Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-medel
Läst 1083 ggr
asstral
12

Mitt första porträtt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…i blyerts… Så himla svårt, men så här blev det ( jag tror jag är klar, men är det antagligen inte)

asstral
0

Och hur vänder jag den rätt då?

[Yllhilda]
0

#1 Jag brukar göra det i paint innan jag laddar upp den här. 

Vad fint porträtt! Det enda jag kan tänka skulle kunna förbättra den är att göra vissa skuggor mörkare, men den är jättefin som den är nu. 🙂

asstral
0

Tack, paint har jag inte, då jag sitter med en I-pad. Kan någon annan vända bilden? Jag har själv funderat på starkare skuggor, men då det är min första är jag lite velig också, så vågar inte riktigt VAR tycker DU det behöver skuggas mörkare? Och om jag gör det. Ska det "mellanskuggas" mera i så fall. Här är referensbilden av min brorsdotter

asstral
0

Nytt försök..

asstral
3

Rättvänd?

[Yllhilda]
2

#3 Om du kisar på bilden och jämför foto och porträtt kommer du se var skuggorna är mörkast och justera efter det. Var inte rädd att använda skuggor, lägg på lite i taget där du tror det behövs. I värsta fall är det ju bara att sudda.🙂

asstral
0

Tack, ska prova ikväll :)

[Tilde]
1

Fint! 👍 Håller med om Yllhilda vad gäller mörkare skuggor, men det är något man måste öva på (att våga göra mörka skuggor). Jättesnyggt i alla fall! ^^

asstral
1

Nu har jag skuggat lite mer, men tycker det är svårt att få det riktigt svart, blir mer gråsvart. Kan man få det riktigt svart med blyert? Vissa ställen har jag skuggat för mycket och på andra ställen säkert för lite och så värst likt är det väl inte? ?..har dessutom svårt att få till dom där detaljerna som fångar personen… Ser jag något som inte stämmer, ser jag inte varför En grej som är kul, å jag stter och försöker rita henne, är att jag ser vissa drag av mig själv som barn, vilket jag inte gör i det verkliga livet ;) Den är alltså inte färdig än, frågan är hur många suddningar den tål :)

asstral
2

Nu då?

asstral
14

Sista försöket…

[Tilde]
2

Mycket bättre! Riktigt snyggt!! :D

[Yllhilda]
1

#11 Jättebra! 🙂

Cahira
2

Supersnyggt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.