Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-djur
Läst 1701 ggr
vevve89
11

WIP - Ponny

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

WIP - Ponnyed färg… Kass mobilbild som inte gör färgerna rättvisa.

CamillaS
0

Åh vilken härlig bild! Ser jättebra ut tycker jag! Vill gärna se det färdiga resultatet sen. 👍
Får man fråga vad du använder för färgpennor och papper? :)

vevve89
0

#1 tack. =) Använder Letraset cartridge paper - heavyweigt och akvarellpennor men utan vatten…

Sodaduck
0

Ser jättefint ut! 👍 Ska bli spännande att få se resultatet sedan. 🙂

Min blogg: linaspyssel.blogg.se :)

vevve89
0

#3 tack. Hoppas jag hinner göra mer imorgon på den. =)

CamillaS
0

#2 Tack för svaret. 🙂 Jag håller nämligen på att söka efter ett bra ritpapper som jag trivs med till mina Prismacolor pennor. Är ute efter ett slätt papper och läste på internet att detta är det. Så nu går jag i tankarna på att prova det. 🙂

Tycker du att det funkar bra att rita på med dina akvarellpennor?

vevve89
0

#5 så lite så. Jag älskar det här pappret. Funkar till vattenfärg, promarker å ja, massa annat. =) men heavyweight är bäst tycker jag, tycker inte alls om d lätta. Slätt är det absolut.

Gerbilles
0

Ser jättefint ut! 😃

CamillaS
0

#6 Va bra. Har kollat runt lite på internet, men det verkar ju typ vara slut överallt. 😕
Vart köpte du ditt? Var det länge sen?🙂

vevve89
0

#7 tack=) #8 jag köper det på panduro. 99:- kostar det om jag minns rätt. =)

CamillaS
0

#9 Jepp, men där var det också slut. 😕
Aja får vänta tills det kommer in igen..

vevve89
3

En till Wip med kassa färger=p

vevve89
9

Sunny blev klar i söndags…

CamillaS
0

Åh ur tjusig! Verkligen bra jobbat!🙂

vevve89
1

Tack! =) blev riktigt nöjd! Började även på en ny…

lollynonna
0

den vart jättefin!

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

MrsGoldfire
0

Men Oj vad du kan, urtjusigt! Även om bilderna inte gör dig rättvisa.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

vevve89
0

#16 tack! =) jo jag skulle inte bli ledsen om jag hade en bra scanner som visar färger rätt. Men man får göra det bästa av det!

Majskiii
0

Så fint! Vill jättegärna följa fler av dina vackra hästbilder. :)

Cahira
0

Såå fin!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

vevve89
2

Tack! En Wip till, färgerna bråkar med mig och vill inte som jag vill men bara att jobba vidare!

[Tilde]
0

#14 Kalkerar du linjerna? :) Eftersom pappret är tejpat på skärmen.. 😉 Blir sugen på att rita själv när jag ser dessa bilder! Supersnyggt!

Bazoka
0

Mycket duktig, du! :D Otroligt fint! 👍😍

vevve89
0

#21 nä kalkerar inte=p å är blocket som är uppställt på datorn. Är ett helt block med heavy weight papper med 16 ark bakom denna teckning;) dock hade jag bilder på datorn som lite hjälp för att få till vissa saker. Det är inte fasttejpat på datorn… Tack. #22 tack! =)

[Tilde]
0

#23 Nehe ok, såg ut som det bara :) Var väl plasten(?) på datorn som lurades. 😛

vevve89
0

#24 jo har kvar skyddsplasten på datorn (trots att jag haft den i ngt år nu) så det kan nog luras=p

CamillaS
1

#23 Även om du hade gjort det så tycker inte jag att det hade varit något fel med det bara för att få proportionerna rätt innan man börjar med förläggningen. Alla skulle endå inte få till ett lika snyggt resultat om dom utgick från samma bild. Ville bara inflika min åsikt lite. ;) För övrigt så är din andra bild också jättefin! Tycker du får till fina färgkombinationer och övergångar mellan dom. Följer tråden med spänning på resultatet. Visa gärna fler steg för steg bilder, det är alltid roligt att se på tycker jag. :)

vevve89
0

#26 nä det är absolut inget fel på att kalkera. Finns gånger jag gör det men är när jag tar över på canvas.. om jag har ritat på papper innan. Eller Kalkerat innan för att få allt rätt. Men vanliga teckningar ritar jag på fri hand då jag tycker det ger mer än att kalkera. Var länge sen jag kalkerade nu… Kommer en Wip till snart

vevve89
2

Blev ingen mer Wip utan den färdiga bilden. Tror jag iaf. Bakgrunden vill inte som jag vill då den får vila ett tag, antingen är den klar eller så gör jag mer senare;) Har en.idé till en till…

CamillaS
0

#28 Denna blev också väldigt fin, men gillar den första bättre. 🙂
Nån mer på G? 😃

vevve89
0

#29 gillar den första bäst oxå. Jo har en men är missnöjd och inget funkar. Men kastar upp en bild ändå… Får se hur det blir med den.

vevve89
1

CamillaS
0

#31 Vad är du missnöjd med med den? :)

vevve89
0

#32 proportionerna är knäppa och får inte till nosryggen och näsborren. Känns bara fel när jag har den framför mig.

vevve89
0

Jobbar vidare å hoppas på det bästa!

vevve89
3

Majskiii
0

Äsch, det blir ju fint!!!

Odd
0

Väldigt bra hantering av färgerna!

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

vevve89
0

Tack. Min svaga sida är just färg men vill man bli bättre måste man öva. :-) Sakta men säkert framåt…

vevve89
2

..

CamillaS
0

#33 Tycker iaf det ser bra ut. Men förstår din känsla. Även om andra tycker att allt ser korrekt ut så är det endå inte säkert att man själv känner så. Men det viktigaste är endå att inte ge upp, vilket det ser ut som att du inte gjort men säger det iaf, som en liten extra sporre. ;) Vill gärna se slutresultatet på denna bild också sen, och även wip bilderna med såklart! :D Fortsätt kämpa! Du är jätteduktig!

vevve89
0

#40 känslan är jobbig men den blev varken sönderriven eller kastad. :-P Och tror jag blev klar med den igår, ska ta en koll idag och ta bättre bild på den senare, men lägger upp en bild nu oxå.

vevve89
0

..

CamillaS
0

#41 Förstår det, men bra att du jobbade vidare med den. Den blev ju jättefin! Synd bara att bilden blev vänd åt fel håll. :p

vevve89
0

#43 Tack:-) Jo jag ska försöka ta en bättre och rättvänd bild sen. Mobilen tycker det är kul att vända bilderna:-P

vevve89
3

..

Cahira
0

Snyggt!!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.