Jag vill rita hästar
Halloj alla! Tecknandet varierar mycket för mig just nu. Det har blivit många hundbilder på senaste tiden, så jag känner att jag vill variera mig och rita lite hästar. :) Stilen på teckningarnarna kommer att variera. Allt till bara en snabb skiss till mer seriös stil beroende på vad jag känner för med fotot jag ritar av. Jag kommer även variera mig i olika tekniker, antingen blir det blyerts, färg, eller digitalt. Som vanligt väljer jag själv vilken teckning jag vill måla så det finns inget kösystem. Fina genomtänkta bilder är mer attraktivt för mig än suddiga små mobilbilder som tagits utan tanke. Det är ett stort plus om bilderna ni laddar upp är så stora som möjligt då jag vill kunna se detaljerna i bilden när jag zoomar in i den. Är bilden liten och jag zoomar i den kommer jag bara att få fram massa små rutor (pixlar) där jag inte kommer kunna se några detaljer alls. :) Ett krav som är självklart för mig men kanske inte för andra är att ingå Google bilder får förekomma! Och du måste ha fotat bilden själv eller ha tillstånd från den som fotat bilden att få använda den till detta ändamål. Tycker jag själv att bilden blir bra så kommer jag även att visa den på min konstsida på facebook. Camillas Art & Design. Och kanske även min hemsida www.camillasartdesign.weebly.com Så vill du inte det lägg då inte upp någon bild i denna tråd. :) Så med det sagt så hoppas jag nu att det inte är för mycket stavfel i texten då jag skriver detta inlägg på min mobil. ;) Så vill du ha din bild avritad så lägg upp den i tråden så får vi se om det blir din bild som blir ritad. :)

#1 Tack för bilderna. :)
Eftersom det inte kommit in nå fler så börjar jag med din polle. ^^

Jag har rätt mycket bilder om du vill ha motiv med andra hästar..
#4 Visst, lägg in dom du. :) Men tänk lite mer på vinklarna hästen är fotad i. T.ex på din första bild ser huvudet stort ut och bakbenen små och därmed blir det en konstig vinkel och proportionerna blir inte bra.
Bara lite du kan tänka på. Och bilder tagna utomhus är bättre än inne. ;)
Skulle vara lite roligare bara om fler vill bidra med bilder. Som sagt helst genomtänkta bilder. ;)

Ok nu har jag fått tummen ur och målat hästen i #2. Blev tyvärr inte alls nöjd då jag gjorde många fel med färgval och proportionerna mm. Men men så är det. ^^
Det är endå bara övning så just nu gör det inget att bilderna inte blir perfekta i mina ögon. Hade varit värre dock om det hade varit en beställning huja.. haha😃
Jag har velat fram och tillbaka om jag ska våga visa den, aja here we go. Dålig mobilbild.😞
Den är målad med pastellpennor på ett A5 block.
Denna goa islänningen vill gärna bli avritad :)