Sketch - Women in tail
Women in tail är mitt senaste projekt och hon ska få kläder på sig sen men jag vill kontrollera att basen är okej. Den är ritad via datorn på Ritplatta i Photoshop 7.
Så vad tycks? Vad ska ändras? Var inte rädda att ge kritik, detta är bara en sketch!
Vill ni läsa mer om idéen kolla in Mli's bildtråd
Jag tycker sketchen är super snygg det enda jag kan påpeka är väl att svansen kanske borde komma från svanskotan. Rent logiskt om människor skulle haft svans skulle den ju vara en fortsättning på vår ryggrad :)
Tänker som #1 för jag funderar på var svansen har sitt fäste…
Det vet jag, men tänk på att denna människa ska få en kjol så jag la inte energi på svanskotan ;)
Svansen är i redigeringsläge det är människo-kroppen jag vill ha kritik på ^^
Flytta upp svansen! Nu ger det helt andra associationer 😈
Sedan är det något fel på proportionerna från knäna och ner, kan inte sätta fingret på vad dock.
Friskt kopplat är hälften brunnet!
#4 Kanske att benen ser olika långa ut? Tycker själv att det böjda benet ser mycket längre ut än det andra, så det kanske är något att tänka på. 🙂
Där skulle jag säga att huvudet har lite onaturlig vridning, prova vrida ditt eget huvud och se hur långt det kommer :)
Jag skulle antingen vrida tillbaka huvudet så hon tittar mer frammåt eller vrida kroppen lite mer mot "oss".
Jo, jag funderade på hur jag löser det bäst :S
Kan det fungera att bara skugga ryggen annorlunda eller flytta håret?
korta halsen och sätta hakan på andra sidan?
Jag tror nacken måste vara lite tjockare och böja sig på något annat sätt. I så fall kanske huvudet ska vara större?🤔
//Flöffo
Flytta tillbaka axeln så du har mer front så är huvudet okej :) Försök hitta balans med fötterna och så också men jag tror att om armen flyttas bak lite så jämnar det till sig. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.