Blev berömd på bussen..
Satt igår på bussen hem från affären och målade, tar ca en kvart med bussen, så det är perfekt tid att få ner lite ideer tycker jag :) Så jag sätter mig framför en äldre dam och tar upp mitt skissblock och börjar måla, ca halvvägs klar med ketchen säger damen högt till mig att bilden är väldigt bra ritad, och att jag var väldigt duktig. Det gjorde min dag, igår :) Här är väl lite bilder från mig det senaste då C: Går första året i spelgrafik nu, :)
Sedan får jag fråga, vad är stockbilder? :)
Royaltyfria bilder vars rättigheter man kan köpa.
Konstnärer/fotografer säljer bilder till företag för x antal kr, som i sin tur visar dessa och som ger köpare möjlighet att köpa x antal bilder för en viss summa och kan sedan använda dem i kommersiella syften.
istockphoto.com är ett exempel.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Ahh, okej, tack å mycket :)
Ta inte illa upp nu, men du menade nog "Fick beröm på bussen."
Blev berömd betyder en helt annan sök (Typ att du blev kändis.)
Menar inte det här på ett negativt sätt utan tänkte att det kan vara bra att veta! :)
Ha en bra dag. (Eller natt som det nu är.)
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
Det betydde nog "fick beröm" i det här fallet.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Haha, jo lästedet nu på morginnen, tror jag var rätt trött som skrev det så xd ber om ursäkt för missledande namn xd
Haha, trodde typ hela busen hade stått och tjoat åt dig. :') Inga problem.
Då hade jag nog gått av bussen för att vara ärlig, menar, måste väll va jobbigt att sitta på bussen och måla, och alla tjoar åt dig, känns ju jättepinsamt XD
Ja, det kan nog vara rätt jobbigt! :') Men ändå ganska roligt.
Hhaha jo, man slper väll dåligt självförtroende om sina bilder kan jag tänka mg i alla fall ;) xd
Jadu! Haha!