Teckning iFokus

Teckning

Etikettövrigt
Läst 455 ggr
mogfarm
0

lägga in bilder

Jag har skaffat en Ritplatta och hade gärna lagt in några bilder. Ni som gör det, hur gör man? Ritprogrammet är photoshop elements 11. När man klickar på välj fil har jag dels markerat photoshop och det går inte alls men väljer man bilder i datorn (om det nu står under bibliotek, skrivbord eller vad det nu var) kan man få fram rätt bild. Men när man försöker ladda ner den framgår det att den är i antagligen både fel filformat och fel storlek. Hur byter man till rätt sorts fil eller är det något ni gör redan innan ni tecknar bilden? Och hur begränsar man storleken om nu verkligen en vanlig bild i photoshop är för stor?

LinDajSon
0

Såhär gör du: När du är klar med din bild sparar du den först som .psd med lager och allt. Sedan sparar du den igen, den här gången klickar du "spara som" i arkivmenyn. I rullisten väljer du .jpg eller .png. Båda formaten går att ladda upp på nätet. Gå in på "ladda upp bild" och välj .jpg eller .png-versionen som du sparat. Tryck ladda upp.

mogfarm
0

Tack så mycket! Jag är på jobbet nu men jag ska titta på det så fort jag hinner.