Teckning iFokus

Teckning

Etikettmaterial-och-teknik
Läst 5840 ggr
Shelsy
0

Akvarellpennor

Har ni några speciella tips/trix när man ska måla med akvarellpennor? Nån speciell teknik kanske? Tacksam för svar! Posta gärna bilder ni gjort med akvarellpennor!

[Tilde]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar rita upp det jag ska och sedan ta en blöt/fuktig tops och smeta och måla ut färgen med den. 

Här en en halvdålig bild på en snabb teckning jag gjorde när jag först testade pennorna. :)

dermot
2

Jag ritar det som ska vara mörkast och sedan tar jag en pensel med vatten och drar ut så det blir ljusare och ljusare, eller hur jag ska förklara. xD

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Fridafj
4

Jag har själv lite problem med akvarellpennor då jag också testade med att rita med dem som vanliga pennor, vilket jag tyckte blev helt okej tills jag sedan målade med vatten på de ställen jag ville ha mörkare - det blev inte så bra för jag lyckades aldrig. Så sen gav jag upp och använder pennorna i sig som helt vanliga akvarell"kakor" och duttar alltså med en blöt pensel på pennornas spets så att det blir spm att måla med vanlig vttenfärg fast massa roliga nyanser. :)