perspectiv
Jag har jätte svårt att göra perspektiv bilder. jag vet inte va jag gör fel direrk men de blir så många linjer och de typ "messar" med min hjärna o.O? har kollat på markcrilleys howtos och de han har i sina böcker oxå men ja suuuuuger! jag har bara gjort 4 försök kanske därför? har ni nå tips elr nåt?
Det är svårt att säga exakt vad du skulle kunna förbättra, jag vet ju inte hur det ser ut när du ritar.
Men absolut, träning ger färdighet, så ge inte upp utan bara fortsätt rita! :)
Bara fyra försök, du måste göra det mycket mycket mer. Det är svårt med perspektiv men du kan inte bli bra på det efter fyra försök. Prova några hundra försök så kommer det säkert bli bättre :P
Ge inte upp bara, bara fortsätt hela tiden och du kommer bli bättre på det.
har gjort typ 10 försök nu xD så tråkit för ja suger på de mer än allt men får väl kämpa på!
Fokusera inte för mycket på att prestera, det viktigaste är ju att det är roligt! Rita sånt du har lust för, och bry dig inte allt för mycket om hur resultatet blir. Det tar tid att bli duktig, precis som med allt tar det mycket övning.
Om det är viktigt för dig kanske du kan börja på en tecknarkurs? :) Men som sagt, fokusera på att ha roligt!
#fast måste lära mig de så ja kan måla bakrunder till manga :P
#5 okej, finns flera bra tutorials och tips på nätet, testa söka ^^
Jag sökte och hittade denna t.ex. http://www.vidunder.se/perspektiv/
Vet inte om det är till någon hjälp :)
Annars kan du kanske testa att rita något och lägga upp här, vi kan ge tips och konstruktiv kritik kanske? :)
Att rita av bilder, möbler eller saker kan också hjälpa.
#6 okej tackar ^^ kanske lägger upp bilder till helgen.
Mitt tips är… var inte rädd att kladda i mer svart i skuggorna som är riktigt svarta!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Superbra! Jag tycker du absolut är på god väg!! Bara fortsätt träna så kommer det att gå super :)
Det enda tipset jag kommer o tänka på är att allt ska vara i perspektiv, så tänk sängen i en utav bilderna, den kan följa perspektiven på väggarna bakom. Lite svårt att förklara… hoppas du förstår :)
#10 tackar! haha jo ja faila mkt på sängen xD
#11 nejdå, inte mycket! Jag tycker du är väldigt duktig!! :)
#12 haha tack.
men de ja har svårt ät när jag ska använda linjal och när jag inte ska. vinns de nåt sätt att hålla mokll på de :p
#13 det vet jag inte om det finns några regler för, gör vad som känns bäst. Jag själv brukar inte använda linjal, men om man vill ha exakta linjer, och göra stödlinjer, så kan ju det underlätta kanske. Tycker du linjalen är mest i vägen så kan du ju strunta i det :)
Du är på helt rätt spår! 👍
Trippelinlägg - mitt internet laggar.
Trippelinlägg - mitt internet laggar.