Teckning iFokus

Teckning

Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 1196 ggr
Zabbio
2013-11-22 18:00
0

HOT or NOT 2

Detta är en fortsättning på denna tråden:

http://teckning.ifokus.se/discussions/4faa2f6688f4722c6c002341-hot-or-not?discussions-1

_"Tänkte vi kunde ha den lek vi kör inne på "hästfoto i fokus" för tillfället. 
Jag lägger upp en bild. Nästa person skriver om den är hot eller not och ger konstruktiv kritik på vad som är bra och vad som kan förbättras. Därefter lägger även denna upp en bild för nästa person att bedömma som hot eller not.
Vad säger ni? (Man får givetvis delta flera gånger :)!)

HOT or NOT?"_

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
2013-11-22 18:04
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag svarar på http://ifokus-assets.se/uploads/9c6/9c62a2c6d20fdab96f87ac6c01e81397/mona-kopia.jpg

Intressant tolkning - jag ser det som en anime/manga - version av Mona Lisa :) Jag gillar leendet och uttrycket men saknar bakgrund och den känns väldigt skarpt gul i färgen. Skarpare linjer eller mer skuggor hade nog gjort den tydligare :)

Det blir ett HOT

Min bild:

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Denna kommentar har tagits bort.
Urhasten
2013-11-24 15:31
5

HOT. Jag tycker du har jobbat fantastiskt med färgerna och den vita kontrasten ger ett självklart ljus. Det ända jag skulle kunna påpeka är hur genomskinligt vattnet ser ut att vara utan så mycket till blå nyans (med tanke på att himmelen). Jag gillar konceptet med kaninen och människan, man får fundera över vad det är för relation dem har. Bilden är helt enkelt intressant!

Här kommer min bild! :)

Kram, 
http://artoflovisa.com

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

[MsHammer300]
2013-11-30 21:04
1

#4 HOT! om jag inte hade tittat på bilden tillräckligt länge hade jag trott det var ett fotto! (insåg inte att det var en bild fören jag hade tittat på den i 10 sekunder XD) Mycket fin! Älskar öronen! 🙂

Nå? bad tycker ni om min bild då? 🙂

Urhasten
2013-12-01 17:28
0

Kan inte låta bli att tycka din bild är HOT. Väldigt tydligt och fina skuggor, simpel och har sin charm i sin enkelhet. För att försöka vara konstruktiv; jag skulle absolut vilja se dig göra något mer vågat, nämligen detaljerat markera ut och arbeta fram näsan och ögonen eller dra några crazy penseldrag för sig för att liva upp håret som kan göra bilden ännu mer "dramatisk". Enkelheten kan ibland upplevas som något platt och tonlös. 

Här kommer en bild av mig, igen då! ^^

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

[MsHammer300]
2013-12-01 18:15
1

#7 tack ^ ^ ska tänka på det!

Rj4050
2013-12-05 00:45
0

Ritar den här till en kompis. Tänkte att jag slänger in den här på tråden och ser va ni tycker om den? Är det något som kan förbättras? För nu är jag blind efter många timmars arbete haha :-)

Weasley
2013-12-05 06:47
0

Men #9 du måste ju svara på #7 :)

Trololololololololololo

Rj4050
2013-12-05 09:56
0

Jaha förlåt :-D hihi. Jag tycker den va riktigt härlig, en tavla jag lätt skulle kunna sätta upp på väggen hemma. Gillar speciellt mystiken med människorna och ljuset du lyckats få kring tavlorna. :-)