HOT or NOT
Tänkte vi kunde ha den lek vi kör inne på "hästfoto i fokus" för tillfället.
Jag lägger upp en bild. Nästa person skriver om den är hot eller not och ger konstruktiv kritik på vad som är bra och vad som kan förbättras. Därefter lägger även denna upp en bild för nästa person att bedömma som hot eller not.
Vad säger ni? (Man får givetvis delta flera gånger :)!)
HOT or NOT?
En skiss på en karaktär från ett rollspel :)
Mvh
Rebecca Frödén
Fortsätter på samma linje och säger både hot och not.
Hot: Sött motiv och bra försök med skuggningen.
Not: Att inte länka till originalbilden. Skuggningen skulle kunna förbättras genom att försöka göra mörkare skuggor. Sedan tycker jag att det skulle ha varit roligt med lite färg på den också
Hot or Not?
(Man kan ju fortfarande ge kritik trots att man säger hot :))
HOT!
Jag gillar uttrycket och stegen. Är själv väldigt förtjust i rörelse och det tycker jag du fått med bra :). Skulle kanske vara lite mer bakgrund. Det verkar som om de springer i snö. I så fall så skulle det kanske skvätta upp lite då de springer, eller få tassarna att sjunka ner lite :). Ett tips är även att göra skuggorna extra starka under tassarna för att få dem att verkligen trampa ner. :)
HOT or NOT?
Mvh
Rebecca Frödén
HOT! & litet not..
Hot: Älskar hur du har fått till ljusskenet från höger och skuggningen som faller på kropen. Bergen är otroligt mysiga att titta på och himlen har en fin övergång från bergets "dimma" till den klarblåa himlen längst upp..
(värdelös på teckningar osv, men hoppas det duger!)
Not: Kan tycka att benen är en aning långa för resten av kroppen, jag förstår att du vill framhäva att figuren är lång och stor men hade gärna haft en större kropp isåfall
Sen verkar ljuset komma direkt från höger? då ligger väll skuggan på marken lite fel eftersom det på den ser ut som att ljuset kommer bakifrån till höger… (eller är jag ute o cyklar? inte speciellt kunnig
)
Hade jag poängsatt den så hade du iaf fått 95/100 för helheten, den är enormt fin!
HAR INTE SJÄLV NÅGON BILD då jag inte tecknar så hoppas någon annan kan fylla in med en egen 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Både Hot och Not. (svårt att bedöma en skiss)
Hot: Bra grundidé. Hade blivit snygg med rena linjer. Läpparna är fint skuggade.
Not: Det faktum att det bara är en skiss, och skjortan skulle behöva bli lite mjukare. Just nu är den ganska stel och ser inte ut att vara gjord av tyg.
Själv har man typ bara gamla bilder från 2010
Menmen, det får gå ändå! Här kommer mitt mangaansikte 
Hot! (och liiite not).
Skuggningen på håret och tröjan ser riktigt bra ut med både riktigt mörka och riktigt ljusa partier. Över lag gillar jag hur du gjort håret väldigt mycket. Det lilla notet (är det ett ord? XD ) är mest pga. av dålig bildkvalité, men det har ju inget med själva teckningen att göra egentligen. Sedan tycker jag att nyckelbenen kanske är en aning för framträdande (alltså linjerna är lite tjocka/mörka).
Hot or Not?
OOps, jag skrev för nummer #8. Jag skriver till en till dig, nummer #9 :).
HOT!
Älskar din stil totalt! Du är en äkta illustratör! Bra uttryck och rolig blick. Den säger mycket, trots att den är så enkelt målad. Gillart!
Mvh
Rebecca Frödén
Då fortsätter jag då, även om jag nyss lade in en bild, för att blåsa lite liv i tråden.
HOT!
Gillar färgvalen, och kladdigheten gör mig ingenting. Snyggt med den genomskinliga ryggfenan också! Ett lite mer intressant ansiktsuttryck på "sjöjungfrun" är det enda jag kan komma på just nu som kunde ha gjort bilden mer spännande.
Hot or Not?
Eftersom folk inte tar tillfället i akt så får väll jag också lägga upp direkt igen.
(Kom igen folk! Det är roligt och otroligt lärorkit!)
HOT!
Som sagt var, gillar din stil otroligt mycket, vilket betyder att jag gillar den där slarviga känslan som ligger över bilden. Jag vet inte vad du hade för tanke bakom den. Det känns som en karaktärbeskrivning av något slag. Men tack vare din unika och underbara stil så känner jag att jag inte kan ge någon kritik :)!
HOT or NOT?
The Legend of Korra
Mvh
Rebecca Frödén
HOT
Jag tycker det för att jag tycker att du har fått det att se rätt så realistiskt ut och du har lagt ljuset på en väldigt fin plats…
HOT or NOT ??
Haha jag får väll också bara läga upp några bilder snabbt…Men jag har tagit dom med min mobilkamera som inte är den bästa så lite av skuggningarna har blivit mycket svagare…
[Folk, säg HOT eller NOT! Då man tar hot kan man fortfarande ge kritik och tar man not så kan man fortfarande berömma. Det är vad det lutar mest åt!]
HOT!
Bilden säger visserligen inte så mycket men jag tycker den är bra ritad. Blomman är fint skuggad och du är jätteduktig för din ålder :).
Låt bli att skriva saker på bilden annat än signatur mm. Vi ser vad det är, du behöver inte förtydliga ;).
HOT or NOT?
Mvh
Rebecca Frödén
ps, HOT, Artylay.
Grymt fina bilder :P
Not. Skuggningen kan förbättras. Ett tips är att träna på att rita lite olika former, tex. klot och försöka få det att se 3 dimensionellt ut, för just den här bilden ser väldigt platt ut. Testa att inte smeta ut/smeta ut mindre också. Annars tycker jag bilden är intressant och fantasifull. Tycker det blev snyggt med färgen på ögonen också!
Hot or Not?
(svarat på borttagen kommentar) Not, tyvärr.
För mycket färdiga penslar (gräs, buskar m.m.) och räven ser inklippt och smetad ut, den verkar inte riktigt passa in.
Däremot gillar jag färgvalet och kontrasterna i framförallt gräset och buskarna. Det gröna står sig väl mott rävens röda päls och hela bilden känns fridfull och samtidigt aktiv.
Lägger in en lite äldre bild då jag inte har någon pinfärsk :)
Hot ot Not?
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
[Ett hot eller not räcker inte. Ge alltid någon form av kommentar. Vad är det som gör bilden hot eller not?]
HOT
Lite för mörk för min smak, men detta ger en bra känska i bilden och framkallar ett budskap. En bild som kan tolkas på många olika sätt. Du skulle förmodligen kunna jobba med att inte använda dig av låg Opacitet (får en känsla av att den här bilden har arbetats med just det) och använda dig av rena färger istället. Men som sagt var, bra känsla och det gör det till en fin hot-bild :)!
HOT or NOT
Akrylmålning av min favoritscen från "Min granne Totoro"
Mvh
Rebecca Frödén
(Zabbio inflikar: denna kommentaren har svarat på ett numera borttaget inlägg)
#47 HOT
Räven ser realistisk ut men dock lite inklippt. Jag gillar denljusa och suddiga bakgrunden med skuggorna och att man ser att tassarna verkligen sjunker ner i snön! :-)
(Får man använda digitalt tagna bilder som man redigerat i photoshop? Jag har ju 'målat' dom, fast med 3D-verktyg! :-))
HOT or NOT
Jag har rensat lite i tråden. Mest har det varit off topic kommentarer (även mina egna ;) ) som blivit bortplockade, men också några få bilder.
I kommentarerna som svarat på de inlägg med bilder som plockats bort, har jag skrivit en liten rad om vilket inlägg som svarats på. För att undvika förvirring. Jag har inte ändrat något annat i de kommentarerna.
#52 Goodie :)!
#48 Jag skulle nog undvika det med tanke på att det inte är ett riktigt "måla"-verktyg och det kan därför vara svårt att få kritik på det. Själv har jag svårt med det då jag aldrig använt mig av 3D, men på den här bilden får det bli,
NOT
Platt och tråkig. Säger inget annat än platt grönt och blått. Plus är väl för ljuskällan men jag ser tyvärr inte någon betydelse med bilden.
HOT or NOT?
Mvh
Rebecca Frödén
#53 okej, då vet jag det :-)
HOT
Hästen ser väldigt realistisk ut samtidigt som den mörka och 'ändlösa' bakgrunden är grottlik.
Är inte så duktig, men HOT or NOT
(Ursäkta om den är lite blodig)
(bild bortagen pga. blod)

#54 NOT, tyvärr. Tycker att du är duktig med de mörka och ljusa partierna på draken, bilden är inte platt, men du skulle behöva arbeta med fler detaljer. Exempelvis fjäll och där halsen blivit avhuggen. Sedan glittrar inte blod som diamanter
Men fortsätt att öva! Teckna Stilleben, måla många olika strukturer och försök få dem att se levande ut (typ vätska, sten, asfalt, trä, päls..)
Vad tycker ni om våran studentvagn då?? HOT or NOT? Den är ju inte en klassisk bild, men vi i klassen har målat den helt själva och jag har skuggat en massa..
Jag tycker att resultatet blev så himla bra (med tanke på att vi är en naturvetarklass) och att den förtjänar sin plats här som konstverk! 
#57 hen skrev ju det :)
Mitt misstag. Sry
Mvh
Rebecca Frödén
Hehe, misstag gör man :)
Vart är #1 någonstans?!
#62 Det står om det i #2 och mer utförligt i #52.
#63 Aaahh, tack, men jag fattade inte ett ord :P Vrf tog du bort hela inlägget?
Not det är en jättegullig bild(pokémon :D), men du måste öva mer på linjer o skuggning, det är inte lätt första gången på ritplatta…
Hot or Not
En bild på en drake jag ritat, väldigt dålig bildkvalite… Designade draken http://wyndbain.deviantart.com/art/Dragon-Maker-215799403
Jättekul att göra drakar där ;)
Jag ritade dock mest av, men la till några detaljer + en annan pose
#64 pga bilden och mer säger jag inte till någon annan än den som ritat den ;)
#66 Okej :)
nyfiken i en strut
hehe :)
Hot
Jag gillar känslan i bilden, färgpaletten och hur man inbjuds till att undra över "personens" tankar. Vatteneffekten är jättesnygg! :) Det jag kan undra lite över är att personen sitter ovanpå "vattnet", utan att sjunka ner det minsta, men det kanske är tänkt så? :)
Okej, mitt första bidrag i tråden då. Hot or Not?
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

NOT
Det är ingen fel på ditt ritande, men om du skulle försöka att få dit lite mera skuggor och försöka att göra den så "levande" som möjligt. Kanske en fin bakgrund också ? Jobba på så kommer du nog snart att sätta det ;-)
**Hot or not ?
**(För att se fler bilder, gå in på www.tecknar.n.nu)

#71 Är det för att de är "avhuggna"? Hon går ju i vatten 
#72 HOT!
Päls tycker jag är skitsvårt att teckna, och du har verkligen fått till den där fluffiga mjukheten. För mig ser proportionerna väldigt bra ut också, hunden ser naturlig ut. Det enda jag stör mig lite på är hålen halsbandet, som ser konstiga ut.. Kan dock inte sätta fingret direkt på vad det är!
HOT or NOT?
#73 Jag tror inte att "hålen" i halsbandet är några hål, de är nitar :)
Hot
Jag gillar den här bilden, fast det är nog bara för att jag är uppvuxen med Dalmatiner och har en kennel, och föder upp Dalmatiner ;-) Din bild är väldigt fin, och gillar den. Men om man ska rita lite mera på "riktigt" så att de ser ut som riktiga hundar, så skulle jag nog vilja att du la dit mer skuggor, och mer detalijer m.m. :-) Fortsätt så kommer du nog att klara det ! :-)
#79, Hot!!!! Jättefint ljus och mycket rörelse i bilden! Snygg färgställning, och ljuset känns lite som ett magiljus när bakgrunden är beckmörk. Jag har inte stenkoll på häst-anatomi men kan det vara så att huvudet är lite stort? Manen är väldigt effektfull, men jag saknar svansen lite :)
Öl i ett litet skåp - gott or not? ;)
Hot! Älskar designen och skuggningen, speciellt fjädrarna^^ Hot or Not?
Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis
Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger
Hot fin bild, kanske lite mer skuggning på nedre delen av nospartiet?^^ Har tyvärr ingen annan bild för tillfället :/
Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis
Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger
tack så mycket för tippset #88 du menar så som den bilden med pälsen och så? :)
Edit: Jag tog bort min kritik (som bara var positiv), och min bild. Kände att jag inte var redo för någon negativ kritik. 🙂
Hot, tycker den har bra färger som verkligen får bilden att "poppa", ljuset fallar också väldigt snyggt mot handflatan måste jag säga =)
så jag börjar med en doodle från jobbet:
Hot or Not
Medarbetare på Datorspel I Fokus
HOT!
Fin bild med bra känsla. Den förmedlar en historia som är viktigt när man illustrerar. Kritik skulle nog kunna vara att nästa gång göra vattnet vid horisonten lite ljusare, så att inte randen blir för skarp. Också göra lite detaljer vid vattenbrynet, i sanden, bara för att inte få en för skarp Kontrast. Annars, en superfin bild!
HOT or NOT?
Mvh
Rebecca Frödén
Not :/ Bilden är lite för "smudgig" och du kunde ha jobbat lite mer med ljussättning etc :) Jag suger själv på att rita bakgrunder och sånt… XD Hot or not? :3 En liten vargrävhundsak
Hot
Jag tycker karaktärsdesignen är intressant, plus att situationen figuren är försatt i uppmanar åskådaren att fundera vidare på vad som faktiskt händer i bilden. Snygga vingar och svans! :) Det högra bakbenet tycker jag ser lite kort ut, men det kan ju kanske bero på poseringen, hunddjursanatomi vet jag inte mycket om. :P
Min bild är ett försök till att måla (eller i alla fall färglägga) med akvarell. Hot or Not?
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Ingen som vill…?
Portal Is Love, Portal Is Life.
Hmm… säger nog Hot med lite Not(mest Hot) ;D Hot: väldigt fint ansikte och snygg mule, ögat var placerat rätt och öronen också :) skuggningen var snygg( lite blek kanske, fast mycket försvinner ju när man fotar :3 ) Not: du borde jobba mer med hästens Anatomi, T.ex. Så är huvudet lite för stort och du borde rita dit lite muskler, vid bogen(bröstet)har hästar mycket muskler :) Titta på bilder av hästens Anatomi och muskler :)
#109 Nja, not skulle jag säga generellt, men du är ung och då säger jag hot för fantasin i bilden, men lite tråkiga ben.
OT: Lite knepigt att kritisera Anatomi i tråden och samtidigt posta bilder av däggdjur med sex extremiteter (= insekter).
Jag lägger upp en blyertskludd från mitt telefonblock ;)
Hot or Not?
Hm… lite svårt att avgöra men blir HOT!
Jag gillar verkligen hur du har fått med röreslerna på ett sådant naturligt sätt. Dock känns det som att cirkeln i bakgrunden är något ofärdig.
Okej HOT or NOT.
En vildkatts liknande filur jag gjorde för inte allt för länge sedan. Baserade den på min egen katt, hon är femton år gammal och fattas en hel del tänder, försökte få det rätt men jag vet att några fortfarande fattas. (det var svårt att urskilja var tänderna skulle ha suttit eftersom hon inte ville hålla munnen öppen någon längre stund.
MVH, Smilla
Medarbetare på Snäckor iFokus
Hot!
Härligt mycket detaljer och en välgjord skiss!
(bilden är avfotograferad och inte scannad)
Hot/not?
----------------------
• Marielle Foto
Hot! jag gillar de detaljerade konturerna i ansiktet, undrar dock om det inte borde fallit en skugga under mulen mot planket? ser lite inklippt ut.
Jag kastar mig in i tråden igen med en lite äldre bild, en karaktärsbild till en D&D: Forgotten Realms karaktär jag spelade för en sådär 4 år sedan.
Hot or Not?
Hot med liiiite not faktist, stenen är mörkare än skuggan, och skuggor är oftast.. mörkmörk gråa/svart.
Annars HOT. :3
___
Jag får väl också visa vad jag kan ! :)
Här är min Alien karaktär Henrik. Enjoy it.
Hot or not ?
Art and character belongs to me
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
Jag tror du missade en bit, du måste ge kritik, både bra och dålig oavsätt om du tycker den är hot eller not, och sedan visar du en egen bild =P
Så :P
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
Hot and not! Den är ju väldigt söt, men ögat sitter alldeles för långt under örat…
#103 lägg upp en bild ._.
Portal Is Love, Portal Is Life.
putt..
HOT! Jag älskar Iron Man! Jag gillar enkelheten med din bild och hur du har använt ganska bleka färger. Dock tycker jag att du kunde ha lagt ner lite mer tid på linjerna så att de känns lite mer enhetliga och jämna. :)
Jag bidrar med en gammal bild efterson jag inte har tecknat så mycket den senaste tiden.
Hot or Not?
Men äsch, vad hände nu?! Jag hade ju inte alls klickat i att vara anonym! :P
HOT!!
riktigt välgjort tycker jag, de finns inte helt enkelt nåt som är NOT!
Nu laddar jag upp bilden som jag ritat för ehmmm flera år sen, med programmet paint! :D å min första teckning via datorn ;)
För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
Hot, jättefint, men kanske lite mer raka å hårdare linjer :)
(haha om man har så mycket fritid så kan man ;) Jo önskar att jag hade tänkt på de när jag ritade de :D)
för några år sen å paint oxå :)
(Bild bortagen pga. ovårdat språk)
För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
#129 vadå raka linjer? xD de ska ju inte vara spikraka :p
Hot med en smula not , jag gillar inte för mycket färger ;) och den har ingen jätte rolig bakgrund.. Men annars så tycker jag att den är ganska snygg! :)
Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥
"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"
Tyvärr not , eftersom att det finns inte så jätte mycket , tja , detaljer .. Hot or Not? Har bara lekt lite och eftersom att jag älskar stitch så fick det bli så att jag bara för skojs skull ritade av honom.. Och jag vet själv att den inte är så jätte fin , men jag tyckte att den blev rätt så rolig!
Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥
"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"
Not
Jag vet inte riktigt om jag är tillräckligt insatt i just den här sortens bilder för att kommentera. Men skulle jag göra ett försök så skulle jag säga att det är en rolig idé, men kanske en annan komposition på bilden? Kanske lite mer rymd bakom? Sätt också en liten ljuspunkt i ögonen på katten för att få mer liv i den.
Hot or Not?
Mvh
Rebecca Frödén
hot!
jag gillar att pälsen på border kollyn och den är även veldigt propotionerlig. dock är det högra frambenet på hunden längst till vänster lite väl skarpt och hunden till höger har lite väl lång hals skulle jag tro men jag gillar bilden den ger mig en glad känsla.
hot or not?
Gud vad bra jag stavar…
Putt 🙂
Glömde skriva HOT or NOT!
Hot! Jag tycker den är jättefin! Trevliga färger och bra gjort, har inte så mycket mer att tillägga. 🙂
Hot or not?
Min blogg: linaspyssel.blogg.se :)
Oj, svarade på #160!
HOT!
Väldigt fin bild, gillar det blåa ögat enormt mycket!
Glada hälsningar från lilla mig! 
NEJ!! Inte ett NOT utom ett HOT!! Tycker bilden var ganska läskig men den var cool! Jag gillar den! Inte så mycket mer å säga ;)
HOTIE OR NOTIE??!
Not, tycker det är lite rörigt och ingen skuggning eller så.
Hot or not? 😟
Hästen ska inte vara så värst verklig, detför långa ben och det va ett litet tag sen jag gjorde den så inte mkt nogrann skuggning med!
Också massa pendrag i hästen för det endast va slarv!
Namnteckningen är inte den jag brukar ha, testa bara nytt..
Fattar inte ens varför jag la upp just den bilden? x')
Not, huvudet ser ganska litet och tillplattat ut. Ögonen skulle kunna fått mer liv i sig. Pälsen är rätt så fin dock :).
Får inte upp min bild :(
Någon annan får lägga upp..
#176 Det var det som var meningen att det bara skulle vara en bakgrund :P
Nuni! Nu kommer ni skratta så ni skiter på er!!! HOT OR NOT?
(Admin: Bild borttagen)
Trololololololololololo
#181 #182 du måste skriva om du tycker art sodaducks bild är hot or not :P
Upps.. Hot #180 liiite not… Jättefin päls! Jag älskar bakgrunden, men om den skulle vara helt realistisk så kanske du ska lägga till lite mer skuggor? så nu har jag sagt det
Trololololololololololo
Nu hoppar jag in här för första gången, spännande :D
Hot och lite Not, Hot för att man ser att du håller på att utvecklas och proportionerna ser okej ut, samt skuggningarna…Not för att jag kända att ögonen var väldigt små, öronen aningen stora och hakan ser klämd ut? :P
I övrigt tycker jag det ser bra ut med tanke på att det är en skiss! :)
så….Hot or Not?
Ska för övrigt föreställa en fjällräv ^^
HOT! Den var så fin! Pälsen, nosen,öronen, allt!!! Så här är min. HOT OR NOT
(Admin: Bild borttagen)
Trololololololololololo
NOT.
Jag ser inget fel i bilden (förutom att den är dåligt tagen med någon kamera, men det hör väl egentligen inte hit). Däremot tycker jag att en fullständig avbildning gör att karaktären saknar karaktär, även om det är en viss karaktär. Jag kan inte relatera till någon egen känsla eller på något sätt relatera till bildens känslor.
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️
#188 Hot!
Jag tycker du har lyckats bra med bildens atmosfär, både den lugnande naturen och den lite "mörkare" delen under, eller hur man nu uttrycker sig :P
Här är mig, handgjord (inskannad) och jag veeeeet, händerna är inte så bra >.< Bilden är gjord till ett skolprojekt :3
(Kanske vi ska göra en ny tråd? den här börjar bli full!)
En ny tråd skulle vara bra, det laggar för mej! #189 ser ut som en vacker Mona-Lisa
Trololololololololololo
Ny tråd har skapats :)
http://teckning.ifokus.se/discussions/528f8da4ce12c43d8a00055e-hot-or-not-2