Fel på PaintTool Sai
Hej
När jag startar PaintToolSai, blir det grått, det ska väll komma upp det där man kan använda färgerna mm också? :( Jag som vill rita! snälla hjälp! laddar ner bilder så ni får se!
Så här blir det när jag startar:
Tror du får öppna en ny bild, det finns inget där att måla på, tryck på nytt, om du fattar vad jag mear? xd
Jag tar file och sen new men det händer inget det blir så som på bilden.
Ahh, hmm, nja då vet nog inte jag! x)
#5 okej men tack ändå:)
ahh, du byte bilden där! där ser det ut som du inte har verktygen uppe, ta fram dem å kanske det funkar :o
#7 ??
#9 Nu har jag inte SAI installerat längre, men finns där inget under "view" som du kan välja "show" på och som aktiverar verktygen igen?
Kanske kan folket på Dator/ifokus hjälpa dej.
Skrev fel menar Window, har för mig att det står något i stil med view selection bar.
#13 ok ska prova ;)
#13 funkar det inte så installerar jag SAI och kollar XD
#13 händer ingenting när jag klickar på den :/
Hur ser det ut om du klickar på Window?
Jag hade ett liknande problem, dock med Gimp, och då hade jag råkat klicka ner fönstret med penslarna eller vad det nu var! Så visa gärna en bild på hur det ser ut på window, så kan jag kanske hjälpa dig. Kan inte just detta programmet men kanske kan hjälpa till om jag får se en bild :)
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Aha, såg nu att du hade svarat. Vet inte hur du ska göra då, tyvärr :/
Testat installera om det?
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
#18 Har provat att installera om det 4 gånger redan 🤔
#19 Jamen då installerar jag det nu och kollar i settings, one moment!
#20 Tack för att du hjälper mig :)
Ovanför Caps Lock på ditt tangentbord har du en knapp som heter TAB tryck på den då den kontrollerar hur vida panelen ska synas eller ej. Går även att komma åt under window - hide command panels. Om inte det funkar så är det säkert någon bugg med utgåvan och då finns det en annan *host* version du kan prova.
#22 Tack så hemskt mycket! Nu funkar det! ❤️
#23 Vad bra! Har för mig att jag hade samma problem waaaay back in the days… men är sådant man glömmer bort tills det händer igen -__-' Ha så kul nu! ^^
#24 Bara en sak till, varför blir det så stor pixlar? innan precis när jag laddat ner det, kunde man välja storlek på strecken men nu är de runda svarta som man klickar på för att välja storlek borta.
Skrev på min bildtråd hur du fixar det :)