Vilka blyerts är bäst?
Vilka slags blyertspennor tycker ni är bäst att rita med? Ska köpe ett par men vet inte vilka, vilka använder ni och vilken storlek?
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Det beror helt på vad du vill få ut av pennan. Vill du kunna göra svaga skisser är en hård penna bra. Om du vill skugga och kunna "smeta ut" blyertsen och även göra mörkare linjer så är en mjukare penna bäst. Till att börja med kanske du ska prova att köpa en hård, en medel och en mjuk. Annars brukar det kunna finnas set med blyertspennar av olika hårdhetsgrad.
Personligen tecknar jag med stiftpenna med 0,3 tjocklek på stiftet, då jag tycker om att kunna göra väldigt fina linjer. Sedan fyller jag i linjer med tusch och färglägger antigen med akvarell eller digitalt.
#2 tack :) Jag vill ha ut böde lite tjockare streck och svaga (av olika pennor) och någon man kan göra lite mer små detaljer, men hittar ingen affär med såna
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Om du inte hittar hos någon bokhandel så brukar det kunna finnas hos Panduro. Har du ingen butik i närheten där du bor så brukar det fungera bra att beställa därifrån. :)