Teckning iFokus

Teckning

Etikettallmänt
Läst 1798 ggr
Odd
36

Liten milstolpe

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känner mig lite smått stolt just nu så jag ville bara dela med mig av den första färdiga teckningen jag har gjort på över två år!

Den här är gjord på Canson Dessin A3 papper med en 3mm stiftpenna, H5, H2 och en 3B (vila i frid Tyst) Koh-I-Noor grafit penna, vit posca penna och ett knådbart suddgummi. 

Är väldigt dålig på att hålla reda på tid, men jag tror att jag spenderade runt 15-25 timmar på den utspridda över tre dagar. Jag önskar att jag hade lite mer tid att jobba på manen, men jag ska packa in den och ge den till min moster idag så det hinner jag tyvärr inte.

Har haft stora problem med att avsluta mina teckningar eller ens hitta inspiration till att börja på något nytt, men ända sedan jag blev medlem här på forumet har jag blivit så inspirerad av alla era verk och trevliga inställning att det aldrig har gått mer än fyra dagar innan jag sitter med näsan i skissblocket igen 😃 Varje gång ni har delat med er av en bild eller skiss har jag lärt mig något tack vare era vackra och blandade stilar, och om jag känner att inspirationen börjar sina är ni alltid här för att väcka den till liv igen!

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[MinIda]
1

Helt fantastisk! 😮

thea_thea
1

Vänta lite här….. Teckning? Du la in fel bild det där är ett foto O____O

[brallis123]
0

Wow…

bonowme
0

SHIT VAD SNYGGT!!!

/ Ellen Bajsnåmi

RödPanda
0

Underbar!

Du är galet duktigt!

Sodaduck
0

Otroligt vacker! 🙂

Min blogg: linaspyssel.blogg.se :)

[MARWAKE]
1

Oj, trodde det var en bild innan jag kollade noggrant! Jätte bra bild verkligen snygg

HästMunken22
1

Haha jag trodde det var ett foto innan jag läste texten. JÄTTEFIIN!!!!

Weasley
0

Haha, tänkte först "Den skulle passa bättre på hästfoto i fokus" sedan såg jag att det var en bild! Du är otroligt, makalöst, fantastiskt, genialiskt FINT!

Trololololololololololo

eksess
0

Heeeeelt otrolig! Ja, det här forumet är verkligen inspirerande :D

Odd
1

#2 Haha, tekniskt sett har du rätt, det är ett foto av teckningen 😂

#9 Oj nu blir jag alldeles fnittrig, tack så jätte mycket! 

Tack så mycket allesammans, det gör mig verkligen glad att ni gillar den! 😃

mopsen12
0
Lazzie_
0

Otroligt fin! Gillar hur du fått till ljuset och kontrasterna 🙂

Odd
0

#12 Haha Mops <3 

#13 Tack så mycket Lazzie! Dagen innan jag började på den här satt jag faktiskt och diskuterade just Kontraster i bilder med min moster och hur man kan använda sig av dem för att få helt vardagliga saker att se intressanta och vackra ut 😃

Cahira
0

Du kan vara stolt med all rätt! Jag håller mycket på med foto som du vet och jag ser ingenting som avslöjar att den är ritad! 

Kudos! 🌺🤗

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

rumpenstiltzkin
0

mycket magiskt vacker!

Odd
0

Tack så mycket Cahira och Rumpenstiltzkin! 😃

Weasley
0

Jag tror fortfarande varje gång jag klickar mig in på denna tråd att det är ett foto, men det är ju fortfarande din fina bild som du har gjort!

Trololololololololololo

Zabbio
0

Underbar! :) Som ett foto fast vackrare!

Du inspirerar också med dina bilder, ska du veta :)

Nu vill jag hitta 2B/5B stift till min stiftpenna.. och.. typ lära mig rita otorealistiskt *lol*

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

AnnaB.
0

Helt fantastisk teckning! Vilken realism och vilket ljus! Magiskt :)

dermot
0

No words man… Wow, verkligen!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Gerbilles
0

Helt fantastiskt fin..! 😮

Odd
0

Ledsen för sent svar! Är fortfarande hos en kompis och kommer inte hem förens runt den 20:e.

Tack så jätte mycket för alla trevliga kommentarer, man blir verkligen glad! Skrattar

Gerro
0

Herrejösseessss!
Kan du inte dela med dig lite av din talang?!?!? Jag är helt.. Förbluffad..
Trodde helt ärligt att det var ett foto!

Odd
2

#24 Jag har ingen talang, bara många år av dagligt tecknande, övande och studerande av andras tekniker och stilar, det kan du också lära dig! 👍

Tack så jätte mycket för din kommentar! Det finns inte tillräckligt många sätt för att visa min tacksamhet till er allihopa!

[Medna]
0

Oh, jättesnyggt! Har du tecknat på svart papper eller har du bara fyllt i bakgrunden? Tecknade du med vit penna?

Gerro
0

Ska sätta igång och träna nu på en gång då! ;)

jossan...
0

Oj! Du är så otroligt bra.. Just nu kändes det som att jag inte blir bättre fast än jag övar på att teckna.. men du gav mig inspiration att börja teckna nu på en gång🙂

Gud vad bra jag stavar…

Odd
5

#23 Den är gjord på ett vitt A3 papper med olika sorters blyerts pennor som jag skrev ner namnen på i första inlägget, jag använde en vit posca penna för att rita hårstråen i manen efter jag hade blockat ut formen med en 3B penna som jag sen använde för att färga bakgrunden helt svart.

Jag skulle vilja ha en bättre vit penna som jag kan göra finare detaljer med, den här är rättså tjock och plockar lätt upp blyertsen och färgas grå istället för vit, så det blev lite kladdigt över luggen tyvärr och jag kunde inte göra riktigt så många hårstrån som jag ville. Men jag har testat Gel pennor och kan inte riktigt få dem att funka, men det kan bero på kvaliten, så jag får helt enkelt leta vidare!

Hela hästen är täckt med ett svagt lager av grått (H5 pennan) förutom i manen, örat, käken, ljuset i ögat, nosryggen och små punkter på mulen för att skapa Kontrast. Eftersom egentligen är allting vi ser väldigt grått, lämnar man få ställen helt vita eller svarta tycker ögat att det är intressantare att titta på 😃

Har faktiskt en w.i.p bild som jag skickade till Mopsen när jag höll på med den som jag kan lägga upp här också:

Odd
1

Eftersom jag inte kan skanna in A3 papper tog jag ett foto av den som jag sen gjorde en färgbalans på för att få bort det gula och rättade till kontrasten för att den skulle se ut så som den gör i verkligheten.

Odd
0

Tack så mycket Jossan! Roligt att höra att du också blev inspirerad! 😃

Cahira
0

…😮

PennyScarlett
2

Tänk att något så vackert och fantastiskt har skapats av människohänder…If there is a God, he'll be pissed right now :O

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Odd
4

#33 Har suttit ett tag nu och försökt att fundera ut ett bra sätt att tacka dig för dina ord, men jag känner mig så smickrad att det enda jag kan tänka är: Oj, tack så jätte mycket.

Tina-A
1

W - O - W! Det här är helt makalöst, det måste vara bland det vackraste jag någonsin sett!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Odd
0

#35 Tack Tina!

Ni är verkligen alldeles för snälla ❤️

lili3337
0

Så underbart vacker, att det inte finns ord Hjärta

Använde du referens när du ritade denna?

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Odd
1

#37 Oj tack för att du påpekade det, trodde att jag hade lagt en länk i beskrivningen!

http://vikarus.deviantart.com/art/Crystal-soul-273910411 Hon är en extremt duktig fotograf och man har tillåtelse att använda nästan alla hennes bilder som Referenser för målningar och teckningar 😃

Cahira
0

Holy spidermans toothbrush, hon hade inte dåliga foton hon!

Odd
1

#39 De är så otroligt vackra! Får en verkligen att vilja måla 😍

Odd
1

Om ni vill använda er av hennes bilder glöm inte att läsa hennes regler först, de står alltid i informationen under bilderna!

PennyScarlett
0

#34 Jag är bara glad över att jag lyckades sätta ord på hur otroligt vackert du skapar :)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

_Alicia_
0

Är det en teckning?

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com

Odd
0

#43 De tre bilderna i den här tråden är en teckning, bilden på länken som jag lade in i #38 är ett foto

Cahira
0

Om jag nånsin lyckas fånga bild på då Tindra stegrar skulle jag bli jätteglad om du ville rita av det. När hon stegrar så ser hon ut som en vild mustang och det ger mig välbehagsrysningar varje gång och är så inni fasikens mäktigt!

Odd
1

#45 Det skulle jag säkert kunna hitta tid till 😃

Cahira
0

#46 Yay! 😃 Ska vi se hur lång tid det tar innan jag har tur att få till bilden med. 😇

mogfarm
0

Säger som alla andra, en otroligt vacker och skickligt gjord bild.

Odd
0

#48 Tack så mycket mogfarm!

lili3337
0

Var det svårt att rita den? Skrattar

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

[MARWAKE]
0

Allra först när jag såg bilden tänkte jag: Men hallå man kan ju inte ladda upp ett foto på en häst och säga att man har målat den. Men sen förstod jag att det var du som målat den

Odd
0

#50 Svårt skulle jag nog inte kalla det, brukar mer kännas tidskrävande och irriterande att rita när man inte är i rätt stämmning och då blir det ju inte bra. Men den här gick faktiskt relativt smidigt förutom att jag tappade suget lite mot slutet.

Så länge man försöker fokusera på en del i taget brukar det inte kännas så jobbigt😃

#51 Haha 😃