Teckning iFokus

Teckning

Etikettövrigt
Läst 3059 ggr
*Dandelion*
0

Krokimodell

Hej alla! Undrar om ni kan ge mig lite tips. Jag har blivit tillfrågad om jag vill stå som krokimodell. Jag har aldrig gjort det förut, och undrar vad som krävs. Att kunna vara helt stilla i en pose är en förutsättning, men mer då? Ni som tecknar, hur vill ni att en modell ska vara? Tacksam för all information.

jossa5
0

Kul för dig! Det är jättekul! Står själv modell ibland, och jag har kommit fram till att det är bra med vinklar. :)

Jag brukar variera att sitta/stå/ligga ner, och försöker ha relativt tydliga vinklar/böjar på min kropp. Det verkar vara mest uppskattat.

I övrigt när du är i dina poser, försök slappna av. Om du spänner dig kommer det bli jobbigt att stå still länge.
Men det är jättekul att stå, var jättenervös första gångerna, men man kommer snabbt in i deras koncentration. :) Lycka till!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

*Dandelion*
0

Tack jossa5 för svar. Ska bli riktigt kul att stå modell, men nervöst oxå :) Vem är det som bestämmer poserna? Är det jag själv eller läraren? Får man reda på innan hur lång tid posen ska vara? Tänkte som så att om jag vet innan hur länge den varar, så kan jag anpassa svårighetsgraden därefter.

jossa5
0

#2 När jag har stått har jag fått bestämma själv. Men man kan säkert be om hjälp om man har svårt att komma på. Ibland har jag inte tänkt ut nån i förväg och bara "kastar upp en pose". Blir mindre lyckat om man råkar stå med händerna uppåt en längre stund. :P

Men ja, du bör få veta hur länge du ska stå i en pose, så man kan ta en bra, som du orkar stå i. :)

Mvh,

CamillaS
1

Ursäkta för en kanske korkad fråga.😉
Men är man alltid helt naken när man står som krokimodell?

jossa5
0

#4 Näe, det kan gå bra att stå i underkläder har jag hört, men oftast vill dom väl att man är helt naken.

Jag har bara stått på mindre kurser/kvällskurser och där är det okej om man inte vill stå helt naken iaf.

Mvh,