Teckning iFokus

Teckning

Etikett: övrigt
Läst 877 ggr
Shelsy
0

Färg eller penna? Snabba svar tack!

Hade tänkt köpa lite nya färger/pennor och lite sånt. Har tröttnat på blyerts lite nu, vill ha mer färg nu! :-D Men jag vet inte om jag ska köpa akryl färger, akvarell färger, har "erfarenhet" av båda två, eller om jag ska köpa vanliga färgpennor som man kan sedan späda ut med vatten. Vet inte vad de pennorna heter som man späder ut med vatten sen. Har kommit in i en period där jag verkligen vill teckna, men jag blir så arg på mig när det inte blir bra. Vill ha nåt enkelt man bara kan ta fram snabbt och enkelt - hinner ibland tröttna innan jag ens tagit fram alla saker som behövs. Lägg gärna ut teckningar som ni har gjort med några av färger/pennor jag nämnde ovan. Skriv då vilken färg/pennor ni använde.

Shelsy
0

Ingen??

Papaya
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker akvarell och akvarellpennor är väldigt tacksamma att använda. Man kan göra precis så avancerade eller simpla grejer som man känner för, det blir oftast snyggt oavsett. Vatten är spännande på så vis, blir aldrig samma två gånger liksom. Vill också tipsa om vattenlösliga grafitpennor (tror de heter så?). Här är ett exempel på en bild jag gjort med en sådan penna. :) Typ samma som att teckna, fast vissa partier kan göras lite intressantare med en skvätt vatten.. :P

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

valorous.kid
0

markers! ;3; Jag fick några i julklapp och nu är jag kär… det ultimata är ju Copics men promarkers är också fantastiska! :)

Zabbio
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Torrpastell är en krita (finns även som penna) man kan smeta och blanda bra med. Slipper hålla på med  vatten. Nackdelen är att de kan damma av sig och  vara svåra att få ''smet-fria'' när man är klar. fixativ hjälper bara lite.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Tilde]
1

#4 Åh vilken snygg bild! 😍

Jag gillar akvarell väldigt mycket. Älskar att använda penslar och man behöver inte trycka hårt för att få mörk färg, etc. Jag har testat såna pennor man smetar ut med vatten och de gillar jag också, men föredrar riktig vattenfärg. 😉