Papper och billiga pennor
Hej!
Jag köpte några akvarellpennor för ett tag sedan och jag min mamma köpte även ett block med tjocka papper. Problemet med det här pappret är att det flagnar, vilket ofta förstör teckningen och gör mig så sjukt frustrerad.. Någon som vet ett bra slags papper som inte flagnar så lätt? Gärna billigt, men ändå bra.
Sedan så skulle jag vilja köpa nya pennor. Vet inte riktigt vad för pennor jag vill ha, så har någon förslag på bra färgpennor som inte kostar allt för mycket? :)
Väldigt tacksam för svar!
Hur menar du med flagnar? :) När flagnar det? Sudd? Skuggning?
Angående färgpennor har jag inte lyckats hitta några billiga som är särskilt bra. men ett alternativ är att köpa dem styckvis och då bara inhandla de färger man använder :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Alltså när man t.ex använder vatten på papper och typ drar med fingret, då flagnar det typ. Haha förlåt kom inte på någon bättre förklaring ;)
Okej, finns det någon speciell sort du rekomenderar? :)
Jag har slutat handla på konstbutiker eftersom der är så fruktansvärt dyrt, så vill du handla lite billigare är det nog bättre att söka på internetsidor.
Sen ritblock som jag kan rekommendera är Canson 1557 Dessin eller Canson 1557 Croquis. Använder Dessin för allt möjligt; akvarell, pastell, färgpennor, blyerts, kol o.s.v och har aldrig haft några problem med att det flagnar eller blir svagt. Finns i A5, A4 och A3, vad jag vet, och man får 30 ark i ett block.
Färgpennor vet jag faktiskt inte, sitter själv och funderar på att skaffa pastell pennor, så jag kan ju säga till om jag hittar något när jag letar runder 🙂
Tänk på att tejpa fast pappret på alla sidorna när du målar med akvarell tills det torkar, annars så kan det dra ihop sig och bli buckligt.
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
#2 Så dum jag är, missade helt akvarell-pennor biten, tänkte vanliga pennor :) Då förstår jag pappersproblemet.
Akvareller brukar ha bättre pigment, fast jag målar antingen med färg och pensel, eller utan vatten. Inte akvarellpennr :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Tack så mycket, och ja hör gärna av dig om du hittar några bra pennor! :)
Haha det gör inget! ;)
Okej!