Teckning iFokus

Teckning

Etikettoff-topic
Läst 1072 ggr
dermot
0

(OT) Konstgymnasie?

Hej! Jag undrar om någon kan rekommendera ett gymnasium med inriktning konst? (Framför allt målning/teckning och även foto) Ska prata med syo på skolan också, men tänkte om någon har egna erfarenheter och vill berätta lite. :) Spelar ingen roll var i landet egentligen men jag bor i Skåne.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[MikeW]
0

Jag hade faktiskt tänkt byta skola till bäckängsgymnasiet i borås, i estetiska programmet, bild och form.

Börja där så kan vi kanske gå samma klass =D ;P

Zabbio
0

Jag har praktik på Estetiska programmet på Rönnegymnasiet i Ängelholm. Måste säga att jag tycker väldigt, väldigt mycket om den skolan!

Förutom att lärarna är måna om att hålla sig ''up to date'' både med teori och material (digitalt, foto, akryl, keramik, akvarell, pasteller, tekniker osv) så är eleverna himlans trevliga. Det är en bra stämning i klasserna så vitt jag kan se.

Jag har väl  inte så mycket att jämföra med, men jag hade önskat att jag fått gå där.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

dermot
0

#1 Är inte du lika gammal som mig? Då går du väl redan ettan? X) men är där så man kan bo på skolan? Lite svårt att pendla från Skåne till Borås varje dag XD #2 åhh! Ska kollas upp (Y)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[MikeW]
0

#3 Hade tänkt byta och gå om ettan :) Om jag nu får det xP
Vet inte om man kan bo där.. Tror inte det :/

dermot
0

#4 Ah! Får jag bo hos dig då? 0:)

// Anka

[MikeW]
0

#5 Klart du får! xP

Papaya
0

Jag gick Estetiska programmet Bild & Formgivning på Uddevalla Gymnasieskola, Sinclair. Tror inte att de har samma upplägg nu, rätt säker på att vår klass var den sista "renodlade" bild & form-klassen (tog studenten 2011). Men vill hursomhelst verkligen rekommendera att gå Estet, så jäkla kul! 😃

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner