Förvaring av teckningar?
Hur förvarar ni era teckningar? Jag börjar fundera på om jag ska skaffa något slags arkivskåp eller liknande för som det är nu ligger alla teckningar och skisser på olika ställen överallt i total oordning. 😭
Jag har samma problem xD jag har en mapp som jag lagt de flesta i (med kladdpapper emellan) men det är kanske inte så hållbart, den börjar bli full nu haha
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag har en pärm med plastfickor, fungerar bra. =) större teckningar än a4 ligger dock i oordning…
#2 Vilken smart idé. Jag har mina precis som personen ovan, i en hård mapp. Men det där med pärm och plastfickor lät inte så dumt. Tror jag ska göra om lite i min teckningsförvaring. ;) Det som dessutom är bra med en pärm istället för en mapp tänker jag är ju att man då kan bläddra bland sina bilder och hitta teckningen mycket snabbare som man jobbar på för stunden, än att i mappen annars ta ut hela högen för att komma åt teckningarna som ligger underst. Så som sagt, bra förslag. :)
Hehe, förvaring och förvaring. Jag har väl mina teckningar lite utspridda var som helst :P
ritar sällan på papper idag men har massa pärmar hemma med plastfickor fulla av teckningar mellan -95 och 2001 kul att titaa på ibland :D sen började ja med lite hårdare skissblock och har sparat alla sådana också som jag har samlat i en flyttlåda men senare åren är det mesta digitalt , så nu samlas det hårddiskar ist hehe
Rita på datorn = alla filer i en mapp
;D
Måste vara en av det bästa sakerna med att rita på datorn, man slipper hålla allt i ordning och allt kladd med färg osv xP
Min mapp är 10gb nu :0 Borde rensa lite xP
Jag har en sån svart jättestor mapp, men eftersom jag är en så totalt oorganiserad människa så hamnar alla mina teckningar på helt andra ställen än just i den mappen. :c
Är lite avundsjuk på mi madre där, hon har ett gigantiskt arkivskåp där hon förvarar skisser OCH ett stort utrymme i den ateljé som hennes konstnärskollektiv har där hon förvarar de färdiga tavlor som hon inte sätter upp/ger bort/säljer.
Åh vad kul det vore att skaffa ny pärm med plastfickor varje år så man har årspärmar där man kan gå igenom sin utveckling år för år! 😮
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#8 Ja! Det vore underbart! Vet dock inte om det skulle få plats, egentligen skulle jag behöva en flyttkartong för varje år jag levt… 😐
Kanske får jag ta och göra en mapp av två ihop-tejpade a3 papper? Så att större grejer också får plats.
ÅH jag vill också skaffa en pärm! :) Fast jag målar mest på större papper så det kanske blir svårt att hitta… :/
Plastfickor ( ser ut som en handväska gjord av genomskinlig påse? ) - har 2 olika storlekar A3 och A4
Plastfack
en kista för mina block
så förvarar jag mitt 'skit' xD
#12 Åh! Det var jättefint! 😍
#13 Tack! 😃 Det är dock lite dåligt med bilder där för tillfället, men ska ta och hänga upp några fler sen.
Har mappar, bl a en mapp för färdiga teckningar och en för wip. Annars har jag lite mindre kategorier också. Köpte massa mappar på Gekås för 3 kr. Mapparna har en egen låda i skrivbordet.
//Flöffo
Jag tecknar alltid i skissblock så att jag slipper alla dessa lösa papper. Blocken hamnar sedan i en låda i en garderob. De kan man elda med i framtiden när pensionen inte räcker till att betala elen. :)