Teckning iFokus

Teckning

Etikett: övrigt
Läst 975 ggr
lili3337
0

Övning eller naturbegåvning?

Någon gång får man ju höra av någon att man har ritat något fint. Och då säger den ju ofta också att man är naturbegåvad.

Det har jag varit lite kritiskt mot, vet faktist inte varför, haha xD Många säger att de inte kan, att de aldrig kommer att kunna. De förstår inte att det handlar om träning.

Vad tycker ni själva, konstnärer? Handlar det om naturbegåvning eller övning/träning?

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

vallhund
0

Självklart handlar det om mer än träning. Alla kan inte bli Picasso eller Rombrant.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

CamillaS
0

Hmm visst har vi vel haft uppe den här frågan förut i en annan tråd? Men själv tror jag på både träning och naturbegåvning. :)

lili3337
0

#2 Denna tråd finns på Digitalkonst iFokus :)

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Niiinah92
1

tror det handlar om både och. Med mycket övning kan de flesta teckna skapligt eller riktigt bra men för att det ska bli det där lilla extra tror jag det handlar om att man även har talang för det. Det finns ju även dem som man redan från början kan se att de kommer att bli jätteduktiga, de ligger lite före andra som börjat samtidigt.

CamillaS
0

#3 Ja juste, det har du ju så rätt i. Svårt att hålla isär sajterna ibland och komma ihåg vart man har sett vad. 😃

mogfarm
1

Det är en kombination, men definitivt mycket naturbegåvning. Jag hade det som barn, och har det fortfarande någonstans även om jag känner mig väldigt ringrostig. Jag kan jämföra med att köra bil. Jag tog körkort för bara fem år sen, jag var 40. Det hade jag ingen naturbegåvning alls på, och det visste jag. Jag tränade säkert 10 gånger så mycket som normalt och var verkligen motiverad. När det gäller läsa lärde jag mig det lätt innan jag började skolan och utan hjälp egentligen. Så absolut att man har lättare för vissa saker och svårare för vissa. Så bra som du tecknar CamillaS skulle jag inte kunna träna mig till!

jossan...
2

För att bli riktigt bra så gäller det ju att vilja, och att tycka om att teckna. Man kommer ju t.ex ingen stans om man värkligen inte vill pch det är nog oavsett träning. Jag kom också att tänka på att naturbegåvning är väl inte den bästa komplimangen, det är väl lite som att säga nybörjar tur?.. Eller jag menar man vill ju att folk ska förstå att man har övat mycket för att lyckats få ett bra resultat även om jag blir väldigt glad om någon säger naturbegåvning… (altså bara en tanke jag kommer ibland på att jag själv använder naturbegåvning som en komplimang ibland)

Gud vad bra jag stavar…

[Devya]
1

Jag tror det har mycket att göra med intresse och viljan att bli bättre. Jag brukade vara otroligt dålig på att rita och nu är jag faktiskt riktigt duktig. Jag har bara kämpat på sedan tonåren och aldrig slutat att vilja bli bättre.

jossan...
0

#8 ja precis ingen är ju bra första gången, man kan vara bra för att vara första gången… Men oavsett övning så kan man alltid bli bättre och jag tror att det är det mäst "spännande"/ inspirerande med teckning. Och det är nog därför teckning är det ända som jag alldrig tröttnat på!

Gud vad bra jag stavar…