Teckning iFokus

Teckning

Etikettövrigt
Läst 2761 ggr
Weasley
4

Teckningssaga!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska börja med att rita en bild, jag skriver t.ex "Det var en gång en fisk som hette Fiskis" och så är det nästas tur. Hen kanske ritar att fisken blev fångad av ett metspö och skriver: " En dag fastnade Fiskis på en krok" så fortsätter man! jag börjar med: Det var en gång en fisk som hette Lars.

Trololololololololololo

Weasley
0

3 timmar och INGEN som har svarat -.-

Trololololololololololo

Gerbilles
7

#1 Men du behöver ju inte verka så sur? Tror inte fler vill svara för att du skriver så.

Själv sitter jag och pluggar till ett franska prov, så har fullt upp. Verkar i alla fall vara en rolig lek så kommer nog vara med senare när jag har mer tid!  🙂

[MikeW]
1

Inte så himla aktivt här inne, kan ta några timmar innan någon svarar. Och så kan det ta tid att rita, tålamod ;)

Weasley
0

Inte meningen att göra en -.- skulle vara en ._.

Trololololololololololo

[MsHammer300]
0

#4 jag funderade på att måla en, men hann inte igår, hinner nog inte idag heller :/

[ElinTjej]
2

En dag träffade Lars en annan fisk som heter Lisa. Lars vart lite kär i Lisa.

[Yllhilda]
5

Lisa var konstnär och brukade resa mycket till fjärran hav för att ställa ut sina verk.

Weasley
1

Lisa och Lars gifte sig. Om några dagar så skulle Lisa få ett fiskbebis!!

Trololololololololololo

Kakaokaka
8

Barnet blev lite underligt så de döpte barnet till Kraken. Men Lars och Lisa älskade henne ändå!

lollynonna
1

men en dag,då kraken var ute och simmade fick hon se…

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Weasley
0

Gud vilket gulligt barn de fick! 😊

Trololololololololololo

Weasley
1

Kraken såg en underlig varelse. 

- Tjäna! Sa varelsen!

-Hej.. Sa Kraken.

-Jag heter Varelsen! Sa Varelsen.

-Kraken! Sa Kraken och sträckte fram fenan. Det dröjde inte länge förrän de var bästisar.

Trololololololololololo

[MARWAKE]
1

En dag var Lisa tvungen att åka till Paris för att ställa ut sina verk. Men Lisa simmade vilse och hon hamnade på ett underligt ställe där fiskarna var underliga. (Ursäkta för den slarviga bilden)

[MARWAKE]
0

Putt putt :)

[Yllhilda]
6

När Lisa frågade en giraff-fisk med mustasch om vägen svarade fisken lite filosofiskt "om man kastar en droppe vatten bland vågorna blir man blöt i ögat". Lisa tyckte inte det var något bra svar eftersom hon fortfarande inte visste var hon skulle simma för att komma fram. Hon tackade iallafall och simmade vidare.

Weasley
0

Kom igen.. Fortsätt!!

Trololololololololololo

[Yllhilda]
9

#16 Gör en till teckning själv. Inget blir bättre av att du ryter.

Weasley
0

Ryter?

Trololololololololololo

[Yllhilda]
2

#18 Ja, man får det intrycket när du lägger till flera utropstecken efter varandra. Som att du ger folk order. 

Du kan skriva *puff* för att få igång tråden. Det är snällare så. 🙂

Weasley
0

Det var inte så jag menade, jag menade typ, Ja fortsätt! :) Har inga bra rit idéer..

Trololololololololololo

Weasley
0

👧

Trololololololololololo

Weasley
0

Ja :) putteliputt!

Trololololololololololo

[Yllhilda]
1

#22 rita något du. Jag kan inte eftersom jag inte är vid en dator. :)

[MARWAKE]
1

Då fortsätte jag! Äntligen var Lisa framme i konstutställningen. Hon träffande en annan fisk som hette Lovisa. Hon trodde hon var bäst på allt och att hennes verk var mycket bättre än Lisas. Det gjorde Lisa ledsen. (Ursäkta igen för den slarviga bilden orkar inte rita noggrant just nu :P)

Weasley
1

Lisa var jättearg. Hon saknade sin familj. Hon simmade hem. Ring, ring! Lisas mobil ringde. -Lisa, kom hem! Sa Lars, som hade ringt. -Jag är på väg! Sa Lisa. -Bla, bla, kra, kra, blua! Sa Kraken i bakgrunden. Lisa la på och simmade. Hon var sur.

Trololololololololololo

Weasley
1

Lisa var jättearg. Hon saknade sin familj. Hon simmade hem. Ring, ring! Hennes mobil ringde. -Lisa, kom hem! Sa Lars som hade ringt. -Jag är på väg, sa Lisa argt. -Bla, Bla, kra, kra, bluba! Sa Kraken i bakgrunden. Lisa la på och simmade i väg hemåt. Hon var sur.

Trololololololololololo

Weasley
0

Putteliputt :)

Trololololololololololo

[Yllhilda]
0

När Lisa kom hem var det mörkt, och allt hon ville var att gå och sova. Hon var jätteglad över att se Kraken, som blivit stor och skaffat en modern fenfrisyr. 

Får jag sova över hos Varelsen imorgon? frågade Kraken. 

Har du frågat din pappa? undrade Lisa.

Jag vet inte, han är inte hemma ännu, svarade Kraken.

Det gjorde Lisa lite orolig. Var kunde han vara?

[MsHammer300]
1

De simmade ut för att leta, men det började bli mörkt och Lisa blev alltmer orolig.

Weasley
1

(Ursäkta nu, för den superslarviga bilden) Lisa hittade Lars. Med en annan tjej.

Trololololololololololo

Weasley
0

Puttar upp tråden eftersom jag inte kan fortsätta, jag gjorde ju sista bilden ;)

Trololololololololololo

[ElinTjej]
1

Var det den där Lovisa som hon hade träffat på konstutställningen?       - VAD HÅLLER DU PÅ MED?!?!? Skriker Lisa

- Euuummmm… Svarar lars 

- HUR KAN DU GÖRA SÅHÄR MOR MIG??

- Ehmmm… Svarade Lars en gång till

Precis innan Kraken hade simmat iväg till varelsen så såg han sin mamma super arg på sin pappa, och en annan fisk där med. Det gjorde Kraken orolig.

[ElinTjej]
1

Var det den där Lovisa som hon hade träffat på konstutställningen?

- VAD HÅLLER DU PÅ MED?!?!? Skriker Lisa

- Euuummmm… Svarar lars 

- HUR KAN DU GÖRA SÅHÄR MOR MIG??

- Ehmmm… Svarade Lars en gång till

Precis innan Kraken hade simmat iväg till varelsen så såg han sin mamma super arg på sin pappa, och en annan fisk där med. Det gjorde Kraken orolig. 

(fixade texten lite ;P)

Weasley
0

Puttar upp tråden lite då jag inte har tid att rita :)

Trololololololololololo

Weasley
1

Fick till en bild. Lisa stack. -Vänta! Ropade Lars. Lisa fortsatte simma. Lovisa gick fram till Lars och sa: Fortsätt simma, fortsätt simma, fortsätt simma, simma simma. -Vadå vill du att Lisa ska gå eller? Sa Lars. -HALLÅ?!! DET ÄR EN CITAT FRÅN HITTA NEMO, KOLLAR INTE DU PÅ SÅNT?! Väste Lovisa. -Näe. Sa Lars. Lovisa simmade iväg. Lars grät.

Trololololololololololo

Alvsas
1

När Lisa simmade hörde hon att någon ropade hennes namn, och det lät inte som Lars. Hon stannade och vände sig om. Där simmade en regnbågsfisk.

(Spårade helt ur när jag gjorde regnbågsfisken som ni nog ser ;) )

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins