Teckning iFokus

Teckning

Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 13201 ggr
Artylay
8

HOT or NOT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte vi kunde ha den lek vi kör inne på "hästfoto i fokus" för tillfället. 
Jag lägger upp en bild. Nästa person skriver om den är hot eller not och ger konstruktiv kritik på vad som är bra och vad som kan förbättras. Därefter lägger även denna upp en bild för nästa person att bedömma som hot eller not.
Vad säger ni? (Man får givetvis delta flera gånger :)!)

HOT or NOT?

En skiss på en karaktär från ett rollspel :)

Mvh
Rebecca Frödén

Denna kommentar har tagits bort.
happygirls123
1

(Zabbio inflikar: svarat på borttagen kommentar - #1, inte #0)

Både hot och not…

Hot:Hästarna, och människorna ser väldigt verkliga ut.

Not:hästarnas ben se lite konstiga ut…

HOT OR NOT?

Lazzie_
11

Fortsätter på samma linje och säger både hot och not.

Hot: Sött motiv och bra försök med skuggningen.
Not: Att inte länka till originalbilden. Skuggningen skulle kunna förbättras genom att försöka göra mörkare skuggor. Sedan tycker jag att det skulle ha varit roligt med lite färg på den också Glad

Hot or Not?

choiicho
15

Jag bryter mönstret och säger HOT! :D 

Jag gillar verkligen den här bilden för den "berättar". Skulle kunna varit en illustration ur en bok. :) Stilen och de olika intresanta penselvalen skapar tillsammans en intressant miljö och är mer orginellt. ^^ Keep it up!

Hot or Not?

Artylay
10

(Man kan ju fortfarande ge kritik trots att man säger hot :))
HOT!
Jag gillar uttrycket och stegen. Är själv väldigt förtjust i rörelse och det tycker jag du fått med bra :). Skulle kanske vara lite mer bakgrund. Det verkar som om de springer i snö. I så fall så skulle det kanske skvätta upp lite då de springer, eller få tassarna att sjunka ner lite :). Ett tips är även att göra skuggorna extra starka under tassarna för att få dem att verkligen trampa ner. :)

HOT or NOT?

Mvh
Rebecca Frödén

ElinaPersson
0

HOT! & litet not..

Hot: Älskar hur du har fått till ljusskenet från höger och skuggningen som faller på kropen. Bergen är otroligt mysiga att titta på och himlen har en fin övergång från bergets "dimma" till den klarblåa himlen längst upp.. Skrattande (värdelös på teckningar osv, men hoppas det duger!)

Not: Kan tycka att benen är en aning långa för resten av kroppen, jag förstår att du vill framhäva att figuren är lång och stor men hade gärna haft en större kropp isåfall Glad Sen verkar ljuset komma direkt från höger? då ligger väll skuggan på marken lite fel eftersom det på den ser ut som att ljuset kommer bakifrån till höger… (eller är jag ute o cyklar? inte speciellt kunnig Skrattande)

Hade jag poängsatt den så hade du iaf fått 95/100 för helheten, den är enormt fin!

HAR INTE SJÄLV NÅGON BILD då jag inte tecknar så hoppas någon annan kan fylla in med en egen Flört

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

drakvinge
1

Nu får väl jag också komma in här då. :P (bara en skiss, men ändå.)

Hot or not?

Stars are not huge balls of gas. They are works of art, put in the sky so everyone can see them.

http://mylilpieceofcake.blogspot.se/

bea28
0

Både Hot och Not. (svårt att bedöma en skiss)

Hot: Bra grundidé. Hade blivit snygg med rena linjer. Läpparna är fint skuggade.

Not: Det faktum att det bara är en skiss, och skjortan skulle behöva bli lite mjukare. Just nu är den ganska stel och ser inte ut att vara gjord av tyg.

Själv har man typ bara gamla bilder från 2010 Tungan ute Menmen, det får gå ändå! Här kommer mitt mangaansikte Skrattande

Lazzie_
1

Hot! (och liiite not).

Skuggningen på håret och tröjan ser riktigt bra ut med både riktigt mörka och riktigt ljusa partier. Över lag gillar jag hur du gjort håret väldigt mycket. Det lilla notet (är det ett ord? XD ) är mest pga. av dålig bildkvalité, men det har ju inget med själva teckningen att göra egentligen. Sedan tycker jag att nyckelbenen kanske är en aning för framträdande (alltså linjerna är lite tjocka/mörka).

Hot or Not?

Artylay
7

HOT!

Gillar stilen på håret. Kläderna är fint skuggade och bra komposition. Nyckelbenen är vända åt fel håll, men annars super :)!

HOT or NOT?

Liten illustration jag gjorde till en egen novell :). Kladdbild, men känner ändå att jag gillar den.

Mvh
Rebecca Frödén

Artylay
1

OOps, jag skrev för nummer #8. Jag skriver till en till dig, nummer #9 :).

HOT!
Älskar din stil totalt! Du är en äkta illustratör! Bra uttryck och rolig blick. Den säger mycket, trots att den är så enkelt målad. Gillart!

Mvh
Rebecca Frödén

Lazzie_
1

Då fortsätter jag då, även om jag nyss lade in en bild, för att blåsa lite liv i tråden.

HOT!
Gillar färgvalen, och kladdigheten gör mig ingenting. Snyggt med den genomskinliga ryggfenan också! Ett lite mer intressant ansiktsuttryck på "sjöjungfrun" är det enda jag kan komma på just nu som kunde ha gjort bilden mer spännande.

Hot or Not?

Artylay
11

Eftersom folk inte tar tillfället i akt så får väll jag också lägga upp direkt igen. 
(Kom igen folk! Det är roligt och otroligt lärorkit!)

HOT!
Som sagt var, gillar din stil otroligt mycket, vilket betyder att jag gillar den där slarviga känslan som ligger över bilden. Jag vet inte vad du hade för tanke bakom den. Det känns som en karaktärbeskrivning av något slag. Men tack vare din unika och underbara stil så känner jag att jag inte kan ge någon kritik :)!

HOT or NOT?

The Legend of Korra

Mvh
Rebecca Frödén

LillaLing
1

HOT

Jag tycker det för att jag tycker att du har fått det att se rätt så realistiskt ut och du har lagt ljuset på en väldigt fin plats…

HOT or NOT ??

Haha jag får väll också bara läga upp några bilder snabbt…Men jag har tagit dom med min mobilkamera som inte är den bästa så lite av skuggningarna har blivit mycket svagare…

Daim och Nougat
2

Både hot och not

Hot: Fina vingar och gulligt ansikte=D

Not: Fötterna och benen ser lite konstiga ut och bakgrunden ser lite slarvigt ut.

HOT OR NOT???

En liten snabb bild som jag ritade nyss, tog bara ca 5-10 min, med mus (grrrrr)

LillaLing
2

HOT

Jag gillar verkligen hur du har fått fram det mörka längst fram sen blir det ljusare och ljusare…Den var väldigt fin..

HOT OR NOT??

Artylay
9

[Folk, säg HOT eller NOT! Då man tar hot kan man fortfarande ge kritik och tar man not så kan man fortfarande berömma. Det är vad det lutar mest åt!] 

HOT!

Bilden säger visserligen inte så mycket men jag tycker den är bra ritad. Blomman är fint skuggad och du är jätteduktig för din ålder :).
Låt bli att skriva saker på bilden annat än signatur mm. Vi ser vad det är, du behöver inte förtydliga ;).

HOT or NOT?

Mvh
Rebecca Frödén

Teckningshaanna
0

HOT

Jätte fin och den så så där mystisk ut älskar det och fenan liksom smälter typ in i bakgrunden/vattnet ;)

HOT OR NOT

Fotad med mobilen så den blir inte riktigt rättvist men men ;)

Daim och Nougat
1

Not, (med lite hot)

Den är fin men jag tycker att det är lite svaga skuggor och håret är lite lite skuggat.

Här då? Hot or Not?

ks.gerbil
0

hot

gillar den helt enkelt gillar att den är "slarvig" och "rörig"

hot or not :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

Artylay
2

NOT

Jobba mer med skuggor och mindre med konturer. Bojkotta att skugga med fingret ;).
Annars bra bild och jag tycker det är en fin drake :).

HOT or NOT?

Mvh
Rebecca Frödén

ks.gerbil
0

22# bilden är väldigt blek såg det nu :P den är mycke mer skuggad än vad den ser ut :P men tack för kritiken :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Tecknisen!:)
0

hot or not?

Tecknisen!:)
0

ps, HOT, Artylay.

mejamylove
0

Grymt fina bilder :P

Lazzie_
4

Not. Skuggningen kan förbättras. Ett tips är att träna på att rita lite olika former, tex. klot och försöka få det att se 3 dimensionellt ut, för just den här bilden ser väldigt platt ut. Testa att inte smeta ut/smeta ut mindre också. Annars tycker jag bilden är intressant och fantasifull. Tycker det blev snyggt med färgen på ögonen också! Glad

Hot or Not?

Zabbio
3

(svarat på borttagen kommentar) Not, tyvärr.

För mycket färdiga penslar (gräs, buskar m.m.) och räven ser inklippt och smetad ut, den verkar inte riktigt passa in.

Däremot gillar jag färgvalet och kontrasterna i framförallt gräset och buskarna. Det gröna står sig väl mott rävens röda päls och hela bilden känns fridfull och samtidigt aktiv.

Lägger in en lite äldre bild då jag inte har någon pinfärsk :)

Hot ot Not?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Artylay
17

[Ett hot eller not räcker inte. Ge alltid någon form av kommentar. Vad är det som gör bilden hot eller not?]

HOT

Lite för mörk för min smak, men detta ger en bra känska i bilden och framkallar ett budskap. En bild som kan tolkas på många olika sätt. Du skulle förmodligen kunna jobba med att inte använda dig av låg Opacitet (får en känsla av att den här bilden har arbetats med just det) och använda dig av rena färger istället. Men som sagt var, bra känsla och det gör det till en fin hot-bild :)!

HOT or NOT
Akrylmålning av min favoritscen från "Min granne Totoro"

Mvh
Rebecca Frödén

Conut
1

HOT! Gillar allting verkligen, väldigt duktigt ritat :D

Bilden var min första som jag ritade på datorn med musen och paint :)

För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

tusstuss
0

GladHot! Gillar att bilden är lite serieaktig. Den är både gullig och lite tuff.

Not. Hästen har kanske lite stora kinder. Fast jag vet inte jag är ingen expert på hästar.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Artylay
2

NOT

Blir väldigt svårt då bilden inte är vänd åt rätt håll. 
Titta även på hur nosen på en varg ser ut och jobba mer med skuggor. Annars, bra uttryck och bra känsla i bilden :)

HOT or NOT?

Mvh
Rebecca Frödén

choiicho
1

**Hot

**Bra Kontrast, hyfsade propetioner. Färg valet passar in på Kännslan, motivet och posen. Fin helhet.

Hot or Not
(gammal bild, men viste inte vad jag skulle ladda upp XP)
Gjord i Oekaki (typ paint fast med lite mer verktyg)

valorous.kid
0

HOT

Den är söt och jag älskar gräset!! själv är jag inte bra på gräs och sånt XD den är helt enkelt. söt! <3

HOT or NOT??

Ps. ritad med mus i gimp.

valorous.kid
0

[SporeDiatrymisss]
0

Hot!

Jag är inte så proffsig, men jag tycker om enkelheten och färgkombinationen. ^^

HOT or NOT

LillaLing
1

HOT Jag tycker att det är en intressant miljö du har ritat och jag gillar också färgerna dom passar ihop vädigt bra..Jag gillar också att det ser väldigt realistiskt ut medans den ändå ser lite tecknad ut..

HOT or NOT?!?!

[SporeDiatrymisss]
0

(Zabbio inflikar: denna kommentaren har svarat på ett numera borttaget inlägg)

#47 HOT

Räven ser realistisk ut men dock lite inklippt. Jag gillar denljusa och suddiga bakgrunden med skuggorna och att man ser att tassarna verkligen sjunker ner i snön! :-)

(Får man använda digitalt tagna bilder som man redigerat i photoshop? Jag har ju 'målat' dom, fast med 3D-verktyg! :-))

HOT or NOT

Zabbio
0

Jag har rensat lite i tråden. Mest har det varit off topic kommentarer (även mina egna ;) ) som blivit bortplockade, men också några få bilder.

I kommentarerna som svarat på de inlägg med bilder som plockats bort, har jag skrivit en liten rad om vilket inlägg som svarats på. För att undvika förvirring. Jag har inte ändrat något annat i de kommentarerna.

Artylay
6

#52 Goodie :)!

#48 Jag skulle nog undvika det med tanke på att det inte är ett riktigt "måla"-verktyg och det kan därför vara svårt att få kritik på det. Själv har jag svårt med det då jag aldrig använt mig av 3D, men på den här bilden får det bli,

NOT

Platt och tråkig. Säger inget annat än platt grönt och blått. Plus är väl för ljuskällan men jag ser tyvärr inte någon betydelse med bilden.

HOT or NOT?

Mvh
Rebecca Frödén

[SporeDiatrymisss]
0

#53 okej, då vet jag det :-)

HOT

Hästen ser väldigt realistisk ut samtidigt som den mörka och 'ändlösa' bakgrunden är grottlik.

Är inte så duktig, men HOT or NOT

(Ursäkta om den är lite blodig)

(bild bortagen pga. blod)

bea28
2

#54 NOT, tyvärr. Tycker att du är duktig med de mörka och ljusa partierna på draken, bilden är inte platt, men du skulle behöva arbeta med fler detaljer. Exempelvis fjäll och där halsen blivit avhuggen. Sedan glittrar inte blod som diamanter Flört Men fortsätt att öva! Teckna Stilleben, måla många olika strukturer och försök få dem att se levande ut (typ vätska, sten, asfalt, trä, päls..)

Vad tycker ni om våran studentvagn då?? HOT or NOT? Den är ju inte en klassisk bild, men vi i klassen har målat den helt själva och jag har skuggat en massa..  
Jag tycker att resultatet blev så himla bra (med tanke på att vi är en naturvetarklass) och att den förtjänar sin plats här som konstverk! Glad

[SporeDiatrymisss]
0

#55 HOT ^^

Jag igen :-)

Gillar den enkla stilen och temat och att bilden ser lite komisk men positiv ut:-) Inte så proffsig på kritik, men aja…

HOT or NOT

Artylay
0

Skriv alltid en kommentar till. Hot eller not räcker inte. VAD är det som gör den hot?

Not.
Bilden är ganska rörig och allt flyter samman. Se till att få med mer skuggor på draken som kan få den att sticka ut lite samt lite olika färgval :).

HOT or NOT?

Karaktärdesign

Mvh
Rebecca Frödén

mejamylove
0

#57 hen skrev ju det :)

Artylay
0

Mitt misstag. Sry

Mvh
Rebecca Frödén

mejamylove
0

Hehe, misstag gör man :)

tusstuss
0

MGladin första bild på Ritplatta.

mejamylove
0

Vart är #1 någonstans?!

Zabbio
0

#62 Det står om det i #2 och mer utförligt i #52.

mejamylove
0

#63 Aaahh, tack, men jag fattade inte ett ord :P Vrf tog du bort hela inlägget?

Alsmen
0

Not det är en jättegullig bild(pokémon :D), men du måste öva mer på linjer o skuggning, det är inte lätt första gången på ritplatta…

Hot or Not

En bild på en drake jag ritat, väldigt dålig bildkvalite… Designade draken http://wyndbain.deviantart.com/art/Dragon-Maker-215799403

Jättekul att göra drakar där ;)

Jag ritade dock mest av, men la till några detaljer + en annan pose

Zabbio
0

#64 pga bilden och mer säger jag inte till någon annan än den som ritat den ;)

mejamylove
0

#66 Okej :)

nyfiken i en strut Oskyldig hehe :)

Artylay
1

Hot

Bra Anatomi och fina idéer :). En bra design. 
Känns dock som du var lite stel på handen då du målade den. Slappna av och arbeta med sträck och Anatomi, speciellt på händerna och vingarna. Hur ser den bortre vingen ut i förhållande till den närmsta.

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

Papaya
0

Hot

Jag gillar känslan i bilden, färgpaletten och hur man inbjuds till att undra över "personens" tankar. Vatteneffekten är jättesnygg! :) Det jag kan undra lite över är att personen sitter ovanpå "vattnet", utan att sjunka ner det minsta, men det kanske är tänkt så? :)

Okej, mitt första bidrag i tråden då. Hot or Not?

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

bea28
0

Hot! I och för sig tycker jag nog att håret, skägget samt tyget i bilden skulle må bra av lite mer struktur - men jag gillar ansiktsuttrycket och ljuset i ögonen, dessutom är hudens skuggning väldigt snygg!

Akrylmålning gjord utefter skoluppgift.. Hot or not?

tusstuss
1

HOT!

Jag gillar bildens skuggning och klädväcken ser så snygga ut.Fast benen såg kanske lite konstiga ut.

[Tecknaren]
0

NOT

Det är ingen fel på ditt ritande, men om du skulle försöka att få dit lite mera skuggor och försöka att göra den så "levande" som möjligt. Kanske en fin bakgrund också ? Jobba på så kommer du nog snart att sätta det ;-)

**Hot or not ?
**(För att se fler bilder, gå in på www.tecknar.n.nu)

bea28
0

#71 Är det för att de är "avhuggna"? Hon går ju i vatten Flört

#72 HOT!

Päls tycker jag är skitsvårt att teckna, och du har verkligen fått till den där fluffiga mjukheten. För mig ser proportionerna väldigt bra ut också, hunden ser naturlig ut. Det enda jag stör mig lite på är hålen halsbandet, som ser konstiga ut.. Kan dock inte sätta fingret direkt på vad det är! Tungan ute 

HOT or NOT?

mejamylove
3

#73 Jag tror inte att "hålen" i halsbandet är några hål, de är nitar :)

[Tecknaren]
0

#74 Helt rätt ! Jag gjorde de ganska slarviga…

#73 HOT
Du har fått till skuggningen ganska bra, kan ha utvecklas mer enligt mig. Läpparna och ögona ser väldigt fina ut. Håret skulle du kunna försöka att göra mer "levande" (det är ganska svårt) :-)

Hot or not ?

[Tecknaren]
2

Här är en större bild.

Alsmen
0

Hot

Jag gillar verkligen den här bilden, tror att det är för att hundararna har så specciella och söta ansikten. Älskar den enkla texturen i pälsen som gör att dem ser extra rufsiga ut :D

[Tecknaren]
0

Hot

Jag gillar den här bilden, fast det är nog bara för att jag är uppvuxen med Dalmatiner och har en kennel, och föder upp Dalmatiner ;-) Din bild är väldigt fin, och gillar den. Men om man ska rita lite mera på "riktigt" så att de ser ut som riktiga hundar, så skulle jag nog vilja att du la dit mer skuggor, och mer detalijer m.m. :-) Fortsätt så kommer du nog att klara det ! :-)

Artylay
4

Bli inte för inriktad på att måla realistiskt. Det är bra att tänka utefter det, men om man bara siktar på det så kan bilderna lätt förlora karaktär. Jag tycker din bild är jättefin :)!

HOT or NOT?

Mvh
Rebecca Frödén

annaniklasson
4

#79, Hot!!!! Jättefint ljus och mycket rörelse i bilden! Snygg färgställning, och ljuset känns lite som ett magiljus när bakgrunden är beckmörk. Jag har inte stenkoll på häst-anatomi men kan det vara så att huvudet är lite stort? Manen är väldigt effektfull, men jag saknar svansen lite :)

Öl i ett litet skåp - gott or not? ;)

Lazzie_
5

Not gott men väldigt HOT! ;)
Är mest imponerad av träet egentligen, kanonbra gjort med skuggor och trätexturen. Ser verkligen ut som om man skulle kunna sträcka in handen i skåpet.

Hot or Not?

Artylay
1

HOT

Åter igen, jag älskar din stil. Väldigt söt liten fågelhäst. Vingarna skulle du kanske kunna arbeta lite mer med, men annars gillar jag den mycket :)!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

m0chicakez
1

Hot! Älskar designen och skuggningen, speciellt fjädrarna^^ Hot or Not?

Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis

Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger

TollarPojken
0

Not

Jag skulle gärna vilja se lite mera skugga på figuren. Men bra gräs Glad

Hot or not?

m0chicakez
0

Hot fin bild, kanske lite mer skuggning på nedre delen av nospartiet?^^ Har tyvärr ingen annan bild för tillfället :/

Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis

Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger

Foxtrot
2

Hoppar in här med en ganska gammal bild men som jag är väldigt nöjd över! 

Hot or not?

"Do you know why today is called 'present' "
"No, why?"
"Because every day is a gift."

Medarbetare på NH i fokus

TollarPojken
2

Hot!

Jag gillar verkligen anatomin i den! och ljuset bra jobbat! Skrattande

Hot or not?

Artylay
3

Hot!

Intressant ljus vilket piggar upp bilden. Bra Anatomi och färger. Minus är att du användt tonad pensel vilket gör att bilden saknar detaljer. Använd en annan pensel där du själv lättare kan bestämma var och hur du vill ha päls och färger :).

HOT or NOT?

Mvh
Rebecca Frödén

TollarPojken
0

tack så mycket för tippset #88 du menar så som den bilden med pälsen och så? :)

[peter54]
2

#88 HOT

Fantastiskt läckert med ljusskiftningarna runt ögonen och pälsåtergivningen är super.

Den här då, en blyerts från 1974 när jag var 19.

[AmandaBorg]
0

Edit: Jag tog bort min kritik (som bara var positiv), och min bild. Kände att jag inte var redo för någon negativ kritik. 🙂

[Lisen00joh]
0

# 90 Hot Din skuggning är jätte bra! Hot or not?

valorous.kid
0

Not, tyvärr… Den verkar inte riktigt färdig, skuggning skulle behövas. Och dom bortre fingrarna set lite, konstiga ut :/ gillar dock naglarna på den högra handen! ^^ Hot or Not? :3 (dålig bildkvalité kanske :/ )

[MikeW]
2

Både hot och not..

Jag gillar själva temat, fast gräset ser inte så bra ut..

Hot or not? :)

Nerdysiamese
2

Hot, tycker den har bra färger som verkligen får bilden att "poppa", ljuset fallar också väldigt snyggt mot handflatan måste jag säga =)

så jag börjar med en doodle från jobbet:

Hot or Not

Medarbetare på Datorspel I Fokus

Artylay
0

HOT!

Fin bild med bra känsla. Den förmedlar en historia som är viktigt när man illustrerar. Kritik skulle nog kunna vara att nästa gång göra vattnet vid horisonten lite ljusare, så att inte randen blir för skarp. Också göra lite detaljer vid vattenbrynet, i sanden, bara för att inte få en för skarp Kontrast. Annars, en superfin bild!

HOT or NOT?

Mvh
Rebecca Frödén

tusstuss
0

HOTEH!

Riktigt cool, jag älskar pälsen! Och ljuset i bakgrunden gjorde den väldigt episk.

tusstuss
0

LOL här är bilden X3

valorous.kid
2

Not :/ Bilden är lite för "smudgig" och du kunde ha jobbat lite mer med ljussättning etc :) Jag suger själv på att rita bakgrunder och sånt… XD Hot or not? :3 En liten vargrävhundsak

Papaya
0

Hot

Jag tycker karaktärsdesignen är intressant, plus att situationen figuren är försatt i uppmanar åskådaren att fundera vidare på vad som faktiskt händer i bilden. Snygga vingar och svans! :) Det högra bakbenet tycker jag ser lite kort ut, men det kan ju kanske bero på poseringen, hunddjursanatomi vet jag inte mycket om. :P

Min bild är ett försök till att måla (eller i alla fall färglägga) med akvarell. Hot or Not?

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

tusstuss
0

hoteh! Den var väldigt cool, jag älskar skuggningen! :D

tusstuss
0

.

tusstuss
0

Ingen som vill…?

[ElinTjej]
0

Asså gud helt enkelt

HOT!! 

(med pytte lite not)

HOT Den var söt fina skuggor 

NOT Ögat satt lite långt bak och det skulle vara kul med en bakrund också.

Okej Hot or Not??

tusstuss
0

hoteh!!!

Den var så gullig! Jag kom hit från en scräckvideo på youtube, så din söta bild var precis vad jag behövde för att lunga ner mig. X3 Den var jättefin, jag gillar hur du la ljuset på bilden!

Ok, härär en bild jag hittade på min dator. X3

[ElinTjej]
0

OMG
HOOOOOOT!!!

Super gullig å cool finfina skuggor och frisyr! :)

Okej Hot elr Not? Kanske dålig bildkvalite..:/

jullisan
0

Hot :)

Den hade väldigt fina ögon och välgjorda :)

valorous.kid
1

Hmm… säger nog Hot med lite Not(mest Hot) ;D Hot: väldigt fint ansikte och snygg mule, ögat var placerat rätt och öronen också :) skuggningen var snygg( lite blek kanske, fast mycket försvinner ju när man fotar :3 ) Not: du borde jobba mer med hästens Anatomi, T.ex. Så är huvudet lite för stort och du borde rita dit lite muskler, vid bogen(bröstet)har hästar mycket muskler :) Titta på bilder av hästens Anatomi och muskler :)

[ElinTjej]
1

HOOOOOT!! =D

Super gullig varg räv

fina skuggor och vingarna var helt perfekt.

ögonen var söta! ^^

Okej Hotie or Notie??

[peter54]
0

#109 Nja, not skulle jag säga generellt, men du är ung och då säger jag hot för fantasin i bilden, men lite tråkiga ben.

OT: Lite knepigt att kritisera Anatomi i tråden och samtidigt posta bilder av däggdjur med sex extremiteter (= insekter).

Jag lägger upp en blyertskludd från mitt telefonblock ;)

Hot or Not?

Smilla W
1

Hm… lite svårt att avgöra men blir HOT!

Jag gillar verkligen hur du har fått med röreslerna på ett sådant naturligt sätt. Dock känns det som att cirkeln i bakgrunden är något ofärdig.

Okej HOT or NOT.

En vildkatts liknande filur jag gjorde för inte allt för länge sedan. Baserade den på min egen katt, hon är femton år gammal och fattas en hel del tänder, försökte få det rätt men jag vet att några fortfarande fattas. (det var svårt att urskilja var tänderna skulle ha suttit eftersom hon inte ville hålla munnen öppen någon längre stund.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Marrieh
0

Hot!

Härligt mycket detaljer och en välgjord skiss!

(bilden är avfotograferad och inte scannad)

Hot/not?

----------------------
Marielle Foto

Nerdysiamese
0

Hot! jag gillar de detaljerade konturerna i ansiktet, undrar dock om det inte borde fallit en skugga under mulen mot planket? ser lite inklippt ut.

Jag kastar mig in i tråden igen med en lite äldre bild, en karaktärsbild till en D&D: Forgotten Realms karaktär jag spelade för en sådär 4 år sedan.

Hot or Not?

I want to belive
0

Hot med liiiite not faktist, stenen är mörkare än skuggan, och skuggor är oftast.. mörkmörk gråa/svart.

Annars HOT. :3

___

Jag får väl också visa vad jag kan ! :)

Här är min Alien karaktär Henrik. Enjoy it.

Hot or not ?

Art and character belongs to me

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Nerdysiamese
0

Jag tror du missade en bit, du måste ge kritik, både bra och dålig oavsätt om du tycker den är hot eller not, och sedan visar du en egen bild =P

I want to belive
0

Så :P

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

tusstuss
0

HOTHOTHOTHOTHOT

RIIIIIktigt cool bild! Älskar den!

Jag vet att denhär bilden ser ut som en av de andra bilderna jag la ut, det var för att den tidigare bilden var en unfinshed verition av denna.

SPLASHEH!

I want to belive
0

Hot and not! Den är ju väldigt söt, men ögat sitter alldeles för långt under örat…

tusstuss
0

#103 lägg upp en bild ._.

Daim och Nougat
5

Jag orkar inte vänta, sorry! ;)

Så jag lägger upp en bild nu.

Ritad utan referens bilder

HOT eller NOT

[EllenAlicia]
0

hot jättefin häst. allt i bilden passar fint ihop eller va man säger x) myke duktigare än mig! gillar stilen

det enda jag inte tycker om ä de vita på hästens huve ;)

hot or not??

[EllenAlicia]
0

putt..

Anonym
Anonym
2

HOT! Jag älskar Iron Man! Jag gillar enkelheten med din bild och hur du har använt ganska bleka färger. Dock tycker jag att du kunde ha lagt ner lite mer tid på linjerna så att de känns lite mer enhetliga och jämna. :)

Jag bidrar med en gammal bild efterson jag inte har tecknat så mycket den senaste tiden. 

Hot or Not?

[rumelle]
0

Men äsch, vad hände nu?! Jag hade ju inte alls klickat i att vara anonym! :P

Ireland
0

Hot du har fått jättebra karaktär i bilden, färgerna komplementerar varandra jättebra!

Hot or Not?

Lazzie_
0

Hot! Gillar de lösa linjerna och att du lyckats fånga så mycket personligheten i bilden!

Hot or Not?

Conut
0

HOT!!

riktigt välgjort tycker jag, de finns inte helt enkelt nåt som är NOT!

Nu laddar jag upp bilden som jag ritat för ehmmm flera år sen, med programmet paint! :D å min första teckning via datorn ;)

För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

[EllenAlicia]
0

HOT: hur kan du göra de i paint? o.o jätttesöt häst fast skulle vilja se lite mer ''skugga'' på hästen om du fattar :) skullevilja se att hästen liite mer realistisk men fin!!

hot or not? ( jag ä verkligen inte lika bra som de flesta är här)

Conut
0

Hot, jättefint, men kanske lite mer raka å hårdare linjer :)

(haha om man har så mycket fritid så kan man ;) Jo önskar att jag hade tänkt på de när jag ritade de :D)

för några år sen å paint oxå :)

(Bild bortagen pga. ovårdat språk)

[EllenAlicia]
2

#129 vadå raka linjer? xD de ska ju inte vara spikraka :p

Roze4235
2

#129 Hot , med en endaste liten detalj som not att Walle pekar **** *** , det tycker jag inte om , men annars så är den jätte fin , jag älskar Walle! Hot or not?

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

[MikeW]
1

HOT, älskar färgerna och bakgrunden! Den ger en väldigt härlig sommar och strand känsla :)

Hot or not?

(WIP)

Roze4235
0

Hot med en smula not , jag gillar inte för mycket färger ;) och den har ingen jätte rolig bakgrund.. Men annars så tycker jag att den är ganska snygg! :)

Roze4235
0

Oj juste ! Hot or not??

Sugar Mist
0

Not. Jag vet inte varför men jag gillar ite bilden. De hade kunnat vara lite mer tydliga konturer.

Hot or Not

-

Roze4235
0

Tyvärr not , eftersom att det finns inte så jätte mycket , tja , detaljer .. Hot or Not? Har bara lekt lite och eftersom att jag älskar stitch så fick det bli så att jag bara för skojs skull ritade av honom.. Och jag vet själv att den inte är så jätte fin , men jag tyckte att den blev rätt så rolig!

CamillaS
2

Not med svagt hot. Jag tycker själva bilden är fin, men tycker att filtret du lagt på förstör den. Sen tror jag även att den skulle vara mycket snyggare i färg. :)

Hot/Not?

[Springerpoo]
1

HOT! 

Skugga, päls allt är HOT på denna bilden! Väldig fin crest på den! Blev lurad och trodde det var en bild och att den inte var målad 😇

Hot or Not

Artylay
4

Not

Jag vet inte riktigt om jag är tillräckligt insatt i just den här sortens bilder för att kommentera. Men skulle jag göra ett försök så skulle jag säga att det är en rolig idé, men kanske en annan komposition på bilden? Kanske lite mer rymd bakom? Sätt också en liten ljuspunkt i ögonen på katten för att få mer liv i den.

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

CamillaS
4

Hot! Verkligen en fin bild! Det jag reagerar på, skulle vilja ha djuret och berget lite mer till höger i bilden än att ha den centrerad. :)
Men i helhet en väl arbetad teckning.

Hot/Not?

jossan...
0

hot!

jag gillar att pälsen på border kollyn och den är även veldigt propotionerlig.  dock är  det högra frambenet på hunden längst till vänster lite väl skarpt och hunden till höger har lite väl lång hals skulle jag tro men jag gillar bilden den ger mig en glad känsla.

hot or not?

Gud vad bra jag stavar…

valorous.kid
3

#141 ehm… jag säger HOT! Jag gillar: att munnen inte är helt rak, ögonen är jättefina, att käken är stor(ger karaktär) :) Däremot tycker jag att du borde skuggat Draken lite mer och jobbat mer med bakgrunden :)

[MikeW]
3

HOT!
Älskar allting med den! Fast det skulle vara lite roligare med en "mjukare" bakgrund. 

HOT or NOT?

[Måra]
1

Hot! älskar "mangastilen" 😃

hot or not? :3

[MikeW]
1

Både Hot och Not.

Jag tycker den är jätte fin men den ser väldigt "kladdig" ut. Och lite mer detaljer skulle inte skada :)

hot or not?
(den heter Feed me) =P

[ElinTjej]
0

HOT!

gillar känslan i bilden

Hot Or Nor??

[EllenAlicia]
0

HOT: jättefin kropp, skulle dock vilja ha en annan bakrund som är i samma style :)

Hot or not?

[dynamitella]
6

NOT: Endast för att den i jämförelse med andras "välarbetade" bilder är platt och oskuggad.

Men. Den var väldigt söt. Så jag gillar den inte mindre för det ;)`

HOT or NOT?

[dynamitella]
2

(Choiicho inflikar: denna kommentaren har svarat på ett numera borttaget inlägg)

Not. Den är väl inte ens ritad? 

HOT or NOT?

Gerbilles
1

Hot, jättefin! Det enda är väl att ögonen skulle kunna blänka mer om du förstår vad jag menar, men tycker den är jättesöt nu också! 😃

Hot or Not?

[MinIda]
0

Putt 🙂

lili3337
0

HOT!

Jättesöt bild! Känns som om man bara skulle vilja sträcka ut handen och klappa den lille varelsen!

HOT or NOT?

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

[MARWAKE]
2

Not: Väldigt väldigt enkel, ingen skugga eller nåt sånt, vit och tråkig bakgrund. Den skulle säkert bli finare om du skuggade och hade en rolig bakgrund till den! ;)

[MARWAKE]
0

Glömde skriva HOT or NOT!

Sodaduck
0

Hot! Jag tycker den är jättefin! Trevliga färger och bra gjort, har inte så mycket mer att tillägga. 🙂

Hot or not?

Min blogg: linaspyssel.blogg.se :)

lili3337
0

HOT och NOT

Jättefin häst och bra uttryck i bilden men det känns som om hornet är lite för snett.

HOT or NOT? (Kommer troligen aldrig att fortsätta den, men ändå xD)

lili3337
0

Oj, svarade på #160!

HOT!

Väldigt fin bild, gillar det blåa ögat enormt mycket!

tusstuss
0

Jaa, den får väl ett HOT av mig då! 😃

Fin och rolig, men ändå enkel bild!

Vet väl att denna kommer få ett NOT, då den bara mest är gjord för att testa att rita på min nya dator.

[ElinTjej]
0

NEJ!! Inte ett NOT utom ett HOT!! Tycker bilden var ganska läskig men den var cool! Jag gillar den! Inte så mycket mer å säga ;)

HOTIE OR NOTIE??!

[ElinTjej]
0

Glömde bilden 😟

tusstuss
0

CHRYSTALSHY! 😮*Dör av aswomeness* SO HOT SÅ JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!

[HopeTime]
0

Not, tycker det är lite rörigt och ingen skuggning eller så.

Hot or not? 😟

Hästen ska inte vara så värst verklig, detför långa ben och det va ett litet tag sen jag gjorde den så inte mkt nogrann skuggning med!

Också massa pendrag i hästen för det endast va slarv!

Namnteckningen är inte den jag brukar ha, testa bara nytt..

Fattar inte ens varför jag la upp just den bilden? x')

[peter54]
1

Hot, med viss reservation för att underbenen är för smala och för långa, särskilt bakbenen från hasleden till hoven. Annars fin bild.

Här är en bild inspirerad av tjuren Ferdinand, hot or not?

Shelsy
2

#170 Not, bilden är fint skuggat men det jag stör mig på är det vänstra bakbenet. Det ser inte realistiskt ut, men annars är teckningen bra.

Hot or not?

[MinIda]
1

Not, huvudet ser ganska litet och tillplattat ut. Ögonen skulle kunna fått mer liv i sig. Pälsen är rätt så fin dock :).

Får inte upp min bild :(

Någon annan får lägga upp..

[peter54]
2

#171 Bilden har ett foto som förlaga och benet ser så ut på fotot. Jag tror att det kan var att tjuren är sedd något snett bakifrån som gör att vinkeln ser lite konstig ut.

Här är en tuschteckning, Marlon Brando från filmaffischen till filmen Gudfadern, hot or not?

[MikeW]
1

#173 HOT älskar stilen! :)

Hot or not? (ganska gammal :P)

[MARWAKE]
0

HOT den är verkligen mystiskt, den är vacker på ett mystiskt sätt kan man väl säga!! HOT or NOT?

[peter54]
0

#175 Jag måste nog säga NOT, även om det som finns på teckningen är ganska fint. Det ser ut som en bakgrund som behöver ett motiv.

Provar denna kolteckning "sheriffkarikatyr", HOT or NOT?

[MsHammer300]
1

#176 HOT, tycker den är cool (kol haha XD)

Min då? :3

[MARWAKE]
0

#176 Det var det som var meningen att det bara skulle vara en bakgrund :P

valorous.kid
2

#177 HOT ^^ jag tycker att den är allmänt snygg, jag gillar att den är lite blek och även att du har som ett "texture" över som gör den mer interessant! ^^ jag hade dock velat att du hade ritat hela kroppen eller blurrat det där halsen tar slut. hot or not?

Sodaduck
0

Hot! - Jag tycker den är otroligt snygg. Bra gjort! 👍

Min blogg: linaspyssel.blogg.se :)

Weasley
0

Nuni! Nu kommer ni skratta så ni skiter på er!!! HOT OR NOT?

(Admin: Bild borttagen)

Trololololololololololo

valorous.kid
0

#181 #182 du måste skriva om du tycker art sodaducks bild är hot or not :P

Weasley
1

Upps.. Hot #180 liiite not… Jättefin päls! Jag älskar bakgrunden, men om den skulle vara helt realistisk så kanske du ska lägga till lite mer skuggor? så nu har jag sagt det

Trololololololololololo

[HopeTime]
0

Not, vet inte vad man ska säga, inte nogrannt gjord + inga skuggor..

Hot or Not?

Tränar för det mesta bara på hästhuvudet.. 😇

Pramfors
1

Nu hoppar jag in här för första gången, spännande :D

Hot och lite Not, Hot för att man ser att du håller på att utvecklas och proportionerna ser okej ut, samt skuggningarna…Not för att jag kända att ögonen var väldigt små, öronen aningen stora och hakan ser klämd ut? :P
I övrigt tycker jag det ser bra ut med tanke på att det är en skiss! :)

så….Hot or Not?
Ska för övrigt föreställa en fjällräv ^^

Weasley
0

HOT! Den var så fin! Pälsen, nosen,öronen, allt!!! Så här är min. HOT OR NOT

(Admin: Bild borttagen)

Trololololololololololo

Urhasten
0

NOT.

Jag ser inget fel i bilden (förutom att den är dåligt tagen med någon kamera, men det hör väl egentligen inte hit). Däremot tycker jag att en fullständig avbildning gör att karaktären saknar karaktär, även om det är en viss karaktär. Jag kan inte relatera till någon egen känsla eller på något sätt relatera till bildens känslor.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

[MsHammer300]
0

#188 Hot! 

Jag tycker du har lyckats bra med bildens atmosfär, både den lugnande naturen och den lite "mörkare" delen under, eller hur man nu uttrycker sig :P

Här är mig, handgjord (inskannad) och jag veeeeet, händerna är inte så bra >.< Bilden är gjord till ett skolprojekt :3

(Kanske vi ska göra en ny tråd? den här börjar bli full!)

Weasley
0

En ny tråd skulle vara bra, det laggar för mej! #189 ser ut som en vacker Mona-Lisa

Trololololololololololo

Zabbio
0

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer