Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-medel
Läst 2653 ggr
DanceDiddi
1

Kritik på manga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Är sjuk nu så passade på att rita lite på plattan. Ville gärna ha kritik på denna manga tjej. Om den är jätte dålig så skyller jag på att jag är 12 år och att det är ganska svårt att rita på en IPad Mini… Tycker jag :) Vill ha så mycket kritik som helst. Älskar manga och ska börja rita det oftare.

Hälsningar mig, Brownie och Ville Pussmun

DanceDiddi
0

Ps, den tog mig 1 timme och 20 minuter att rita.

rumpenstiltzkin
1

vill man ha kritik på nåt ska man inte komma med ursäker ;)

men ja, manga finns det ju gott om referener, kan alltid vara bra att titta på din favorit manga, rita av lite gubbar därifrån, sen försöka rita nåt eget av det du lärt dej av att titta på referensen.

tycker din bild är fin, bra gjort på ipad :P kanske använda lite mer Kontrast i bilden, just nu är det väldigt platta ljusa färger.

kan ju testa att använda varierande linjestorlek också för att få mer djup i bilden :)

DanceDiddi
0

#2 hihi. Tack!

DanceDiddi
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Försökte rita en till manga :) Ge gärna kritik på den med.

jossan...
0

En sak jag stör mig på är att på båda bilderna så tittar flickan i kors…

och så tänkte jag på att många ritar ögon utan pupiller, det behöver inte vara något negativt men jag tror att det kan ge mer djup i ögonen.

Gud vad bra jag stavar…

DanceDiddi
0

#5 okej. Tack för kritiken.

[MsHammer300]
0

Du kan också försöka göra mer glans i ögonen, göra dem mer personliga (hoppas du förstår vad jag menar med följande), eftersom i manga så ska ögonen spegla personens själ, det vill säga att man ska kunna se personens personligheter genom ögonen, om du fyller i dem med mer känsla så blir de mer personliga 🙂 Hoppas du förstod mig där X) är inget vidare på att förklara, speciellt inte på kvällar!

rumpenstiltzkin
1

din andra bild är ju mycket mer intressant att titta på, bättre färger och linjer :)

men ja, som andra säger om ögonen (dock att ögonen speglar själen osv är ju rent generellt, ju mer intressanta ögon ju mer intressant karaktär, vad man än ritar för nåt)

här är en najs liten guide som visar både hur ögon funkar på riktigt och hur man kan överföra det till mer stiliserade ögon (manga ögon bl a) http://qinni.deviantart.com/art/Semi-realistic-anime-Eye-Tutorial-and-References-305714842?q=favby%3Aebba%2F3454219&qo=65

ju mer du lär dej om riktiga proportioner och Anatomi, ju lättare och bättre blir du på att kunna utveckla det till en egen still så småningom :)

Hell
0

Du har redan fått bra kritik, men jag vill gärna tillägga: Våga rita ut händer. Även om du inte vet hur du ska göra, även om det är svårt. Så våga försöka och rita ut dom. Jag vågade aldrig riktigt förens bra mycket senare, vilket gjorde att de händer jag ritar är typ fyra steg efter allt annat. ;)

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

DanceDiddi
0

Tack hörni! Ska försöka göra en till manga teckning men bättre till ögona. #9 Jo, händer skulle jag ju kunna ha med. Men i första bilder tyckte jag det var coolt att ha så där och i andra bilden så var det liksom bara huvudet, kan man säga. Men skulle gärna ritat händer :)

[MARWAKE]
0

Jättebra du ritar! :D Men du behöver egentligen inte skylla på din ålder, för att du ritar jättebra! Tro inte att dem är dåliga för det är dem inte ;)

DanceDiddi
0

#11 nämen tack!!

123098
0

Ser inte ut som att hon tittar i kors. Men i ögonen fattas det något känns det som, i manga/anime stil ritar man oftast INTE pupiller normalt utan använder t.ex. då du använde brun på hennes ögonnså ska du använda mörkare brun som pupill. Sen kan du lägga till mer nyanser i ögat som mer ljust. Jag var själv 12 år för kanske en vecka sen XD och jag ritar också manga/anime stilen :3 sen så srr det ut som att fu mer ritsr i chibi stil (vad jag ser på proportionerna)