en bild så vill jag att man ska kunna se alla detaljer så tydligt som möjligt alltså ska djuret inte ha för mycket hårda skuggor på sig (det jag inte SER, kan jag inte rita) så finns det inga detaljer i pälsen är det väldigt svårt för mig att gissa mig till hur t.ex pälsen ser ut just där, samma sak med ögon, mun, öron etc. och bilden ska självklart inte vara oskarp.
Djuret ska inte vara kapat på mitten eller kapat på något konstigt sätt eller se "tråkig ut", inte heller konstiga vinklar. T.ex en bild på ett djur som är taget uppifrån. Bilder på djur brukar bli bäst om man fotar i samma nivå som djuret. Då får man en bättre kontakt med och bilden ser mycket bättre ut. :)
En bild på t.ex en glad hund gör sig mycket bättre som teckning än en bild på en hund som tittar bort eller ser helt apatisk ut, alltså igen glädje i uttrycket. Det gäller förstås alla djur! :)
Bilder som är genomtänkta vid fototillfället tycker jag blir mycket finare som teckningar än dom som bara är tagna i förbifarten.
När jag väl gör en teckning så kan jag omöjligt säga hur lång tid den kommer att ta att få färdig eftersom jag jobbar med bilden väldigt länge och försöker att få den så detaljerad och realistisk som möjligt. Sen beror det också på hur mycket tid jag har och även på min tecknarlust.
Bilden vill jag helst ha så stor som möjligt så jag har möjlighet att kunna zooma in i den utan att den blir suddig på en gång.
Helst inga mobilbilder då dom brukar vara väldigt små och detaljlösa.
Jag tänkte även publicera teckningarna som blir bra i mitt tycke på min teckningsida på facebook för att visa eventuella framtida kunder mina teckningar. Så är det någon som har nåt emot det så lägg inte in bilder i denna tråd, eller ni som redan gjort det säg till då om du inte vill ha teckningen/eran bild publicerad där.
#52 Jag gjorde ett försök med den bilden, men den blev så dålig så jag inte vill visa den. Vinkeln på bilden är svår att få till bra. Har du någon annan bild på Findus? Gärna en bild som är högupplöst och som inte är tagen med en mobilkamera. :)
Är #9 för svår? :)
#58 Ur vinkel perspektivet är den inte för svår. Däremot tycker jag att den saknar väldigt mycket detaljer. Förstår att det är omöjligt för dig att ta nya bilder på missen men har du ingen bild på h*n som är tagen med en vanlig kamera eller system? :)
Om inte så kanske jag kan göra ett undantag. ;)
Tyvärr inte. 😕 Det är jätte snällt om du vill göra ett undantag, men du måste självklart inte. 😉
Hur går det?
#61 Ok, får se då om jag gör den sen någon gång när jag orkar/har lust. 🙂
#62 Din bild är jättesöt på kaninen, men den är tyvärr kapad i kroppen och det blir inte bra som teckning enligt min åsikt. Har du någon annan bild?
Funkar min bild? :)
#64 Jo det gör den, förutom att jag är sämst på att rita människor.😃
Inte för att gå mer OT, så blir det är det ända inlägget från mig efter det här 😇
#69 Vilka fina tjejer, dom ser riktigt mysiga ut! Den här tjuren bor i ett typ ''zoo'' eller vad man ska säga fast mer trevligare än ett zoo typ som en ''klappa djuren park''. Det var en riktig bjässe till tjur måste jag säga, jag blev helt tagen när jag såg honom haha 😂
sen måste jag säga tack! Nu vet jag namnet på rasen, har alltid undrat sen jag såg honom :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Oops, fick just veta att Marble är en Simmental korsning, hade ingen aning om den rasen. De ser väldigt lika ut. Dock är Hereford mer vanlig vad jag vet. :) Ska inte gå mer OT nu. PMa om du vill snacka mer. ^_^
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Hur bar får man måla komm igen vad fuskigt bra du tecknar:/:) Du är super duktig:)
Mvh Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
#72 Tack så mycket! 🙂
#68 Vinkeln är bättre, men jag gillar inte att bilden är tagen upp ifrån på katten. Du har ingen som är fotad i kattens höjd?
#66 Får se om jag väljer någon av dom då. 😉

Nämen! Bullterrier! 😃
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#80 Yes! 😃
http://ask.fm/JessicaReips
Snyggt gillar verkligen din stil!!
www.idasvardag.devote.se <3
#82 Wow!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#83 Tack så mycket! 😃
#84 😃
#40 Så himla awesome! :-D Tack!
#86 Tack så mycket! :D Ja, jag försöker det iaf. ^^
#87 Kul att du gillar den. :D
Känner att jag fått en liten svacka i tecknandet. Intresset går upp och ner som allt annat. Men hoppas på att jag får tillbaka tecknarlusten snart igen. Just nu ritar jag mest digitalt istället. 🙂
#89 wow vad du är duktig!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#90 Å vad fin!! 🙂
Min blogg: linaspyssel.blogg.se :)
#91 - 92 Tack så mycket! 😃
Tar gärna emot fler fina bilder!😃
Kul att ni skickar in fler bilder, då har jag lite att välja på. :) #101 Aww en bearded collie va? Vi har också haft en sån hund. Underbar ras. :D Liknar vår hund också på din bild. ^^
#103 Ja hon är min alldeles egna första hund mamma sa jag kunde få vad som helst jag valde Beardis eftersom det hade vi haft i alla år ^^
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#104 Aww vad roligt! :)
Wow, vilken talang du har!!!
Du får jättegärna rita av mina hästar. 😊
Första bilden: Candidus Zafir
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo
Andra bilden: El Grande Lucero
(Bilden har "Rosa Bandet" tema)
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo
#107 Tack så mycket, vad roligt att du tycker det. :D Jättefina hästar har du! #110 För mig ser bilden ut att vara åt fel håll på båda bilderna. :/ #111 Blir alltid lika glad när jag läser att ni gillar mina bilder! :D Får se vilket djur jag målar här näst. ;)
Åh vad spännande! :D
För tillfället har jag inget Internet på min dator, bara på mobilen. Så kan inte ladda upp några teckningar för tillfället. :( Fast håller på med en beställning nu så antar att det inte gör så mycket just nu. Men ska försöka få tid att rita fler bilder sen när mitt Internet lever igen. :)
Irriterande när internet inte fungerar, men förstår absolut :)
#112 Konstigt för mig så blev den åt rätt håll.
#115 Det är så att jag precis bytt Internet leverantör så jag väntar på mitt nya Internet. :) #116 Det kanske bara är för mig det ser ut så eftersom jag surfar på mobilen. :)
#117 Jaha. Ja, det brukar ofta krångla innan allt blir rätt då! :)
#117 Okej :) kan också varför att ja lade upp den på ipaden ;)
Jag Ska ha en "ritkväll";) senare idag
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!