Zabbios bilder
fint🙂
Gud vad bra jag stavar…
tjusigt, gillar "diamant" formen på kanvasen också, tror inte jag sett det förut :P
och väldigt tjusiga målningar! aldrig själv vågat mej på oljemålning hehe
Tack :)
Diamant formen kom av att en av motiven var så låg (sulkyn) så för att få ihop det bestämde jag och mottagaren oss för att vända på duken lite. Det är vanliga 50x50cm dukar.
hehe, våga testa :) Det är inget farligt ;) Jag lägger ett utspätt lager med grundfärg först, bakgrunden blir ofta bara det lagret, sen målar jag lite tjockare och täcker grundlinjerna efteråt med ett nytt lager. Om färgen fortfarande är våt tar jag ibland en torr pensel för at smeta ihop ''skarvarna'' mellan två fält. Eller så låter jag det vara beroende på hur skarp skuggan är.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Riktigt snygga målningar :)
Sheezes va snygga! 😍 Gillar verkligen #2. Måste också prova måla på riktigt.
Jag har länge varit inspirerad och lite avundsjuk på Choiichos vackra bilder och serie-stilen :) Själv har jag aldrig lyckats bli bra på den typen av bilder, det är svårare än det ser ut!
Meeen.. om man inte försöker så kommer man ingenvart. Så detta är Höstvind, kaninen som ska få vara min grundbult i serie-stils tecknande :) Katter och hundar finns det ju redan folk som är duktiga på.. och jag vill inte råka kopiera rakt av, så jag valde en kanin.
Jag är mer nöjd än jag trott att jag skulle bli, faktiskt :) Vi får se hur han/hon utvecklas med tiden..
#7 Underbar!
Jätte häftiga bilder!
Tack :)
Jättefina bilder, verkligen! #2 Blev min favorit. 🙂
Oj så fint du målar ;)
Men härre gud! Du har väl inte målat detta? Så himlar fint! Svimmade nyss ;)
Hälsningar mig, Brownie och Ville 
Haha. Nää, det ska jag nog inte. Men fint!!
Hälsningar mig, Brownie och Ville 
Men lägg av vad duktig du är! Bilden i inlägg #9 vill lätt bo här 😉
Haha, jasså det vill den? :P Tack ;)
Skulle du vilja rita av min hund?:)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Jag tar rätt saftigt betalt :)
Och jag är villig att betala ett saftigt pris för en sån fin målning på min älskling :) Det är typ min högsta önskan att ha en sån sittandes på väggen. Däremot så har jag ingen färdig bild som jag tycker är tillräckligt fin för att vara värd att måla av :/ Hade velat vänta tills man har en bild där hon har sommarpäls och är mer musklad..(pratar om en häst ^^)
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
#25 skicka pm :)
#27 ❤️