(H) Earth Shyvana
Jag deltar i Riot Games illustrationstävling där uppgiften är att illustrera en eller flera karaktärer från spelet League of Legends. Vill man får man designa ett eget skin (utseende) till karaktären.
Jag valde Shyvana, som har förmågan att förvandla sig till en drake. Hon har redan skin för eld, is och diamant, så jag ville göra ett skin med jord-tema.
Vad jag behöver nu är massor med konstruktiv kritik. Jag vill att bilden ska bli så bra som möjligt, och det är lätt att bli blind för sina fel när man målar en bild. Så kom gärna med feedback :)!
Bilden här ovan är inte mitt verk, det är originalbilden till karaktären Shyvana.
Mvh
Rebecca Frödén
Barken ser väldigt "platt" ut.
Första jag lade märke till var barken på bild nr 1´s mage. Den ser ganska "platt" ut, behöver något mer.
Jag valde att göra barken vid axlarna plattare, får att få det att se lättare och mer ståtligt ut. Så tunna barkbitar där. Barken vid händerna däremot ska se tyngre och mer "mäktiga" ut. Om du tittar på den sista bilden, illustrationen, vad tycker du om snabbskissen jag gjort på den vänstra (från vårt håll sett) barken vid handen. Ser den ok ut eller är det något som borde ändras?
Har du något förslag på vad det behöver för något mer :)?
Mvh
Rebecca Frödén
Jag kan inget om Legue of legends eller karatärerna. men tycker att hon ser cool ut :)
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Oj vad roligt! Shyvana är ju en riktigt mäktig champ i jungeln. Jag har kört henne max två gånger dock. Är ingen junglare direkt, haha! ;)
Jag diggar den skarpt!
/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |