Funderar på en webcomic :P
Eller tja.. jag har väl rent tekniskt redan börjat, men jag vill göra klart ett antal sidor innan jag lägger ut den, och ha en liten buffert så att jag kan uppdatera kontinuerligt.
Den kommer vara på engelska (även om en av huvudpersonerna har svenska som första språk, dock heter det Tunga i serien ;) ) och ritad för hand. Dvs inte digitalt.. Jag vill kunna sitta med den och se på TV samtidigt eller jobba på tåget osv. Själva bläckningen av linjerna är lite mer låst eftersom jag gör dem med fjäderpenna och tusch, men.. Den kommer inte bli i färg, men skuggas i någon sepia-ton kanske.
Hur som, det är en fantasy comic med tre ''sentient'' varelser, kanin, räv, varg. som är typ anthros, dvs de går bipedalt, har händer istället för tassar osv. De bor i sin värld osv osv , lite fördomar och spänningar finns mellan arterna (räv och varg äter tex kött..)
Mitt huvudsyfte med serien är att öva upp min egen förmåga att teckna, och hålla igång lite.. just serieteckning är inte min starka sida. Och nu blir jag ju tvungen att rita jobbiga saker som hus osv :P Dessutom kan det bli kul att jämföra de första bilderna nu, med bilderna om ett halvår eller så :) Om jag klarar av att hålla igång (buffert.. ;) )
Här är iaf vad som för tillfället kommer kunna bli första sidan..
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag följer helt klart! Vart nyfiken på vad du använder för färgpennor? :-)
Coolt! Jag skulle själv vilja göra en serie, men jag lyckas aldrig pågrund av att jag ger upp när mina figurer inte ser likadana ut hela tiden och vill inte göra fel. Vill alltid göra allt perfekt och det hindrar mig från många saker. Dels att jag inte kommer på några bra manus. Ritar du på A4 eller A3? :-)
Men det är precis den anledningen till att jag bestämt mig för att göra en serie :P och det jag hoppas på ska utvecklas :P
Jag ritar i A4 på billiga kopieringspapper. *lol*
Det här ser ut att kunna bli riktigt intressant :D Jättefint.
//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner
Tack :)
Följer
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Jag har redan min första svacka… det är nog tur att jag inte tänker publicera nåt innan jag har en buffert :P
När du publicerat något får du skriva det här ;) Sugen på att läsa…
Jodå, om jag kommer till skott så skriver jag här :)
#11 :)
Fick också lust med att göra serier igen (har gjort en massa sånt, men det blir ju aldrig något av det. 10 sidor har jag lyckats med max xD)
Det är ju bara det att det kräver så mycket! Man ska ha ett bra manus - text, bild, story och bla bla bla, och så ska man orka rita allting, haha. Det blir sådär halvbra hela tiden.
Fast det kanske är grejen med det, att man tar sig därifrån och framåt och utvecklas som tecknare och manusförfattare mitt i serien…