Teckning iFokus

Teckning

Etikettövrigt
Läst 1828 ggr
[MikeW]
1

Vad är svårast?

Sitter här och tecknar och kommer till den delen jag verkligen hatar! - fingrarna.. Tycker det är så j***a svårt att rita fingrar! Finns inget svårare och jobbigare för mig xP

Så nu vill jag också veta ifall det finns det något du också tycker är svårt eller komplicerat att göra

Molekylflickan
1

Nä inte rikigt :) Ögon på ett ansikte i profilbild kanske… Grr… DX

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[Tilde]
2

Nja… däremot tycker jag inte om att rita hår/päls och sånt. Tycker mycket bättre om detaljer, skuggning, osv. :)

vevve89
1

Just nu är min fobi päls. Det är sinnessjukt svårt att få till… Annars ögon i profil. Just nu är jag i en.sån period när allt är svårt iofs…

dermot
1

Hår .__ .

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Cahira
1

Instämmer på päls. Har jättemånga projekt jag påbörjat och aldrig avslutar för jag oooorkar inte träna på att rita päls.

Kontraproduktivt, jag vet. >_<

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

jossan...
0

Jag hatar värkligen fingrar också!

Gud vad bra jag stavar…

Lazzie_
0

Jag har en massa jag önskar jag var bättre på 😛 Händer, fötter, perspektiv, skuggning, hästben, alla djur utom hästar osv.

[rumelle]
0

Händer är alltid en mardröm tycker jag. Att färglägga hår är inte heller någon favorit, tycker det är närmast omöjligt att få till det så som jag vill ha det.

eksess
0

Händer!!!

Flöffo
0

Hår (särskilt djurpäls och taggar! ugh) lyckas aldrig få till det!

//Flöffo

CamillaS
0

Eftersom jag ritar mestadels djur så ligger mina problem där.
Anatomin, att få till proportionerna rätt, skuggning, Häst halsar, man, svans, ben, Päls och människohår och människor över lag. Ja, jag tycker mycket är svårt och har massor jag borde öva på.😃

Weasley
0

Päls och hår klarar jag inte av.

Trololololololololololo

Lizette´s
0

HÄNDERNA! huuu, vet verkligen inte hur jag ska få till dem, med vinkar och allt… :/ Några som har några tips? :)

Päls och hår, är just det jag tycker är lättast… I svartvitt då. Ett tips är att rita en massa strån, i den riktningen du vill ha dem, och med olika tryck. Sen för att förstärka hårets form, ge illusionen av att ljuset landar på de högre punkterna och mjukheten i håret brukar jag ta ett suddgummi och löst "stryka" med det längst med hårets tänkta form och höjdpunkter. Jättebra tips om du tex vill ha illusionen av ett ljusare/mörkare hår (I svartvitt är det annars svårt att förmedla färger..) Tex i om personen har ombre, eller djuret inte bara har en färg.

Make your dreams come true

Gur4m1
1

Vatten. Alltså rörligt vatten i ett hav (storm,  vågbrytningar osv) vid en strand t.ex. När jag iakttar hur andra gjort så fattar jag, men jag klarar banne mig inte av att göra det själv.  

Människor är svåra, speciellt mig själv. Är så sjukt imponerad att folk klarar av att fånga "essensen" och det som gör en människa unik- speciellt när de gör det i ett självporträtt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Molekylflickan
1

Hav tycker jag också är riktigt svårt! Och hår… Bra tips där #13

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner