Hm, bilden blev konstigt utdragen. Hoppas man ser ordentligt ändå.
Vill du rita verklighetstrogna bilder?
#2 Ja, det vill jag.
#3 Du är ju på god väg. :) Ett tips är att komma ihåg att vi ser inte precis skarpa mörka linjer runt ansiktet och vid näsan eller på kläder. :) Använd dig av skugg-tekniken som du har gjort där vid näsbenet och vid bysten.
Jag brukade också rita på det där viset innan jag kom på - vi har ju inga skarpa linjer utan det handlar om ljus och skuggor. :) Övning ger färdighet så kämpa på!
Ett tips är att kolla in andras teckningar på nätet. Det hjälpte mig helt massor. :)
(ingen kritik här, men tips som kan hjälpa)
Om du vill rita/teckna realistiskt så rekommenderar jag starkt att du kollar på väldigt många ansikten på Google bilder eller så.. Kolla på videos på Youtube om hur du gör, läs om människans kropp och verkligen ''plugga'' om:
-Ljus och skuggor
-Människokroppen
-Rit tekniker
Sen vore det väldigt bra ifall du "pluggar" och bara tecknar vissa delar av kroppen. Till exempel öva kanske en månad på att bara rita ögon, näsa, mun, tänder, hår, händer osv osv.. Eller en hel månad kanske är att överdriva, det beror väl på hur mycket du övar varje dag eller något. Kör tills du känner att du kan det du gör.
Sen när du vet hur man ritar allting så sätter du ihop allt du vet och skapar ett ansikte =)
Att teckna realistiskt är svårt, det kräver väldigt mycket tid och tålamod. Kolla på bilder och rita av dom. Och sen bara öva och öva och öva.
Det kommer ta tid innan du kan rita väldigt realistiskt, så tålamod är något du måste ha :)
Så ja, det är bara att öva. :)
#5 Håller med! Jag övar hela tiden och ibland känns det som om jag aldrig kommer att bli bra men sen igen kommer det alltid att finnas något som man kan bli bättre på att rita. :) Det gäller bara att öva och aldrig ge upp. :)
#6 En sak man kan göra för att boosta upp självförtroendet och viljan att teckna är också att kolla på sina teckningar som man gjorde när man först började med det, och se hur mycket bättre man har blivit sen dagen man började! :)
Man blir bara bättre och bättre ju mer man övar! aldrig ge upp :)
en sak till du glömde 7 öva på dagen då har du årk öva inte på på kvällen då orkar du inte rita lika myket 🙂
ps bra bild :)
Tack för allas tips! Jag ska fortsätta öva och förhoppningsvis blir jag bättre! :)