Teckning iFokus

Teckning

Etikettallmänt
Läst 1114 ggr
[TooLoover]
1

Min bildtråd (TooLoover)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte göra min egna bildtråd nu:) hoppas ni gillar det! Ps om ni klickar på bilden kommer den på rätt håll Är inte så bra som vissa andra här på teckningar iFokus men jag hoppas ni vill titta lite ändå :)

[TooLoover]
2

En slags räv^^ utan färg.

[TooLoover]
2

Med färg

[TooLoover]
0

Gjorde bara lite slarvigt nu men ska göra mer på " Alvar" imorgon;)

[TooLoover]
2

Blev rätt nöjd med den:) vad tycker ni ska jag färglägga den? Eller ska det vara utan? :)

[TooLoover]
0

Men munnen blev inte så bra:( kan inte göra munnar än :D

[MikeW]
0

Prova färglägga :P

[TooLoover]
0

vilka färger tror du passar?🤔

[MikeW]
0

Hmm.. Kanske håret kan vara mörkt, ögon färgen typ röd sen kanske mörk brun färg på jackan eller något.. I dun know xD gör vad du tycker bli bra :P

[TooLoover]
0

#8 Ska börja med det snart:)

[TooLoover]
0

Håller på med paintToller Sai nu^^  Ska prova att göra räven jag gjorde innan :) Första gången så skratta inte xD Lägger in den sen!

[MikeW]
0

Klart ingen skrattar ^^ ser fram emot att se hur det blir! :D

[TooLoover]
0

#11 Haha ^^

[TooLoover]
0

Blir svårt med håret för mig :P

[MikeW]
0

Om du har svårt med att få bra linjer så kan du använda Linework. Klicka på den bredvid nytt lager så får du ett linework lager. Sen kan du använda "curve" tool för att få bra linjer ^^

[TooLoover]
0

http://www.youtube.com/watch?v=ZeSwFqEJxns

Hur gör H'n sånna linjer?

[MikeW]
0

#15 Man måste köpa en Ritplatta för det :) Själv har jag en som heter intuos pen & touch (medium). Ska man börja rita digitalt seriöst så är en Ritplatta mer eller mindre ett måste ha :P

[TooLoover]
0

#16 Är det därför du och många andra kan rita så bra ? :O Var kan man köpa ritplattorna?

[MikeW]
0

#17 Ja :P Man kan köpa dom på nätet eller på typ elgiganten.
Jag har denna -> klicka här

[TooLoover]
0

Är denna tillräckligt stor?

[MikeW]
0

#19 Aa, den är LITE mindre än ett A4 papper. Fast den har touch som kan komma i vägen ibland, men det finns en knapp som man kan stänga av den om man vill ^^

Kadoor
2

Storleken beror ju på, det är nästan bättre att gå till en butik som tex elgiganten eller media markt där du kan kolla hur stora de är. Jag har en wacom intous pro, som är väldigt bra. Tycker att den är en lagom storlek för mig(har en small). :)
De flesta butiker brukar ha några framme som man får kolla på, för att se hur de ser ut osv. ^^

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[TooLoover]
0

Hur stor är denna?http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-och-tangentbord/WACCTL480SEN/wacom-intuos-pen-small-ritplatta

#21 Ska köpa i butik isåfall så där kommer jag ju titta på den :)

Kadoor
0

#22 Okej! :) Som #20 skrev så är den ritplattan lite mindre än ett A4 papper. Jag kollade på den i butik också, och den verkar vara i lagom storlek(den finns ju i två eller tre storlekar har jag för mig). ^^ men det är ju såklart olika från person till person, vissa tycker ju om större & vissa mindre. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[TooLoover]
0

Får kolla det i butiken istället ^^

00eme05
1

Fina :) du ritar jätte bra ^*^

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[TooLoover]
0

#25 Tack :)