Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-människor
Läst 1580 ggr
[MsHammer300]
0

Hjälp med skuggningen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, nu är det ju så att de många bilder (2 st :P)jag har velat ha kritik på de senaste dagarna, har jag fått höra att skuggan/glänset är på fel plats samt fel håll :P så nu har jag övat, men är osäker på skuggan i ansiktet, vid högra ögat (från vårt håll). Någon som vill hjälpa mig? :3 (ni får såklart ge kritik på resten av bilden, men den inte är klar än. Men bättre att jag får kritik nu så jag kan ändra det medans det ännu är möjligt, om ni fattar :))

Nu fick ni med min "derp sol" så ni kan se vart ljuset kommer ifrån, ritade den då jag skulle lättare hålla koll på det själv ;)

Tack på förhand! ^ ^

[MARWAKE]
0

snygg, har dock ingen idé om skuggningen :P

[MsHammer300]
0

#1 tack i alla fall XD

DuMittKonstverk
0

Du har inte funderat på att jobba med highlights? Skuggningen är ju på plats och jag saknar bara lite highlights, typ blänk i håret och lite ljusare på vänstra sidan av ansiktet :)

Leffe 2013-08-17 <3 http://konstverk.blogg.se

[MsHammer300]
0

#3 blänk i håret? Trodde jag la till det? 🤔 aja, lite ljusare på vänstra sidan kan jag nog lägga till…. vet dock inte hur men mer träning ger bara färdighet XD Tack för kritiken :3

[rumelle]
0

Nu vet jag inte om du har tänkt att solen är aningen bakom honom, då hade man kanske kunnat sätta skuggningen såhär. Men annars tycker jag att det ser väldigt bra ut. :)

DuMittKonstverk
0

Jag tänkte mest att om solen ligger på håret brukar det glänsa rejält i som en strimma, men det gör man ju som man vill. 

Menar som den ljusa "randen" som går i höjd med hennes panna
http://d277vln4jzkhhg.cloudfront.net/wp-content/uploads/hair-in-the-sun.jpg

Leffe 2013-08-17 <3 http://konstverk.blogg.se

[MsHammer300]
0

#5 ååå, nice! dock hade jag tänkt mig mer direkt från sidan, men exemplet kan jag använda till andra bilder, så jag sparar den :3 tror du det blir bra om jag tar flera nyanser till skuggningen, så som du gjorde på bilden fast kanske inte över en så stor del av ansiktet? Förstår du mig? :3 Tack för kritiken/hjälpen! ^w^

[rumelle]
0

#7 Nu lade jag bara på ett lager rött för att visa lite tydligare var man kan lägga skuggningen. Om du jobbar i flera lager så kan du ju experimentera litegrann och se hur det ser ut om du har vissa partier som är lite mörkare. På deviantart kan du söka på "cell shading" och få lite mer tips på hur du kan göra. :)

[MsHammer300]
0

#8 ok, tack så mycket ^ ^

[MsHammer300]
0

Jo, när vi ändå håller på :P hur ritar man bra tårar på datorn? ska man göra linjer eller är det bäst att bara markera de med färger?

[MsHammer300]
0

#10 det va inget 😃 har fixat problemet! Är snart klar så jag kan då lägga upp hela bilden :3

[MsHammer300]
0

Resultatet: två versioner

Den utan tårar….

[MsHammer300]
0

… och den med tårar :3

DanceDiddi
0

Snyggt!

Hälsningar mig, Brownie och Ville Pussmun

[MsHammer300]
0

#14 tack ^ ^

Odd
0

Riktigt bra gjort! Du lär dig väldigt snabbt 👍

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[MsHammer300]
0

#16 tack så mycket 😊 har gjort ett nytt projekt, blev färdig igår. Överväger om jag ska lägga upp den eller ej ^ ^

Odd
1

#17 Lägg gärna upp den! Det är alltid kul att se nya teckningar 😃

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[MsHammer300]
0

#18 ok ^ ^