Teckning iFokus

Teckning

Etikettövrigt
Läst 618 ggr
Weasley
0

Jag kan inte.

Hej alla folk som kan skugga era otroligt fantastiska bilder. Jag KAN rita, men jag KAN INTE rita fint eller skugga. Jag fattar nada hur ni kan skugga så vackert mesans jag ritar platta saker. Oh sedan Har jag nästan slutat rita för att jag har idétorka. Hjälp med båda sakerna tack. D:

Trololololololololololo

[MARWAKE]
3

Känner igen mig… Du KAN, men du vet inte hur man gör ;) När du skuggar: Rita en cirkel och en sol (med blyerts) Från solen kommer ljuset, alltså ska det vara ljust på den sidan solen är på. Det är mörkare på andra sidan där solen inte är. Så på den sidan ska du rita mörkare. Börja med att rita löst med blyertsen på den sidan, desto hårdare du du trycker/ritar desto mörkare blir det. Desto närmare kanten på cirkeln desto mörkare kan det bli. Det är så man kan skugga! Jag är inte proffs, men jag tror det kanske kan hjälpa (hoppas jag) Det finns säkert massor av videos på youtube på hur man skuggar. Slut på idéer är jobbigt :P Du kan ju leta fram någon gammal teckning och rita om den för att se hur du utvecklats. Kolla på folks bildtrådar och "sno" lite saker ;). Du kan ju rita något som har med sommar att gör. Strand, badboll, hav, vatten, bada, sola, solglasögon, värme, cykla osv. Allt med sommar? Endel är som allra kreativast med andra! Bjud hem en kompis! Gör något kul eller bara prata, kom på ideer! Det kan du inspireras av ;)