Välja Pennor
Tänkte bli bättre på att teckna/rita.
Kommer mest rita tecknat, realistiskt, egen stil, serier och lite chibi.
Vilka pennor rekommenderar ni?
Pastellpennor av märket Derwent har jag hemma men jag är usel på att rita med dom.
Kanske vanliga färgpennor passar mig bäst?
Lämna gärna en länk!
Om du gillar Derwent är deras Coloursoft helt okej att arbeta med. Har testat deras pastellpennor också och kan hålla med dig att de kan vara lite krångliga, de känns väldigt hårda att jobba med.
Det beror lite på vad för slags resultat du är ute efter, själv föredrar jag att blanda olika material när jag använder färger för att måla realism. Brukar börja med en lätt undermålning i vattenfärger eller akryl (vattenfärger på papper, akryl på duk) sen variera mellan färgpennor, pastell pennor, vattenfärgspennor och oljepasteller (använder bara oljepastellerna på duk än så länge). Kan även gå tillbaka till vattenfärger eller akryl under processen tills jag känner mig nöjd med hur det ser ut.
Vet att det är många här inne som använder sig av Promarkers också, de ska tydligen vara väldigt bra om man vill teckna mer serier eller anime-stil, kan titta in i Agnes bildtråd för några exempel med de pennorna 🙂
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
Roligt när folk (eller folk och folk, en person rättare sagt) börjar rekommendera andra att titta på ens bilder hihi… 😊