Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-djur
Läst 1946 ggr
[Ellabella347]
2

Kritik gris

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ritade en liten girs och vill ha lite kritik men jag lägger upp bilden ochs skyller på min ålder

Choklad
1

Den är bra, utrrycksfull och söt liten gris.

Det jag tänker är att du kunde ha haft grisen i mitten av pappret. Kanske lite skuggor omkring den med blyertsen, dem gör du genom att "sudda" med en bomullspad eller en bit tyg, t ex jeanstyg. 

nosen behöver bli mer arbetad.

U R us

[Ellabella347]
0

Okej tack jag har typ bara ritat i några veckor . Alltså jag ritar inte så ofta och har typ inte ritat i 2 år. Men jag lägger upp en bild när jag har försökt att lägga till det du sa

[Ellabella347]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oki här kommer bilden som knappt är nogon skillnad på. ( ignorera öronen, dom blev bara värre när jag försökte fixa dom.

Choklad
2

Nu är grisen mera i centrum, nu kan du bygga på den med detaljer. och studera trynet på grisen, den är inte riktigt i den form den ska vara.

Har du en bild som du kan rita efter? Eller t om en riktig gris? Det blir mycket enklare om du kan se detaljer osv. (Även om man i börjar inte ska se detaljerna utan de  enkla linjerna, och sedan lägga till detaljerna.)

Leta i tidningar eller på google, men du vet att du inte får kopiera direkt efter andras bilder, så tänk på det 🙂

ögon ser elaka ut när de är små, och snälla då de är stora.

U R us

[Ellabella347]
0

ja jag har en bild jag hittat på google och jag försöker inte göra en exakt

Cahira
0

Tror trynet behöver vara lite större, men tycker du gjort en enormt söt liten gris :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

jossan...
1

jag tror att ögonen är lite långt ifrån varandra och lite långt upp:) Men den är fin(jag är inget proffs på grisar). Ett tips är att skissa lite lösare och fylla i lite hårdare när du inte tänker ändra på det mer så slipper du suddmärkena t.ex kring örat:)

Gud vad bra jag stavar…